Stara škola uzvraća udarac
Kao da “običan” G500 4×4² nije dovoljan, iz Mercedesovog podbrenda Maybacha stiže najluksuzniji terenac ikada
Remek-delo Maybachovih inženjera doživelo je svoju premijeru dna ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. Terenac u poluotvorenoj varijanti ponovo je redefinisao reč “luksuz”. Istorija G klase bogata je superlativima, pogotovo povodom terenskih sposobnosti, te ni superluksuzni G650 nije odustao od ove tradicije.
Sa ukupnom dužinom od 5345 mm, međuosovinskim razmakom od 3418 mm, klirensom od bezmalo pola metra i naplatke od 22 cola, G650 spreman je za sve vrste terenskih izazova.
Ovu grdosiju pokreće V12 motor sa dva turbo punjača snage 463 kW (630 ks) sa podjednako čudovišnim maksimalnim obrtnim momentom do 1000 Nm. Mercedes je uskratio javnost podataka o ubrzanju do 100 km/h i maksimalnoj brzini, ali verujemo da će potonja biti elektronski ograničena na oko 200 km/h. Motor je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem, a pogon na sve točkove je kod ovakvih terenaca naravno obavezan.
Kompletan dizajn G650, kako spoljašnjosti, tako i enterijera odiše duhom terenaca stare škole, ni najmanjeg traga sve prisutnijem kiču u pokondirenom SUV segmentu.
Sve u službi luksuza
Dok se prednji, vozački deo kabine ne razlikuje preterano od najbolje opreme “regularne” G klase, zadnji deo kabine je poenta celog ovog modela.
Koliko će zapravo prostora i komfora imati putnici u G650 možda najbolje govori podatak da je ovaj model, uprkos svojim ogromnim dimenzijama namenjem za četvoro putnika!
Ipak, oni koji se voze na zadnjim sedištima imaju dostupan sav luksuz koji ovaj model nudi. Putnici pozadi imaju kontrolu nad električnim pokretnim krovom, te na jedan pritisak dugmeta vrlo lako mogu uživati u svežem vazduhu i plavom nebu. Pokretni krov spušta se za nekih dvadesetak sekundi. Zarad intime tu je i razdvajajuće pokretno staklo, koje deli zadnji i vozački deo kabine.
Sedišta su preuzeta iz S klase i pored vrhunske udobnosti pružaju i nekoliko režima masaže. Kraj sedišta nalaze se termalne konzole koje služe za hlađenje ili grejanje pića tokom dužih putovanja. Tu su naravno i avionski stočići obloženi kožom, kao i dva ekrana (za svakog od putnika u zadnjem delu automobila) zadužena za zabavne sisteme. U unutrašnjosti upotrebljeni su samo najluksuzniji materijali uz obilato korišćenje kože i ugljeničnih vlakana.
G650 Maybach Landualet proizvodiće se u Mercedesovoj fabric u Gracu u Austriji, a sa proizvodnih traka sići će svega 99 primeraka ovog superluksuznog terenca.
Đorđe Platiša