Boxster
Porsche Boxster prve generacije (model 986) svetlost dana ugledao je pre gotovo dvadeset godina. Njegovo ime kovanica je stvorena od reči „boxer“, čime se aludira na „bokser“ konfiguraciju njegovog šestocilindarskog motora, i „roadster“, što je termin na engleskom jeziku za sportski dvosed sa otvorenim krovom
Počev od 1996. godine, pa sve do Porscheovog SUV modela Cayenne 2003. godine, Boxster je bio najprodavaniji Porsche model. Osim po tržišnom uspehu, Porsche Boxster proslavio se i na filmskom platnu, u rukama Toma Kruza u drugom delu sage Nemoguća misija, „progoneći“ teško uhvatljivu curu u Audiju TT prve generacije.
Skoro dvadeset godina nakon prvog Boxstera, Porsche se pojavljuje sa novom generacijom, modelima Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S. I novi Boxster dolazi sa provereno dobrim receptom, u tradicionalnom obliku sportskog dvoseda sa centralno smeštenim bokser motorom i otvorenim krovom, još snažniji nego pre i sa još ekonomičnijom potrošnjom. Novi model nastavlja tradiciju četvorocilindarskih bokser motora slavnog Porschea 718, koji je harao trkačkim stazama 1950-ih i 1960-ih godina, uključujući zvučna imena kao što su Targa Florio na Siciliji ili Le Mans.
Srce novog Porschea 718 Boxster dakle kuca u formi potpuno novog turbo četvorocilindarskog boksera. Verzija motora u modelu 718 Boxster izvlači 300 ks iz dvolitarskog motora, dok jači Porsche 718 Boxster S dolazi sa 2,5-litarskom mašinom i 350 ks. Turbo punjač jačeg modela takođe se odlikuje promenljivom geometrijom turbine, slične konstrukcije kao i u moćnom Porscheu 911 turbo. Motori novog 718 Boxstera i 718 Boxstera S nisu samo snažniji od prethodne generacije, već obezbeđuju i smanjenje potrošnje goriva za nekih 13% u odnosu na stari model.
Ovo je pre svega punokrvni Porsche roudster. Kao takav, sportski je „utegnut“ i opremljen moćnim kočnicama, čitavom svojom konstrukcijom garantujući čistu esenciju vozačkog uživanja, koje, osim kod mnogo ekskluzivnijih i neuporedivo skupljih automobila, može da se doživi jedino za volanom Porschea. Konstrukcija novog 718 Boxstera potpuno je redizajnirana, izuzev vetrobrana, sklopivog krova i prtljažnog prostora. U kabini roudstera, nova je komandna tabla, tu je najnovija generacija Porsche Communication Management (PCM) sistema, najmoderniji ekran osetljiv na dodir dolazi kao deo serijske opreme, a navigacioni modul dostupan je kao deo dodatne opreme.
718 Boxster prepoznaje se na prvi pogled. Novi roudster deluje još šire i „muževnije“ nego pre. Prisustvo novog turbo motora spolja je primetno po većim otvorima uvodnika vazduha za hlađenje. Vizuelni identitet prednjeg dela vozila upotpunjuju biksenonska prednja svetla sa integrisanim dnevnim LED svetlim, a LED farovi dostupni su kao opcija.
Kada se posmatra sa strane, linije novog 718 Boxstera karakteriše novi dizajn krila, pragova i ručki vrata i veći uvodnici vazduha. Na 718 Boxsteru S standardni su 19-inčni točkovi, dok se za „dvadesetice“ doplaćuje.
Sa zadnje strane, izgled novog roudstera zaokružuju nova zadnja svetla u trodimenzionalnoj LED tehnologiji.
Naravno, jedan od najvažnijih aspekata bilo kog rasnog Porschea su motori. Posle blizu pola veka, Porsche se vraća sa sportskim automobilom sa četvorocilindarskim bokserom, a nadmoćne vrednosti obrtnog momenta obezbeđene su korišćenjem turbo punjača. Tako dvolitraš u 718 Boxsteru ostvaruje maksimalnih 380 Nm (napredak za čitavih 100 Nm) u izdašnom opsegu od 1950 do 4500 obrtaja u minutu, dok 2,5-litarski agregat u 718 Boxsteru S dostiže 420 Nm između 1900 i 4500 obrtaja.
Porsche 718 Boxster modeli standardno su opremljeni manuelnim menjačima sa šest stepeni prenosa. Kao opcija, dostupan je i poznati PDK sa duplim kvačilom.
Novi 718 Boxster sa PDK menjačem i Sport Chrono paketom iz mesta do 100 km/h stiže za 4,7 sekundi. Slično opremljen 718 Boxster S to obavi za 4,2 sekunde. Maksimalna brzina osnovnog modela iznosi 275 km/h, dok 718 Boxster S razvija 285 km/h.
U verziji sa PDK menjačem, Porsche 718 Boxster ostvaruje potrošnju prema NEDC normi od 6,9 litara na 100 kilometara, za čitavu litru na sto kilometara manje nego ranije. Jednako opremljen 2,5-litarski 718 Boxster S troši takođe razumnih 7,3 litara.
Kada je vozna dinamika u pitanju, novi model opravdava slavno ime 718. Kompletno redizajnirano ogibljenje obećava odlične performanse u krivinama. Elektromehanički sistem upravljača podešen je tako da bude za deset odsto direktniji nego ranije. Sve to čini model 718 Boxster agilnijim i upravljivijim, bilo na trkačkoj stazi ili u saobraćaju.
Kod novog roudstera može se doplatiti i za Porscheov sistem aktivnog upravljanja ogibljenjem (PASM), pri čemu se 718 Boxster spušta za 10 mm. Za novi 718 Boxster S, međutim, po prvi put se karoserija u vožnji uz PASM može spustiti i za 20 mm.
Kao i kod perjanice 911, paket Sport Chrono koji se nudi kao opcija omogućava, pored podešavanja režima vožnje sa poznatim oznakama Normal, Sport i Sport Plus, i izbor podešavanja prema individualnim afinitetima vozača. U verzijama sa PDK transmisijom, dodat je i taster za „sportski odziv“ motora.
Početak prodaje novog Porschea 718 Boxster u Evropi zakazan je za 30. april
očetak prodaje novog Porschea 718 Boxster u Evropi zakazan je za 30. april. Cena modela 718 Boxster u Nemačkoj počinje od 53.646 evra, dok 718 Boxster S košta od 66.141 evra, pa naviše.
1 Komentar
Comments are closed.
Porsche iz filma koji ste objavili nije boxster, nego carerra 911