
Test vožnja: KGM Actyon – od Novog Sada do Novog Pazara
Ako vas zanima kako izgleda spoj udobnosti, robusnosti i solidnog stila za narodski džep – KGM Actyon je ozbiljan kandidat.
Naša ruta? Iz Novog Sada, preko Kragujevca i Raške, Jošaničke Banje i rodne kuće Milunke Savić, pa uzbrdo do Kopaonika i nizbrdo do Novog Pazara i nazad. Klasičan balkanski miks: auto-put, magistrala, krpljeni regionalni putevi i serpentine koje testiraju svaki amortizer i živce.
Motor i menjač
Ispod haube Actyona vredno radi neveliki čistokrvni (bez pomoći elektrike) četvorocilinarski 1.5-litarski turbo benzinac, dobro nam poznat i iz drugih modela KGM grupacije ali i šire budući da na motorima ove konfiguracije počiva trenutno najveći deo svetske benzinskoj/hibridne populacije.
Sa 163 KS i 280 Nm obrtnog momenta (od 1.500 o/min), ne glumi sportistu ali povlači 1.700 kilograma tešku karoseriju pošteno, bez kaklukacija posebno u srednjem režimu.
Menjač, 6-stepeni automatik, sigurno nije najbrži u klasi, ali je savršeno usklađen sa snagom motora. Brzine odabira logično, mekano i bez nervoze, što je posebno važno kad se penjete u trećoj uzbrdo sa dve kafe za dva putnika.
Zapravo KGM Actyon, nije zamišljen za trkanje već za apsolutno uživanje u opuštenoj vožnji na gde da se nalazite.
Prtljažnik od preko 600 litara zapremine govori samo u prilog odličnoj oceni upotrebljivosti Actyona.
Oni agresivniji vozači željni agresivnijih performansi će ovde sa pravom prigovoriti „električna pomoć od svojih 20-25 kW bi bila BINGO“. Moram priznati, opravdana konstatacija.
Na putu
Na auto-putu je tih i stabilan, pri 130 km/h obrtaji su ispod 3.000, a kabina lepo izolovana. Na brdskim putevima oko Kopaonika ponaša se korektno – nije sportski SUV, ali volan nije ni previše mrtav. Leži dovoljno sigurno, a ogibljenje se nosi sa rupama bez lamentacije.
U Jošaničkoj Banji pauza uz pogled na reku, pa nastavak do sela gde je rođena naša herojina Milunka Savić. I tu dolazimo do poente: Actyon je savremeno vozilo, ali s dušom koja vas može odvesti do mesta gde istorija još šapuće. I to bez da vam protrese kamenje iz bubrega ili provocira išijatikus nerv.
Široka udobna sedišta, amortizeri dugog hoda, odlična izolacija kabine i podvozja, kvalitetni materijali i luksuzno okruženje učiniće da i na najgorem putu KGM Actyon pruži najvažnije, udobnost i beskompromisnost. Iako prilično mekan na neravnina u krivinama neutralan, što je nekako bonus plus na sve gore zapaženo.
Potrošnja i oprema
Na celom putovanju – kombinacija auto-puta, planinskih uspona i gradske vožnje – Actyon je tražio oko 9 litara na 100 km. Za SUV te veličine, korektno.
U kabini – sve što prosečan vozač danas traži: dva velika digitalna monitora spojena u jedan, blago su orijentisani prema vozaču. Iako nisu posebno logično konfigurisani pružaju sijaset standardnih informacija osim mogućnosti da suvozač pojača ili utiša inače odlično ozvučenje.
Spisak bezbednosne opreme je podugačak, kamera za rikverc, 360°, grejana sedišta, aktivna sigurnosna upozirenja koja je nemoguće isključiti i dok se vozač ne navikne na njihovo neprestano pištanje, dobro nerviraju i ispiraju mozak.
Zaključak
KGM Actyon nije prepoznatljiv brend sa zapada, ali nudi ono što baš mnogima treba – funkcionalan SUV koji može mnogo, izgleda pristojno i za svojih 40.000-43.000 evra ne traži kredit na 10 godina. Ovo je automobil koji će vas pratiti bez suvišnih pitanja.
Tekst i foto: Lidija i Miodrag Piroški
BONUS: Sa KGM Actyon kod Jasmina na mantije u Novi Pazar