TOP 10 Vrele Gume Media Sistema u 2015.
Godina 2015. je na izmaku, u njoj smo testirali 44 automobila različitih kategorizacija, namene, pripadnosti segmentu…
Jedini čija je cena izražena u „šestocifrenoj“ sumi (u evrima) je ujedno i najbolje ocenjeni automobil ove godine. To dokazuje da ono što je dobro uglavnom i košta, mada i u ovom pravilu, kao i svakom drugom, ima izuzetaka.
Jedini čija je cena izražena u „šestocifrenoj“ sumi (u evrima) je ujedno i najbolje ocenjeni automobil ove godine
Pred vama je lista prvih deset modela, rangiranih po kriterijumu prosečne ocene, dobijene iz različitih kriterijuma ocenjivanja.
BMW X6 xDrive 30d
Na prvom mestu je BMW X6. Mnogi ga smatraju modelom koji privlači skorojeviće i ljude koji žude za egzibicionizmom, međutim to ne negira da je reč o jednom izuzetno kvalitetnom vozilu.
Bez obzira što se radi o SUV (CUV) modelu, u njemu se nalazi sve ono što krasi kvalitetnu bavarsku „genetiku“. Ovaj model sjedinjuje u sebi izuzetnu udobnost, vrhunski luksuz i odlične performanse.
„A ipak, ili baš zbog svega gore iznetog, toplo ga preporučujem. Ljudi, jednom se živi, ukoliko niste potpuno sigurni da imate osim ovoga još koji život u budućnosti, uložite sada u svoje zadovoljstvo. To je ipak samo još jedan stan od 100 kvadrata oko kojeg će naslednici da se „glože“ jednog dana.“ – Miodrag Piroški.
Mazda CX-3 Skyactiv 1.5 D
Na drugom mestu se nalazi još jedan krosover, ovoga puta japanski i prilično manji od monumentalnog BMW-a. Mazda je skrenula pažnju na sebe sjajnim, prepoznatljivim dizajnom, a koliko su automobili ove marke primamljivi dokazuje i značajan rast prodaje.
CX-3 zapravo nije rođak Mazde3 već Mazde2. Dakle, reč je o krosoveru B segmenta, koji sem što sjajno izgleda, takođe može da se pohvali odličnim odnosom udobnosti i voznih osobina.
„U ciframa izraženo, prošle godine prodalo se na „Starom kontinentu“ 810.000 jedinica, što znači da je CX-3 za Mazdu veoma značajan model. Odnedavno u partnerskom odnosu sa Toyotom, planira da godišnje „utopi“ čak 180.000 primeraka, od čega najmanje 35.000 u Evropi. Ambicije koje su zasnovane na izuzetno dobrom zdravlju kompanije, do marta ove godine zabeležen je rekordni profit od 1,45 milijardi evra.“- Perica Rajković.
Volkswagen Passat 2.0 TDI BlueMotion
Klasična limuzina, pa još iz Volkswagena… Konzervativnost je zagarantovana! Međutim, uz nju ide i poznati kvalitet, koji ovaj model čini jednim od najpopularnijih kod nas, i ne samo kod nas… VW Passat je treći najbolje ocenjeni automobil na našim testovima u 2015.
Nova MQB platforma je osmoj generaciji Passata donela preko potrebnu osnovu za instalaciju novih tehnologija i nove mehanike, uz konfiguraciju i kabinski prostor koji nudi više beneficija za putnike nego ikada ranije. Teško da u Srbiji postoji bolja „kupovina“ od ovog automobila.
„Baš kao i vetar po kojem je dobio ime, Passat je uporan, postojan, bez iznenađenja i vrlo retko izlazi iz svog kalupa. Znači, njemu se može verovati, sa njim se može planirati ali nikako se od njega ne može očekivati da zaduva iz sasvim drugog pravca.“
Ford Mondeo 2.0 TDCi SW Powershift/Toyota Auris 1.6 Valvematic
Četvrto mesto dele jedan pripadnik iz D i jedan iz C segmenta. Oba su proizvodi etabliranih marki.
Ford Mondeo u karavanskoj verziji je sa ergonomskog aspekta izuzetan automobil, udoban i kao stvoren za duga putovanja. Karavanska konfiguracija donosi dodatne beneficije u vidu izdašnijeg prtljažnika. Sve ovo se dobija bez kompromisa kada je vozna dinamika u pitanju.
„Iako je masivan, karavan deluje elegantno, sa blago padajućom linijom krova. Prednji deo je po ugledu na manje modele dobio ogromnu prednju masku, ni manje ni više nego nalik na onu Aston Martin brenda. Sa lažnom duplom izduvnom granom i svetlosnom grupom u LED tehnologiji, zadnji deo je isto tako dopadljiv. No uprkos svemu, opšte forme ostale su prepoznatljive.“-Miodrag Piroški
Toyota Auris je još jedna „sigurna kupovina“. Konkretno, model sa 1,6 litarskim benzincem je najprodavanija verzija Aurisa kod nas, i to nije slučajno. Sa ovim automobilom se bezbrižno rešava pitanje prevoza za dugi niz godina i više stotina hiljada pređenih kilometara.
„Jasne su prednosti Toyote Auris. Mana u bukvalnom smislu reči ovaj automobil nema, jer se svi nedostaci u suštini odnose na subjektivan doživljaj i subjektivna očekivanja vozača. Ko voli sportsku vožnju verovatno neće u obzir uzeti Auris, ali oni koji optimalno rešenje svog problema prevoza vide u praktičnom hečbeku, kojeg krase pouzdanost i mali prateći troškovi, svakako će na listu želja staviti ovaj model.“-Pavle Barta
Mazda6 Wagon CD175/Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi
I petu poziciju dele jedan karavan i jedan hečbek. Reč je o dva veoma atraktivna modela – Mazdi6 Wagon i Peugeotu 308 GT. Oba automobila su pogonjena potentnim dizel agregatima.
Mazda6 je u ovoj verziji odlična alternativa BMW-u serije 3 Tourer, kojem je pandan po svim aspektima sem po ceni. Naravno, japanski model je jeftiniji a donosi u najmanju ruku isto u odnosu na „Bavarca“.
„U ovom oštrom segmentu u kojem na „starom kontinentu“ vladaju „Evropljani“ Mazda6 ipak pronalazi svoje mesto. Ovo je jedan od daleko najatraktivnijih karavana, sjajan je za vožnju i prilično „seksi“. Oseti se gravitiranje ka seriji 3, ali to nikako nije mana. Za sve one kojima je potreban snažan, štedljivi karavan za prelazak velikih distanci, a ne žele da se utapaju u stereotipe, Mazda6 je odlično rešenje.“-Pavle Barta
Peugeot 308 GT nije punokrvni „hot heč“, ali ne u negativnom smislu, naprotiv. Naime, ovaj model raspolaže sjajnim dizel motorom sa 180 ks, koji donosi odlične performanse ali i nisku potrošnju goriva. Odlična ergonomija i udobnost takođe krase ovaj poželjni Peugeot.
„Peugeot 308 GT nije „hot heč“, ali jeste dovoljno snažan da se u tom smislu pozicionira iznad konvencionalnih modela iz C segmenta. Ono što ga krasi je izvanredan, sveukupan stilski izraz. Bez obzira da li se radi o spoljašnjosti ili kabinskom prostoru, stajling ovog automobila prosto pleni. Da bi nešto bilo lepo mora biti i kvalitetno, tako da se materijalima i završnoj obradi nema šta zameriti.“-Pavle Barta
Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4 URBAN Explorer
Verovatno se mnogi pitaju kako je moguće da se jedna Dacia ugurala u deset najbolje ocenjenih automobila na testovima Vrele Gume Media Sistema? Odgovor je vrlo prost – gde gubi na prestižu i imidžu, Duster nadoknađuje na praktičnosti, upotrebljivosti i odličnom odnosu „uloženo-dobijeno“.
Pored navedenog, treba imati u vidu da je sve na ovom automobilu više nego provereno, što zna da bude prednost „stare“ tehnologije. Kada su terenske mogućnosti u pitanju, ne postoji model za dati novac koji može da se nosi sa Dusterom 4×4.
„Dacia Duster zaista predstavlja sjajnu kupovinu. Ko ne pati od dizajna i „lajfstajla“, u ovom automobilu može da pronađe odlično rešenje za porodični prevoz. Možemo reći čak da u URBAN Explorer paketu i ne izgleda loše. Boja je definitivno pogodak, jer ona je često bila generator pogleda komšija i prolaznika.“
Mini One Countryman
Evo ga model o kojem se jedno vreme raspravljalo svuda, u medijima, na ulici, pijaci…
Mini Countryman je jedan od omiljenih modela među mlađom urbanom populacijom. To nije slučajno, jer pored sjajnog imidža, krasi ga odličan kvalitet izrade, vrlo dobra ergonomija i proverena mehanika. BMW mu je „udahnuo“ i odličnu izbalansiranost šasije, preko potrebnu da se u vožnji vozaču stavi osmeh na lice.
Čak i mane su na ovom automobilu šarmantne.
„Menjač, manuelni, šestostepeni, odličan, precizan i savršeno usklađen značajno popravlja ocenu dinamičnosti vožnje, koja nije diskutabilna kao ni udobnost na kvalitetnom asfaltu. I na kraju ono što ovo druženje sa Countrymenom čini nezaboravnim je taj neskriveni pogled prolaznika ali i „karting“ osećaj stabilnosti i upravljivosti u krivinama.“-Miodrag Piroški
Mazda2 1.5 G115/BMW Active Tourer 218d
Osmo mesto dele jedan „Japanac“ i jedan „Nemac“. Mazda se već ustalila u B segmentu, dok je BMW sa Active Tourerom stupio na novu teritoriju, teritoriju „bez kardana“. Naime, ovaj model ne samo što je monovolumen kada je o karoserijskoj konfiguraciji reč, već dolazi i sa prednjim pogonom, što je zaista presedan kada je o proizvođaču iz Minhena reč. Međutim, Active Tourer definitivno opravdava svoju „značku“.
„Cilj je bio da vozač ovog automobila u skladu sa njegovim agresivnim dizajnom i vozački orijentisanim kokpitom dobije vozilo koje ima sportske karakteristike ali da time nije ugrožena udobnost automobila. „Mali KODO“ je žargonski rečeno automobil kojim možete paliti i žariti drumovima, što će vam zaista staviti veoma veliki osmeh na lice.“-Pavle Barta
Mazda2 je s druge strane unela osveženje u B segment. Kao i ostale modele marke, i ovu Mazdu krase atraktivan izgled, odličan kvalitet izrade i vrlo dobre performanse.
„Onog momenta, svakom ko sedne u BMW Acitive Tourer, donja vilica sama pada! Reklo bi se BMW se baš potrudio da koncepcijom enterijera, preciznošću izrade i kvalitetom materijala nadoknadi ona dva kruga „fore“ koje je dao ne samo konkurenciji već i pojedinim bratskim modelima.“-Miodrag Piroški
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi/Opel Adam Rocks
I deveto mesto na listi je podeljeno, i to između Peugeota 508 SW 2.0 HDi i Opela Adam Rocks.
Ovde je reč o potpuno dva različita modela. Jedan je tipičan praktični karavan atraktivnog izgleda i odličnog odnosa praktičnosti i vozne dinamike. Peugeot 508 SW je definitivno profitirao na restilizaciji koja mu je donela primetno ubedljiviju pojavu. O 2.0 HDi agregatu ne treba trošiti reči…
„Osveženi Peugeot 508 prvi je model proizvođača sa novim stilskim identitetom. Tim bolje po njega, jer pomalo stidljiv izraz lica dosadašnjeg, postao je agresivno elegantan, podarivši ovoj velikoj „mački“ novu mladost. Ne treba zaboraviti da je od pojavljivanja proteklo već četiri godine, te da se restilizacijom želi nastaviti dobar dosadašnji plasman.“-Perica Rajković
Opel Adam Rocks je tipičan „lajfstajl“ automobil, što znači da nudi mnogo toga što nije preko potrebno, ali vlasniku donosi epitet „face u društvu“. Da ne zaboravimo, radi se o prvom krosoveru iz A segmenta na svetu, bar ga tako Opel deklariše.
„Opel Adam Rocks je pre svega automobil za (mlađe) kupce koji žele da budu primećeni. Veliki točkovi, dizajn karoserije, klizni krov, mogućnost obimne personalizacije.., sve to ukazuje da je ovo model koji Opelu služi pre svega za marketing, ne toliko za komercijalnu dobit.“-Pavle Barta
Opel Corsa 1.0 T/115
Deset najbolje ocenjenih automobila od strane naše redakcije zaokružuje nova Opel Corsa. Poznato je da je ona izgrađena na staroj platformi, ali je toliko temeljno izmenjena da u suštini jeste novi model. Kod nas popularna Corsa je nadmašila očekivanja na testu, prvenstveno zbog uvedenih naprednih tehnologija i poboljšane mehanike.
„U startu, očekivao se potpuno novi model. Corsa 2014. godište nije trebalo da ima nijedan zajednički deo sa sada bivšim modelom, barem je tako stajalo u ugovoru koji su 2012. potpisali GM i grupacija PSA! Naime, strateško partnerstvo predviđalo je zajednički razvoj više modela, te je u tom smislu nova Corsa trebalo da preuzme modernu platformu aktuelnog Peugeota 208. U međuvremenu odnosi između dva proizvođača su zahladneli, što je nateralo Opelove inženjere da u rekordno kratkom periodu kompletno transformišu ovog doajena iz B segmenta.“-Perica Rajković
TOP 10 Vrele Gume Media Sistema u 2015. |
1. BMW X6 xDrive 30d 4,54 |