Vanbračno dete
Premijerom na dva kontinenta, na salonima u Los Anđelesu (SAD) i Guangžuu (Kina), Infiniti je jasno pokazao od kojih tržišta se očekuje najbolja prodaja novog modela pod oznakom QX30
Novi kompaktni krosover je preuzeo koncepciju od „sestrinskog“ Mercedesa u skoro neizmenjenom obliku, a za uspešnost i profitabilnost ove ideje je još samo potrebna adekvatna cena.
A + GLA = Q + QX
Infiniti QX30, kao mlađi i malo veći veći brat modela Q30, koristi isti pristup kao što to radi Mercedes sa njegova dva modela. Q30 predstavlja kompaktno premijum vozilo namenjeno mladima, dok je QX30 namenjen svima koji žele da se otisnu malo dalje od gužvi gradskih ulica. U teža „off-road“ iskušenja se zbog cene samog automobila verovatno neće mnogi odlučivati, ali će za brzi odlazak do vikendice ovaj model svakako poslužiti.
Moćan i elegantan izgled je većim delom preuzet sa koncept modela, a povišena asimetrična karoserija u pravom svetlu nastavlja stilsku tradiciju nove generacije Infinitijevih modela. Segment kompaktnih premium crossover modela, namenjen mladoj generaciji, poslednjih nekoliko godina doživljava pravi procvat. Infiniti sa svojim predstavnikom pokušava da se nametne kupcima prepoznatljivim stilom, udobnošću i bezbednošću, kao i odličnim voznim karakteristikama.
Povećane dimenzije QX30, u odnosu na Q30, omogućavaju relaksiranu upotrebljivost preko cele godine. Ukupna visina od 1.530 mm (sa standardnim krovnim šinama) je 30 mm viša u odnosu na starijeg brata, a vidljivost napred je poboljšana novim dizajnom A stuba. Povišena pozicija sedenja će se dopasti i starijim vozačima, jer je ulazak i izlazak iz vozila olakšan. Novodizajnirani prednji i zadnji branici, zaštita poda vozila sa prednje i zadnje strane, uz bočne ukrasne lajsne i hromirane dodatke, pružaju nenametljiv utisak sigurnosti i luksuza, rezervisan za modele iz višeg segmenta.
Definisanje stila
Asimetrija ponovo na delu, ovaj put u unutrašnjosti, i to u službi razbijanja monotonije i stereotipa. Dizajneri su se pobrinuli da svaki deo bude podređen funkcionalnosti i udobnosti, počevši od materijala pa sve do završne obrade. QX30 se standardno isporučuje sa crnim presvlakama, a opciono su na raspolaganju crna ili bež napa koža. Zamor tokom dužih putovanja bi trebao da bude smanjen posebno dizajniranim sedištima sa aktivnom lumbalnom podrškom. Poboljšana izolacija enterijera je smanjula buku i vibracije koje dopiru od motora i točkova, a specijalnim materijalima oko svih vrata se smanjila buka od vetra.
„InTouch“ info-zabavni sistem, premijerno predstavljen na modelu Q50, je evoluirao u unapređenu verziju koju predstavlja HMI (human machine interface) ekran od 7 inča osetljiv na dodir i Infinitijev uređaj za prepoznavanje glasa, zadužen za kontrolu audio i navigacionih comandi.
Preuzimanje
Veći deo razvoja novog modela stručni tim Infinitija je obavio u Japanu, ali su finalizacija proizvoda i konačna testiranja obavljeni na evropskim putevima. Ovaj podatak ne bi trebao da čudi, jer će novi QX30 silaziti sa proizvodnih traka Nissana u Sanderlendu. U samu fabriku je u prethodnom periodu uloženo 250 miliona £, a postojećih 4.000 radnika je prošlo intenzivnu obuku kako bi zadovoljili standarde Infinitija. Udobna vožnja i precizno upravljanje su bili razvojni prioriteti tokom pripremnog ciklusa, a prema rečima inženjerskog tima ovaj model se u vožnji ponaša isto kao i njegov stariji brat. 4×4 pogon je uticao na nešto veću masu, ali je srednje tvrdo ogibljenje kompenzovalo ovaj ˝hendikep˝.
Prodaja Infinitija QX30 počinje u drugom kvartalu 2016. godine, a najavljena cena bi trebala da bude oko 38.000 €.