
Nissan planira zatvaranje fabrika i otpuštanja u svom evropskom sedištu u Francuskoj – šta to znači za budućnost brenda?
Kompanija Nissan pokrenula je pregovore sa sindikatom zaposlenih u svom regionalnom sedištu za Evropu, smeštenom u Montigny-le-Bretonneux u Francuskoj. Ovaj potez deo je najavljene globalne reforme koja uključuje i otpuštanja. Trenutno je u ovom centru zaposleno oko 560 ljudi, a kako navodi Reuters, u toku su konsultacije o „dobrovoljnom odlasku radnika“. Prinudna rešenja se zasad izbegavaju.
Pregovori bi trebalo da budu okončani do 20. oktobra, a konkretni detalji saopšteni zaposlenima u novembru.
Veliko restrukturiranje – veliki rezovi
Nissan se nalazi usred ozbiljne transformacije koju sprovodi novi CEO Ivan Espinosa, stupivši na dužnost u aprilu. Plan predviđa:
– smanjenje globalnog broja zaposlenih za 15%
– smanjenje proizvodnih kapaciteta na 2,5 miliona vozila godišnje
– zatvaranje 7 od postojećih 17 fabrika
– ukidanje proizvodnje u Meksiku (Civac), Japanu (Oppama) i fabrici Nissan-Shatai do 2028.
Cilj je ušteda od oko 3,4 milijarde dolara, nakon godina slabijih rezultata, pre svega na velikim tržištima kao što su Kina i SAD.
Analitičari oprezni: Nissan u teškom manevru opstanka
I dok kompanija pokušava da deluje smireno i institucionalno, analitičari ne kriju zabrinutost.
„Nissan je već godinama u poziciji da reaguje, a ne da vodi tržište. Ova reformа izgleda kao poslednji pokušaj da se uhvati korak sa konkurencijom, pre nego što ga tržište potpuno istisne“, kaže Markus Helman, automobilski analitičar iz Frankfurta.
On navodi da su udari na ključnim tržištima, kao što su Kina i SAD, ostavili ozbiljne posledice, a da ni Evropa više nije sigurno uporište, s obzirom na velik pad prodaje i ukidanje proizvodnje u sve većem broju zemalja.
Znak za uzbunu, a ne za utehu
Iako se Nissan trudi da prikaže promene kao deo strateške optimizacije, brojke i zatvorene fabrike govore drugačije. Ovo nisu kozmetičke mere, već ozbiljan pokušaj stabilizacije gotovo nepovratno posrnule strukture.
Kupci i partneri u Evropi sve više se pitaju – koliko je dubok rez, i da li ovaj put zaista postoji izlaz iz krize.
U trenutku kada konkurencija jača, a potrošači se okreću sigurnijim i tehnološki naprednijim markama, budućnost Nissana u Evropi deluje sve sumornije.
Izvor: Rojters