Novi motori će se verovatno naći u novim modelima
U poslednjih par godina, glasine vezane za Mazdu, često su bile fokusirane na dve stvari – povratak rotacionih motora i lansiranje rednih šestocilindarskih jedinica. Nijedna od ovih „tajni“ se očigledno ne čuva dovoljno dobro, jer znamo da se Wankel agregati vraćaju početkom 2022. Međutim, početak proizvodnje rednih „šestaka“ je bio pod velom misterije, sve do sada. Po najnovijem izveštaju iz Japana, proizvodnja ovog motora će takođe startovati početkom sledeće godine.
U izveštaju se kao izvor citiraju komponentaši povezani s Mazdom. Po njima, proizvodnja dotičnih vozila će započeti u fabrici u Hofu Jamaguči prefekturi, početkom 2022. Glasine nastavljaju da ističu da će dotična jedinica biti dostupna u benzinskoj, dizel i Skyactiv-X varijantama. Početak 2022. je indikativan jer se smatra da novi agregati neće pristići dok ne budu spremna novi modeli automobila sa zadnjim pogonom.
Japanski proizvođač radi na razvoju velikih i malih proizvodnih kategorija, sudeći po izveštaju, s tim što se u velike proizvode ubrajaju SUV modeli. Dva će naslediti Mazdu CX-5 i CX-8. Po izveštaju iz novembra, naredna generacija CX-5 ide u premijum vode, gde će se nadmetati s pulenima Mercedesa i BMW-a, a uz to će dobiti i novo ime – CX-50. U ponudi će biti s novim šestocilindarskim motorima radne zapremine 3,0 i 3,3 litra.
Mazda je mali proizvođač unutar automobilske industrije koja prolazi kroz rapidne promene. Prodaja je ostala konsistentna u protekloj dekadi, s tim što je u 2020. bila 0,2 odsto bolja u odnosu na 2019. Međutim, činjenica je da će konkurencija biti samo oštrija, a za Mazdu je najbolje da pokuša da se odgovarajuće pozicionira za tu „novu realnost“. Uvođenje rednih šestocilindarskih motora ide uporedo s preusmeravanjem ka zadnjem pogonu radi ostvarivanja bolje vozne dinamike. Nije poznato kada ćemo tačno videti nove Mazdine modele, mada kolaju glasine da novih proizvoda neće biti do 2022.
Vrele Gume