Novi Defender bi mogao da odbaci prepoznatljivi, “kockasti” dizajn!
Prema rečima šefa kompanije JLR
Land Rover Defender je, pored Mercedesovog Gelendvagena i Jeep Wrangelra jedan od najpoznatijih terenaca na svetu.
Međutim, uprkos njegovom kultnom status, Defender je postao veoma star, te je britanski proizvođač došao do toga da jedva prodaje 20.000 primeraka godišnje, nakon čega je obustavljena njegova proizvodnja.
Ipak, svi očekuju da se to promeni kada bude predstavljena nova generacija, a i sam Land Rover očekuje da će godišnje prodavati po oko 100.000 primeraka tog modela godišnje.
Naime, model Defender čeka potpuna transformacija koja podrazumeva ne samo novu platformu, aggregate, enterijer i novu tehnologiju, već i novi dizajn. Prema rečima izvršnog direktora kompanije JLR, Ralfa Speta, nova generacija modela Defender bi mogla da odbaci prepoznatljivi, “kockasti” dizajn koji je taj model krasio prethodnik nekoliko decenija.
Sa druge strane, upravo je taj klasičan, prepoznatljiv, “kockasti” dizajn doprineo velikoj popularnosti nove generacije modelu Mercedes G-klase. Nemački terenac je u suštini potpuno nov, a i dalje je ostao veran svom tradicionalnom dizajnu. Ipak, JLR bi mogao da proba novi recept.
Ralf Spet je naveo da je “savremenoj tehnologiji potreban i savremen dizajn” te da iz tog razloga želi da njegova kompanija gleda ka napred i da se ne osvrće. “Mislim da je pristup očuvanja tradicionalnog dizajna uz upotrebu savreme tehnologije jako interesantan (Mercedes G-klase), ali na kraju krajeva, reč je o samo polovičnom iskoraku u budućnost. Da bi na tržištu bili zaista konkurenti, ne smemo da se osvrćemo za sobom. Moramo da idemo napred”, dodao je on.
Raniji izveštaji sugerišu da će ka oi svoj prethodnik, i nova generacija modela Defender biti dostupna u nekoliko različitih varijanti. Tu se pre svega misli na izbor dve verzije međuosovinskog rastojanja i nekoliko varijanti od luksuzne do praktične, te će se ovaj model verovatno prodavati i u pikap verziji.
Takođe se očekuju i “blago” hibridni i plug-in hibridni pogonski sklopovi, ali i veliki broj rednih šestocilindarskih agregata sa različitim izlaznim snagama. Međutim, ovaj model se neće prodavati sa V8 agregatom jer je JLR u potpunosti prihvatio tzv. “downsizing” trend.
Šta vi mislite, da li bi JLR trebao da ostane pri tradicionalnom dizajnu za novu generaciju modela Defender, ili bi ipak trebalo da proba novi pristup?