Online plus

Modeli CR7

1.71KPregleda

Posebni u svakom pogledu

Bogati fudbaleri, prelepe žene i još skupoceniji automobili – “sveto trojstvo” današnjeg sportskog džet seta. U susret Svetskom prvenstvu koje će polovinom juna početi u Rusiji, predstavićemo šta voze poznati fudbaleri, kao i pojedini srpski reprezentativci. Počećemo od verovatno najboljeg – Cristiano Ronaldo i njegova neprocenjiva kolekcija automobila.

Mnogo toga je rečeno i napisano o strasti Kristijana Ronalda prema skupim i brzim automobilima. I naš portal je s vremena na vreme objavljivao vesti o novim modelima i automobilskim doživljajima (čitaj nezgodama) zvanično najboljeg fudbalera današnjice. Iako postoji nebrojano izvora i oprečnih informacija, ovom prilikom pokušaćemo da sumiramo šta je to sve čuveni CR7 sigurno vozio i imao u svojim garažama poslednjih desetak godina.

„Zavisnost“ kreće
Sve je počelo 2006. godine, kada je 21-godišnji Portugalac izdvojio 102.000 $ dolara za BMW-ov model M6 od 507 konjskih snaga. Bilo je to samo zagrevanje, pa je tada krilni napadač Mančester Junajteda ubrzo bavarskog lepotana zamenio engleskim Bentley Continental GTC-om, vrednim 195 hiljada dolara i snažnim preko 550 kS (6.0 V12) . Tu se naravno ne zaustavlja i “usput” kupuje i Mercedesa C klase Sports Coupe, za 55.000 dolara, kao i Porsche Cayenne (77.000 $).

Ronaldov Bentli Kontinental GTC prodat je godinu posle kupovine za oko 100 hiljada $
Ferari 599 GTB pre…

Godine bahatosti
U godini kada je osvojio svoju prvu Zlatnu loptu za najboljeg fudbalera, kao i Ligu šampiona (2008), Kristijano se častio „skromnim“ Audi modelom Q7 za 50.000 $, ali i sa dva prava sportska klasika – Ferrari F430 u kabriolet veziji (300.000 $) i oko deset hiljada dolara skupljim Ferarijem 599 GTB Fiorano. Kao i vlasniku, brzina im je bila glavna karakteristika – oba “modenska konjića” postizala su 100 km/h za manje od 4 sekunde. Ovaj drugi ubrzo će postati legendaran, ali ne zbog svojih karakteristike od 612 konjskih snaga i oko 330 km/h moguće brzine. Naime, za Ronaldov Ferari 599 GTB ceo svet je čuo 8. januara 2009. godine kada su britanski mediji preneli strašnu vest – samo dva dana nakon što ga je registrovao, Portugalac je na putu na trening pri velikoj brzini izgubio kontrolu i udario u zid tunela u Mančesteru. Na sreću po njega, ali i celokupni fudbalski svet, iz ovog udesa izašao je potpuno nepovređen, zahvaljujući kompaktnosti Ferarija koji ipak nije imao toliko sreće. Gotovo potpuno uništen, Fiorano je kasnije prodat na aukciji za svega 30 hiljada evra.

… i posle Ronalda
Ronaldov Bentli GT Speed polovan je pre dve godine cenjen na 65.000 $

Godina udesa bila je verovatno i najbahatija u Ronaldovoj ranoj automobilskoj zavisnosti, s obzirom da stižu vesti o bar pet skupih modela koje je fudbaler nemilice kupovao kako bi što pre zaboravio nezgodu. Zna se da je za Porsche 911 Carrera S Cabriolet izdvojio 101 hiljadu dolara, ponovo kupuje i Bentlija, ali GT Speed sa 600 kS (takođe 6.0 V12), na čijem računu je stajalo 220.000 $, da bi se onda odlučio za nemački premijum brend – Audi R8 (150.000 $) i Audi RS6 u karavan verziji (80.000 $). Audi R8 je neko vreme, kao jedan od najbržih u svojoj klasi (100 km/h za 4 sec.) bio najveći ljubimac Kristijanu. Inače, CR7 2009. godine prelazi u Real Madrid i postaje jedan od najplaćenijih fudbalera svih vremena, pa mu svi pomenuti automobili i nisu bili veliko opterećenje po budžet.

Porše 911 Karera iz 2009. godine prodat je nakon selidbe Kristijana u Madrid
Nakon prelaska u Real Madrid, CR7 vozi Audi R8 od 420 kS (V8 od 4.2 l)

U to vreme Ronaldo već uveliko flertuje sa kasnije možda i najvećom ljubavlju. Naime, kao promotivno lice on učestvuje u zajedničkoj reklami za Nike i Bugatti Veyron. A pošto je ljubav lepa samo dok se čeka, Kristijano će se za svog prvog Bugatija strpeti još koju godinu, odnosno još pedesetak kilometara na sat brzine više.

Rols Rojs Fantom, sa 6.75 l V12 motorom od 453 KS

Tu se negde polako i gubi evidencija o svim automobilima u vlasništvu najboljeg fudbalera sveta, ali i o broju parking kazni, prekoračenja brzine i drugih nezgoda koje su svuda pratile Portugalca. Nepoznatim redosledom on tih godina vozi i Aston Martin DB9 sa omiljenim mu 6.0-litarskim V12 motorom od 470 kS (za 200 hiljada $), zatim dosta skromniji Mercedes C200 CDI (40.000 $), ali i najluksuzniji mogući Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe dugačak preko 5,5 metara i plaćen oko 400 hiljada dolara. Jedan od najbržih automobila u to vreme, švedski Koenigsegg CCX (394 km/h brzine, “stotka” za 3,2 sekunde, 806 kS) vredan preko pola miliona dolara, takođe je bio deo Ronaldove kolekcije.

Koenigseg CCX  sa 4.8 l V8 motorom i visinom od svega 112 centimetara
Za “svaki dan” u Madridu – Maserati GranCabrio sa 440 kS i 4.7 litarskim V8 motorom

Nema stajanja
Očinski instikt koji je Kristijanu Ronaldu proradio 2011. godine nije ga sputao u maniji prema prebrzim i preskupim automobilima. Prema dostupnim podacima, on najpre za 140.000 $ kupuje lep ali “običan” Maserati GranCabrio, da bi se onda u velikom stilu vratio jednoj od prvih ljubavi – vozi ponovo Ferari 599, ovog puta GTO, plaćenog ozbiljnih 385 hiljada dolara. “Konjić” jak koliko i 670 konja “trčao” je maksimalno 335 km/h, ali je stotku postizao za sjajne 3,35 sekunde. Godinu je čuveni Kiki zaokružio kompletiranjem omiljenog mu tandema Ferari – Porše, odnosno kupovinom Porsche Cayenne Turbo, napokon ispod 100 hiljada (96.000 $).

Ronaldov Ferari 599 GTO pokreće 6-litarski V12 motor sa 670 kS

Jedan od najpoznatijih automobila iz Ronaldove kolekcije jeste Lamborghini Aventador LP 700-4, kupljen 2012. godine za 318.000 dolara. Popularni Lambo sa svojih 700 konjskih snaga spustio se ispod magične cifre od 3 sekunde do 100 km/h (2,9 sec), dok mu je maksimalna predviđena brzina 350 km/h. Nije s toga ni čudo što se Kristijano nije mogao odlučiti između crnog i belog Aventadora pa je sebi priuštio – oba.

Lamborgini Aventador LP700-4 pokreće 6.5-litarski V12 motor povezan na 7-stepeni automatskim menjačem

Kulminacija u tri čina
Nakon Aventadora javnost se nekako zasitila Ronaldovih automobilskih bahanalija. Mirno su propraćeni noviteti u garaži CR7 poput skromnih Mercedesa C220 CDI i dva komada S65 AMG Coupe, ukupne vrednosti oko 150 hiljada dolara, kao nešto skupljeg (200.000 $) Rolls Royce Ghost-a od 563 kS. Isto je bilo i sa poklonom Realovog sponzora iz Ingloštada, Audijem S8. Bilo je tu još pojedinih modela od kojih nije ostalo mnogo traga čak ni u paparaco fotografijama. Nešto veću prašinu podižu automobili koji brišu granicu između Formule 1 i “običnih”. Trkač koji stiže iz F1 giganta Mclaren MP4 12C sa 616 kS na “svega” 3.8 litarskom V8 motoru nije zadovoljio žeđ Portugalca za brzinom, pa nesposredno zatim kupuje i italijanskog Pagani Huayra, sa ugraviranih 360 km/h i potrebne tačno 3 sekunde za 100 km/h. I ovaj auto postao je nadaleko čuven tek nakon što ga je Ronaldo slupao – ali samo u Nike reklami iz 2016. godine: (1:50 – 1:57 i 2:11 – 2:18)

A onda je CR7 rešio da malo prodrma celokupnu svetsku, a posebno automobilsku javnost. Prvi put za auto daje više od milion evra i kupuje polu hibridni superauto – Ferrari LaFerrari (oko 1.700.000 $). Specijalitet iz Maranela razvija ukupno neverovatnih 963 konjske snage i brzinu od preko 350 km/h, a sve uz pomoć 6.3L V12 Ferarijevog motora u tandemu sa električnih 161 bhp. LaFerarija tog modela napravljeno je svega 499 primeraka, od kojih je i bogati Portugalac naravno morao posedovati jedan.

LaFerari koji se porizvodio od 2013. do 2016. godine visok je „metar i šumska jagoda“ (1115 milimetra)

Da mu je „konjić“ verovatno omiljena marka Realov superstar potvrđuje kupovinom i čak dva komada retkog modela F12 TDF (799 ukupno napravljenih). Plaćeni takođe preko milion evra (neki podaci kažu i neverovatnih 3 miliona dolara za oba modela), trula višnja crveni i plavi Ferari F12 TDF razvijaju 780 kS i brzinu preko 340 km/h (2,9 sec do 100), uz isti motor kao i prethodni LaFerari (V12 6.3 l).

CR7 se dokopao i čak dva veoma retka Ferarija F12 TDF

U isto vreme, velika ljubav se napokon desila. Kristijano, koji u ovom trenutku u Real Madridu i od sponzorskih ugovora zarađuje više od 100 miliona dolara godišnje, kupuje Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse za oko 1,7 miliona dolara, i naravno posebnom oznakom CR7. Ovaj supersportski automobil koji se proizvodio u Francuskoj pod okriljem VW grupe ima 8.0-litarski motor od 16 cilindara (dva motora od 8 cilindara spojena u jedan), koji hladi čak 10 hladnjaka, zatim 64 ventila i neverovatnih 1200 konjskih snaga! Skoro osam hiljada kubika (7993 cm3), sedmostepeni poluautomatski menjač koji menja brzine u manje od 150 milisekundi, fabričkih 2,6 sekunde do 100 km/h (16sec. do 300km na čas) i maksimalna brzina od 410 km/h, jasni su razlozi zašto se Kiki smrtno zaljubio u tom trenutku najbrži auto na svetu.

U trenutku kada je Bugati Vejron Vitese 16.4 najbrži auto na svetu, CR7 je ubedljivo najbolji fudbaler sveta – osvaja Ligu Šampiona sa Real Madridom i titulu evropskog prvaka sa Portugalom

Vrhunac se desio krajem prošle godine. Bugati, kome je Ronaldo zaštitno lice, proizvodi ograničenu ediciju od oko 500 najavljenih (tek stotinak proizvedenih) modela nazvanih Bugatti Chiron, sa nezamislivih 1479 kS. Realov as postaje naravno vlasnik jednog od njih, ponovo sa posebnom oznakom CR7 i cenom oko 3 miliona dolara (2,5 miliona evra plus avans za rezervaciju i porez). Da se dobije svoj primerak ovog posebnog automobila nije dovoljno biti samo basnoslovno bogat. Fabrika iz Molsheima u Francuskoj sa svakim svojim kupcem razvija poseban odnos i procenjuje da li je baš on prigodan budući vlasnik posebne oznake i najvrednijeg modela ove marke. Chironov 8.0-litarski V16 motor, povezan sa sedmostepenim poluautomatskim menjačem, dostiže brzinu od neverovatnih 420 km/h, od čega prvih 100 za 2,5 sekunde.

Oko šest meseci nakon stizanja Chirona CR7, nema vesti o novitetima u voznom parku 33-godišnjeg Portugalca. Sudeći po objavama na društvenim mrežama, ljubav sa Bugatijevim unikatom je u punom sjaju. Ne bi nas ipak čudilo da se, posle još jedne uspešne sezone, i dalje najbolji fudbaler sveta odluči za neku novu eksluzivu u svojoj garaži, o čemu ćemo blagovremeno pisati. Do tada, uživajte u zaista posebnoj kolekcij ovog po svemu specifičnog fudbalskog Apolona!

Kristijano i naslednik u tek pristiglom Bugati Chironu CR7
Tekst: Stefan Stojković

Top Reviews

Video Widget

gallery