BMW svoju popularnost u najvećoj meri može da zahvali sjajnim pogonskim agregatima koje je konstruisao tokom perioda svog postojanja
Na kraju krajeva, „M“ u nazivu bavarske marke se odnosi na „Motor“, a produktivnost na tom planu je za posledicu imala da se BMW-ove mašine nađu i u modelima mnogih drugih automobilskih marki. Tokom godina, nije bilo malo onih koji su koristili usluge motora iz Minhena, a neki su bili zaista fascinantni.
Koji je najbolji i nije neko teško pitanje. Bez ikakve dileme, to je McLaren F1. Reč je o 6,1-litarskom, atmosferskom V12 (kodnog imena S70/2), koji je i dalje jedan od najboljih atmosferskih motora ikada konstruisanih i bez dileme najbolji motor koji je BMW iznedrio u svojoj istoriji. E, s obzirom da je odgovor na pitanje „koji je BMW-ov motor najbolji?“ bio previše lak, pozabavićemo se ostalim.
Morgan Plus 8
Kao što znamo, u pitanju je mali proizvođač sportskih automobila koji dolazi iz Velike Britanije. Ova kompanija već izvesno vreme sarađuje s BMW-om, a trenutno su svi njeni modeli pogonjeni modernim turbomotorima bavarske marke. Međutim, pre nego što su oni stupili na scenu, Morgan je poštovao jednu drugu filozofiju, a ona glasi „nema zamena za radnu zapreminu“, tako da su u igri bile masivne V8 jedinice. U Morganu Plus 8, britanska marka je pozajmila BMW-ov 4,6-litarski atmosferac s 367 ks. Možemo da zamislimo „duboko režanje“ iz izduvnog sistema…
L322 Range Rover
Iz današnje perspektive, nekima se možda čini čudno da je BMW posedovao Land Rover u jednom trenutku, ali Rover grupa je bila jedno kraće breme pod bavarskim krovom devedesetih godina prošlog veka. Tokom tog perioda, BMW je nadgledao razvoj treće generacije L322 Range Rovera, a jedan od dostupnih motora je bio 4,4-litarski 62 V8. Dotični aggregat ne samo što je bio dostupan nekoliko godina, već je činio sjajnu kompbinaciju s luksuznim britanskim SUV-om, pružajući mu odlične terenske sposobnosti i performanse.
Land Rover Defender 2.8i
L322 Range Rover nije bio jedini Land Roverov proizvod koji je mogao da se pohvali bavarskom „muskulaturom“. Devedesetih, Land Rover Defenderov V8 je ukinut na južnoafričkom tržištu jer se smatralo da je suviše neefikasan. Međutim, tamošnji kupci su želeli benzinsku opciju pored dizela. Budući da je tada Land Rover bio pod BMW-om, u igru je ušao sjajni M52 2,8-litarski redni šestocilindraš, motor koji mi, malo stariji ljubitelji automobila, i dalje na poseban način nosimo u srcu. Mada je imao problema s hlađenjem, značajno je unapredio sveukupnu pouzdanost Defendera.
Wiesmann GT MF5 V10
Jedni smo od srećnika koji su imali prilike da vide Wiesmannove kreacije uživo. Doduše, ne u vožnji već na salonima u Ženevi i Frankfurtu, što ipak ne umanjuje značajno (vizuelni) doživljaj. Jedan, koji je ostao posebno upamćen je GT MF5 V10, pogonjen od strane BMW-ovog S85 5,0-litarskog, atmosferskog V10, koji je počivao ispod dugačke haube. On ne samo što je bio moćniji od istog motora u BMW-ovim modelima, već je i zvučao bolje.
Vrele Gume