Mazdaspeed (MPS), bila je dugo omiljena oznaka na modelima japanske marke. Međutim, od stupanja SkyActiv programa na scenu, sportska linija je stavljena u stranu.
Mazda u poslednje vreme više naginje premijum segementu, i mada je „Đinba-Itai“ filozofija i dalje prisutna (spoj konja i jahača), čak ni Mazda3 s turbomotorom nije ni blizu „hot heča“ kakav je bio MPS model.
Mazdin portparol je izjavio za CNET da je japanska marka spremna da Mazdaspeed ogranak ostavi u prošlosti. „Mazda je fokusirana na sazrevanje i prestižnije pozicioniranje. Naš prioritet je da nastavimo s evolucijom nove generacije SkyActiv tehnologija. Kao deo ove evolucije, mi ’brusimo’ i primenjujemo naše turbomotore u više modela, da bismo obezbedili bolje performanse, udružene s voznom dinamikom“, rekao je on.
Mada verovatno neće biti novih Mazda3 MPS, Mazda6 MPS i Mazdaspeed Miate, nije sve tako crno za entuzijaste i ljubitelje japanske marke, jer je u pripremi novi redni šestocilindarski motor. Ovaj agregat će pronaći mesto u novoj postavci s uzdužno pozicioniranim motorom i zadnjim pogonom, uz opcioni AWD. Benzinske, dizel i SkyActiv-X verzije ove jedinice će biti razvijene, zajedno s elektrifikacijom, uključujući i 48-voltni blago hibridni pogon.
Nema reči o eventualnoj snazi novog „šestaka“, ali očekuje se da bude uparen s osmostepenim automatskim menjačem, sudeći po patentnim prikazima koje smo imali prilike da vidimo. Ovaj paket je predviđen za novu generaciju Mazde6, čija je prethodnica atraktivni Vision Coupe koncept iz 2017.
Pored toga, japanska marka je takođe potvrdila da će uvesti „višestruke tehnologije elektrifikacije“ uz asistenciju rotacionog motora. Prvo čisto električno vozilo Mazde, MX-30, dobiće Wankelov motor u svrhu produžavanja autonomije, ali ostaje da se vidi da li će ova postavka pronaći mesto u sportskoj perjanici marke.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] odluka da krene u premijum vode neće proći bez žrtava. Kao što smo već objavili, Mazdaspeed performantni program je definitivno „mrtav“, a usvajanje dodatnog prestiža će […]
[…] je upravo tema ovog troboja u organizaciji Throttle Housea. Mada, kao što smo već izvestili, ništa od MPS modela, „trojka“ u ovom slučaju raspolaže s izdašnih 250 ks (184 kW), ali i dalje kaska za Subaruom […]