AktuelnoTESTOVIVesti

Mladi Francuz, nepoznati Kinez ili ostareli Japanac?

12.2KPregleda

Uporedni test: Renault Austral / Chery Tiggo7 Pro / Mazda CX-5

 

Borba u C-SUV segmentu iz sezone u sezonu postaje sve nemilosrdnija, mlade snage uništavaju sve pred sobom. Dok na tržišnom čelu neprikosnoveno sede Hyundai Tucson, Toyota RAV4 i Kia Sportage, bitka za ostale pozicije uveliko traje, jer stigli su novi igrači poput Renault Australa i (možda) iznenađenja sezone Chery Tiggo 7 Pro. Može li nekadašnji doajen klase, Mazda CX-5 G165 ovo preživeti?

 

 

 

Dizajn

 

Kako kaže ona već otrcana o ukusima se ne raspravlja, ali se mogu izneti mišljenja, redosled dopadljivosti i atraktvnosti dizajna je na strani Renault Australa.

 

Renault Austral je impresivan, dinamičan i lako prepoznatljiv jer odstupa od klasike

 

 

 

 

Potpuno iznenađujuće, iako pripadnik čiste klasike, Chery Tiggo 7 Pro privlači pogled, deluje vrlo raskošno i nametljivo, što može biti prednost ali i mana, u zavisnosti od toga šta želi njegov vlasnik.

 

 

 

 

 

Iz domena već viđenog, čuveni i nekada poštovani Kodo dizajn, deluje potpuno potrošeno i ako izuzmemo najlepšu crvenu sedefastu boju automobilske industrije, na izvestan način vizuelno smanjuje Mazdu CX-5 i u poređenju sa ova dva konkurenta deluje kao model pred penzijom.

 

 

 

Enterijer

 

Tri automobila, tri različite škole unutrašnjeg dizajna.

 

 

Renault Austral perfektan, funkcionalan i pomalo bezdušan. Francuzi nude ubedljivo najudobnija sedišta i kvalitetne materijale uz opasku da bi završa obrada mogla biti bolja. Zvučna izolacija korektna.

 

 

 

Digitalizacija moderna ali ponekad i agresivno napadna u nastojanju da vozača podredi sebi. Ubedljivo najbolji infotejment u klasi ostaje kao „mustra“ ostalima.

 

Položaj komande menjača u Australu neposredno uz ručicu brisača je potpuno promašena pozicija koja prilično zbunjuje i traži privikavanje.

 

 

Unutrašnjost Chery Tiggo 7 Pro je u potpunosti već viđena priča iz mnogih aktuelnih SUV modela ovog segmenta, sa iznenađujućim karakterom poput kvaliteta materijala i završne obrade.

 

 

 

 

Nisu izmišljali toplu vodu, već prilično mudro učili i postavili unutrašnjost tako da se ona podredi korisniku. Od sva tri modela nudi najviše prostora na zadnjoj klupi i izuzetno funkcionalan prtljažnik pravilnog oblika.

 

 

 

Dodao bi još jednu dobru stvar, da su svi sistemi asistencije (start/stop sistem, praćenje vozne trake i slične zamarajuće akcije) pri startovanju automobila ISKLJUČENI ostavljajući mogućnost vozaču da sam izabere šta mu je po volji a ne šta mu je nametnuo sistem.

 

U standardnoj opremi Chery Tiggo 7 Pro poseduje i 1.2 m² velik panoramski krov, što je pozicija žestoke doplate kod druga dva konkurenta.

 

 

Mazda CX-5 , ko voli klasiku kao ja, ovde će pronaći ambijent po svom ukusu. U doba digitalizacije pravo „osveženje“ je spustiti oči na klasičnu instrument tablu.

 

 

 

Kvalitet materijala i završna obrada deceniju i duže tradicionalno pohvalni, uz standardnu boljku kratkog sedalnog dela koje izuzetno zamara krupnije vozače na dužim etapama.

 

Za razliku od konkurentnog Chery koji poseduje lepo dizajniranu elektronsku ručicu automatskog menjača, Mazda CX-5 još živi u analognom dobu PRND šaltačkoj poluzi iz ’80. godina prošlog veka.

Valja dodati i da je infotejment Mazde po svom sadržaju, kvalitetu i rezoluciji blizu ovog godišta.

 

Stara zamerka vezana za lošu zvučnu izolaciju kabine, posebno podvozja, ostaje kao činjenica.

Sve u svemu Mazda CX-5 u prosečnoj oceni enterijera nerešeno u odnosu na kineskog konkurenta. Renault Austal ubedljiv.

 

Menjač

 

Što se menjača tiče, ova tri modela uz sve konstrukcijske sličnosti karoserije nude potpuno različite prenosne sisteme.
Renault je novim elektrifikovanim sedmostepenim X-tronic CVT menjačem potpuno ostao u skladu sa zahtevima vozača, dok je u hibridnom E-tech modelu pomerio igricu u do sada nezamislivom pravcu. Zahvaljujući u Formuli 1 istraženoj i proverenoj „DOG“ tehnologiji automatskog menjača, Renault Austral poseduje ubedljivo najbolji menjač u segmentu.

 

 

Oštar, brz, dobro odmeren i savršeno usklađen sa motorom i zahtevanim režimom vožnje. Treba još i dodati tvrdnje Renaulta da zahvaljujući novoj konstrukciji „Cartier“ lanca, menjač u E-tech verziji ne zahteva nikakvo održavanje.

 

 

Chery Tiggo 7 Pro (kao i većinu elemenata) i na ovom polju nudi dežavi osećaj u automatskom Getrard 7DCT600, menjaču sa dva kvačila koji je između ostalog od 2008.-2021. bio u gotovo svim BMW M modelima.

 

 

 

Ništa novo, ništa posebno ali korektno i što je najvažnije dobro usaglašeno sa motorom i željom vozača.

 

 

Mazda CX-5 G165 još uvek eksploatiše čuveni japanski 6-stepeni automatski menjač koji datira sa početka ovog veka kao i većina ostalih sistema u CX-5. Verovatno najslabija tačka ovog automobila.

 

 

 

Šta to u praksi znači kada je u pitanju ovaj 6 stepeni u Mazdi CX-5 G165? Potpuno je adekvatan atmosferskom motoru i ne može se reći da mu pomaže već više odmaže. Bez posebnih mogućnosti da menja svoju ćud elektronskim putem. Zapravo automobilska klasika koja više nije izbor ni jednog ozbiljnijeg proizvođača za prvu ugradnju.

 

 

Motor

 

Poput menjača, i pogonski motori u ova tri modela su potpuno različiti.

 

Renault Austal 160 MH pripada klasi lakih hibrida, četiri cilindra i „samo“ 1.333 ccm. Raspolaže sa oštrih 160 KS i 260 Nm pri 1.750 obrtaja. Do stoke stiže za 9,7 sekundi uz 175 km/h maksimalne brzine.

 

 

Chery Tiggo 7 Pro pokreće 1.6 litarski turbo benzinac sa 186 KS uz 273 Nm obrtnog momenta na 1.750 obrtaja koji dolazi iz kuće Chery, bez električne asistencije. Tehnološka baza je u dobro poznatom motoru 1.6T iz Hyundaija koji koristi i Mitsubishi i koji ruku na srce nije poznat kao štediša posebno u kombinaciji sa automatskim menjačem. Do stoke ova 1.500 kg teška karoserija stiže za 8,3 sekunde i postiže maksimalnih 200 km/h.

 

 

 

 

Mazda CX-5 G165 poseduje dvolitarski, sada lako hibridizovan atmosferski benzinski motor sa 165 KS i skromnih 213 Nm koje ostvaruje na previsokih 4.000 obrtaja.

 

 

 

 

Dinamika vožnje/potrošnja

Kombinacija motora i menjača nosi najveći dao zasluga za dinamiku vožnje.

 

 

Kod Renault Austral 160 MH ona je korektna u zonama iznad 3.000 obrtaja kada do izražaja dolazi visok obrtni momenat i odličan menjač koji savršeno prihvata sportski mod čineći Australa baš dinamičnim modelom. Na nižim obrtajima je takođe korektan zahvaljujući asistenciji elektro motora.
Ono što posebno oduševljava je svakako njegovo ogibljenje i sjajan balans automobila koji omogućava uživanje u vožnji kroz krivine, mnogo veće nego ono na auto putu.

Prosečna potrošnja Australa 160 MH na testu nešto preko 7 litara benzina na 100 km.

 

 

Chery Tiggo 7 Pro je po svojim karakteristikama nekako između oštre dinamike Renaulta i atmosferske uglađenosti Mazde.

 

 

 

Budući da je najmekšeg ogibljenja od svih modela na ovom testu, Chery je i najmanje raspoložen za jurcanje kroz krivine.

 

 

Chery Tiggo 7 Pro pre svega odgovara potrebama dužih vožnji jer nudi posebno opuštajući osećaj

 

 

I Renault i Chery za razliku od Mazde ne nude 4AWD pogon što je priličan nedostatak ova dva modela.

 

Chery pokazije lošu trakciju prednjih pogonskih točkova pri naglim ubrzanjima, kada prednji deo započinje neki čudan ples pod uticajem moćnih 186 KS. Inače u zavisnosti od dinamike vožnje izuzetno zavisi i potrošnja. Čak i najštedljivija noga na gasu neće spustiti prosek ispod 8 litara a lako dostiže i 10. Na našem testu ona je iznosila 8.8 litara u celokupnom režimu testiranja od nekih 2.000 km

 

 

Mazda CX-5 G165 je na polju dinamike vožnje značajno ispod Renaulta i Cheryja

 

Mazda sa 160KS i svega 213 Nm obrtnog momenta od Renaul Australa nije bolja ni u jednom segmentu, dok je ispred Chery Tiggo 7 Pro samo u brzim vožnjama kroz krivine jer se manje naginje zahvaljujući nešto tvrđem ogibljenju.

 

 

 

Prosečna potrošnja Mazde ne varira mnogo, i kreće se od 9 do 10 litara, sa 9,8 litara koliko smo zabeležili testirajući je, uz opasku da je naš čitalac Nebojša iz Beograda dokumentovao prosečnu potrošnju od 8,3 L/100 km.

 

 

 

 

Cena

 

Renault Austal 165 mild hibrid na tržištu startuje sa oko 33.000 evra u baznoj verziji, dok bolji paketi opreme zahvataju u 40.000 evra

 

 

 

Chery Tiggo 7 Pro sa izuzetno visokim paketom serijske opreme košta oko 31.000 evra.

 

 

 

Mazda CX-5 G165 prema cenovniku u baznoj verziji košta oko 35.000 evra (od 33.500 akcijska cena, bazna oprema) dok sa boljim paketom opreme košta nekih 5.000 evra više a sa AWD sistemom pogona prebacuje 43.000 evra.

 

 

Rezime

Renault Austal 160 MH je u ovom poređenju bez dileme najkompletniji model koji pruža tehnologiju najnovije generacije, ekonomičnost, sjajnu dinamiku vožnje po korektnoj ceni, dobroj i u drugoj prodaji. Prilično tvrdo ogibljenje limitira ocenu udobnosti, kao najveću manu ovog modela.

 

Chery Tiggo 7 Pro je najviše iznenadio ne toliko svojim karakteristikama koliko visokom prosečnom ocenom u svakom segmentu, ali i izuzetnim paketom opreme ispod cene baznih modela konkurenata. Bez dileme najudobniji model u ovom poređenju a i u klasi. Najveća nepoznanica je kvalitet tokom godina i prodajna vrednost u drugoj prodaji. Pohvalno je da poseduje najdužu fabričku garanciju od 7 godina, što možda već dosta govori samo za sebe u pogledu kvaliteta.

 

Mazda CX-5 G165 je očigledno model iz prošlih vremena koji tržišno opstaje još samo zahvaljujući tradiciji brenda, vernim „staromodnim“ kupcima i sve značajnijim sniženjima cene koja ne govore u prilog snazi brenda. Poslednji je čas da se Mazda trgne iz opsenarskih priča i letargije i krene u modernizaciju, i automobila i komunikacije, jer u protivnom predstoji joj sudbina po Nokia scenariju.

 

 

BONUS VIDEO: Uporedni test Mazda CX-5 G165 protiv Chery Tiggo 7 Pro

 

 

 

Test: Miodrag Piroški
Foto: LaraPiroški
Video: Miroslav Šosberger

 

 

10 Komentara

  1. Po ceni Mazde kupio BMW X3 2020g 2,0D 190KS, sa 90,000km koji je po meni bolji od sva tri zajedno u svim sermentima.

  2. Moja Mazda CX-5 benzinac iz 2012 godine trosi prosecno 5,9 litara na 100km.Potrosnja je ostvarena na testu od skoro 9000 km pri cemu je najveci deo testa bila voznja do Grcke i nekoliko odlazaka do Crne Gore.Znaci,autoput i magistrala sa puno brdskih deonica.Za one koji sumnjaju saljem snimak kontrolne table.

    1. Sumnjamo da povećavate potrošnju iz nepoznatog razloga, ona je ispod 5 litara 😉
      Budimo ozbiljni!

  3. Miodraze nemojte se vise sramotiti. Jasno je svima da niste u ljubavi sa Mazdinim distributerima ali ne morate to potencirati u svakom videu, clanku itd. Mazdin motor je atmosferac I postize 213 nm zahvaljujuci visokoj kompresiji I po tome je biser medju motorima. Druga stvar je sto ne zadovoljava EU norme u pogledu tzv eko vrednosti pa sad ugradjuju Toyotine hibridne motore. Ali to nema ama bas nikakve veze sa kvalitetom motora jer je isti patent u odnosu na druga dva smesna agregata. Sve ostalo je apsolutno nebitno.

    1. Šefe ja ovaj posao radim 30 godina i stojim iza svake reči, dok ti pametuješ izvlačeći iz konteksta uz sve nemaš m#da jer si anoniman.
      Jednim potezom može biti izbrisana sva tvoja „pamet“ ali u duhu profesije neka ostane kao dokaz da danas baš svako može da smatra…

      1. Miodraze napadate ljude koji imaju suprotno misljenje. Masinski inzenjer sam po struci I odgovorno tvrdim da je Mazdin motor biser u odnosu na ove ostale a vasih 30 godina objektivnog novinarstva upravo dovodite u pitanje ovakvim besmislenim testovima. PS. Sudeci po komentarima ispod vaseg poslednjeg videa mnogo ljudi je zatucano jer niko bas ne voli Kineze.
        Mozete sad brisati sve komentare Koji cam se ne svidjaju, mislim da je svima jasno o cemu se ovde radi.

        1. To isto što Vi tvrdite, tvrdili su i pojedini mašinski inženjeri sa konca 19. veka da je parna mašina nezamenljiva i konstrukcijski idealna.
          Prema Vama da ne menjamo ništa narednih 100 godina jer Mazda atmosferski benzinski motor nema premca!? OK, neka bude tako! Mazda je najbolja! Jel’ sada lakše?
          Izađite bre čoveče iz kutije sopstvenih zabluda! Jadno je to Vaše mašinsko inženjerstvo bez vizije!

          1. Ja govorim sa stanovista struke, drugi par rukavica je zadovoljavanje eko normi zbog cega motori u preteskim SUV vozilima postaju urnebesno smesni a motor je sustina auta, ne multimedija Ili neki gedzet. Zbog toga je vrlo vrlo vrlo upitan vek trajanja takvih motora Ili baterija kao I mogucnost odrzanja cene prilikom postprodaje. Na stranu sto Kinez ima nepoznati motor (navodno radjen na bazi Hyundai 1,6 benzinca Koji trosi kao tenk) ali jednostavno mora proci test vremena da bi dobio pozitivnu ocenu.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery