MG u problemu, Kina uvodi dozvole za izvoz električnih automobila – kraj za jeftine kopije?

Od 1. januara 2026. ni jedan kineski proizvođač neće moći da izvozi električne automobile bez posebne licence za izvoz
Nova regulativa, koju je objavilo kinesko Ministarstvo trgovine, ima za cilj da očisti tržište od vozila sumnjivog kvaliteta i da ojača reputaciju kineskih brendova u Evropi
Kineski električni automobili poslednjih godina beleže ogroman napredak u tehnologiji i dizajnu, ali i dalje se suočavaju sa ključnim problemima – servisnom podrškom i dostupnošću rezervnih delova.
Evropski kupci, posebno vlasnici popularnog MG4, često se žale na duge rokove popravki i čekanje delova.
Prema navodima francuskog magazina L’Automobile, broj pritužbi na MG-ove servise u Evropi značajno je porastao – automobili ponekad mesecima stoje nepopravljeni zbog banalnih kvarova i sporih isporuka iz Kine.
Takve situacije ne samo da frustriraju vlasnike, već direktno narušavaju imidž kineskih automobila na evropskom tržištu, gde su standardi postprodajne usluge izuzetno visoki.
Nova pravila predviđaju da izvoznu dozvolu mogu da dobiju samo proizvođači koji garantuju dostupne delove, brze popravke i poštovanje garancije.
Zaštita velikih igrača – BYD, XPeng…
Kineske vlasti žele da zaštite ozbiljne proizvođače poput BYD-a, XPeng-a koji su poslednjih godina značajno investirali u reputaciju i kvalitet.
Cilj je da se spreči „trka do dna“, u kojoj niskobudžetni modeli lošeg kvaliteta poput MG ruše ugled kineske automobilske industrije.
U tom kontekstu, BYD, koji upravo gradi fabrike u Mađarskoj i Turskoj, mogao bi biti najveći dobitnik novih propisa.
Kontrolisani izvoz i bolja servisna podrška trebalo bi da povećaju poverenje evropskih kupaca i pomognu kineskim brendovima da se pozicioniraju kao ozbiljni rivali evropskim proizvođačima.
Novi standard ili nova barijera?
Odluka o licenciranju „ozbiljnih proizvođača“ pokazuje da je Kina svesna svojih slabih tačaka – i da ih namerava rešiti.
Novim pravilima država ne samo da štiti svoje vodeće proizvođače, već i postavlja novi globalni standard kvaliteta koji bi mogao da promeni percepciju „Made in China“ oznake u auto-industriji.
Dok se Evropa bavi carinama i subvencijama, Kina strateški uvodi red u sopstvenu industriju.
Ako se ova regulativa sprovede u praksi, već narednih godina mogli bismo gledati novu generaciju kineskih električnih automobila – skupljih, ali i ozbiljnijih nego ikada do sada.
Izvor: L’Automobile