Hyundai XCIENT Fuel Cell, prvi serijski šleper na gorivne ćelije stiže u Evropu
Prvi svetski šleper na gorivne ćelije, Hyundai XCIENT Fuel Cell, na putu je za Evropu gde će biti u komercijalnoj upotrebi.
Hyundai Motor Company je upravo isporučio u Švajcarsku 10 primeraka XCIENT Fuel Cella, prvog svetskog serijskog šlepera pogonjenog na gorivne ćelije. Ove godine će korejska kompanija plasirati 50 kamiona, a do 2025. njih 1.600.
Kamioni su pogonjeni sistemom gorivnih ćelija od 190 kW, a po jednom punjenju, XCIENT Fuel Cell može prevaliti oko 400 kilometara. Vozilo je nezavisno razvio Hyundai Motor, s ciljem da pruži doprinos dekarbonizaciji životnog prostora. Korejska kompanija je takođe razvila traktor s autonomijom od čak 1.000 kilometara po jednom punjenju.
Hyundai planira da Švajcarskoj isporuči ukupno 50 XCIENT Fuel Cella ove godine, s tim što će oni biti prosleđivani komercijalnim flotama počev od septembra. Takođe, cilj je proizvodnja 1.600 primeraka do 2025., u čemu se ogleda posvećivanje kompanije ekologiji i tehnološkim dostignućima, s tim što je ultimativni cilj redukovanje emisije ugljenika uz pooć solucija s nultom emisijom.
Kreiranje sveobuhvatnog vodoničnog ekosistema, gde ključni transport treba da bude sastavljen od vozila poput XCIENT Fuel Cella, dovešće do suštinske tranzicije koja će eliminisati štetne emisije u ovom segmentu iz ekološke jednačine.
Hyundai je takođe na tržište uveo prvo serijsko vozilo s gorivnim ćelijama, ix35, kao i model druge generacije, NEXO. Korejci sada mogu da profitiraju na decenijama stečenog iskustva u ovoj oblasti i sposobnosti da masovno proizvode vozila ovog tipa i napreduju u sektoru.
XCIENT je pogonjen sistemom gorivnih ćelija od 190 kW. Sedam velikih vodoničnih rezervoara nude kombinovani skladiši kapacitet od oko 32,09 kilograma vodonika. Operativna autonomija po punjenju iznosi oko 400 kilometra, što je razvijeno s optimalnim balansom između specifičnih zahteva klijenata i njihovih flota i infrastrukture za punjenje u Švajcarskoj. Vreme dolivanja za svaki kamion traje od 8 do 20 minuta.
Tehnologija gorivnih ćelija je posebno pogodna za komercijalnu eksploataciju i logistiku zbog pružanja duže autonomije i kraćeg vremena punjenja. Dvostruko postavljeni sistem gorivnih ćeija obezbeđuje dovoljno energije za funkcionisanje teških kamiona po teškim planinskim terenima u regionu.
Hyundai Motor razvija i „dalekometni“ traktor, sposoban da pređe 1.000 kilometara uz jedno punjenje, opremljen poboljšanim sistemom gorivnih ćelija velike izdržljivosti i snage, s ciljem da osvoji globalno tržište, uključujući Evropu i Severnu Ameriku.
Ekosistem „zelenog“ vodonika
U 2019., Hyundai Motor Company je formirao Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), zajednički poduhvat sa švajcarskom kompanijom H2 Energy, koja će izdavati kamione na lizing operaterima, koji će plaćati po upotrebi, što znači da nema inicijalnog ulaganja za komercijalne flote.
Hyundai je odabrao Švajcarsku kao polaznu tačku za svoj poslovni poduhvat iz različitih razloga. Jedan od njih je Swiss LSVA putna taksa na komercijalna vozila, koja se ne odnosi na kamione s nultom emisijom. To gotovo da neutrališe troškove prevoza po kilometru kamiona s gorivnim ćelijama u poređenju s regularnim dizel kamionom.
Hyundaijev poslovni plan uključuje upotrebu čistog vodonika dobijenog elektrolizom. Da bi se zaista smanjila emisija ugljenika, svi kamioni treba da budu pogonjeni isključivo „zelenim“ vodonikom. Švajcarska je jedna od zemalja s najvećim udelom obnovljive električne energije na globalnom planu, tako da može da isporuči dovoljno „zelene“ energije za proizvodnju vodonika. Onog momenta kada se krene s projektom u Švajcarskoj, Hyundai planira da svoje operacije proširi i na druge evropske zemlje.
Vodeća pozicija Hyundaija u oblasti vodonika
Kako korejska kompanija pomno obraća pažnju na budućnost, tako će mobilnost s nultom emisijom igrati sve značajniju ulogu u strategiji kompanije. Pored XCIENT Fuel Cell kamiona, Hyundai je takođe proizvođač SUV-a NEXO, druge generacije automobila pogonjenog vodonikom. Do 2025., kompanija ima za cilja da prodaje 670.000 vozila godišnje, uključujući 110.000 FCEV-a.
Decembra 2018., Hyundai Motor grupa je najavila dugoročni program pod nazivom „Fuel Cell Vision 2030“ i ponovo potvrdila svoje posvećivanje ubrzanju razvoja društva baziranog na vodoniku, koristeći maksimalno svoje globalno vođstvo u tehnologiji gorivnih ćelija. Kao deo ovog plana, Hyundai Motor grupa namerava da obezbedi kapacitet od 700.000 jedinica sistema gorivnih ćelija godišnje, kako za automobile, tako i za plovila, šinska vozila, dronove i generatore do 2030.
XCIENT Fuel Cell osnovne specifikacije
Tip vozila – kamion
Pogonski sistem – LHD/4×2
Dimenzije
Međuosovinsko rastojanje – 5.130 mm
Ukupne dimenzije šasije
Dužina 9.745 mm
Širina 2.515 mm
Visina 3.730 mm
Težina
Maksimalna ukupna kombinovana težina – 36,000 kg (s prikolicom)
Maksimalna ukupna težina vozila – 19.000 kg
Napred/nazad – 8.000/11.500 kg
Težina praznog vozila – 9.795 kg
Performanse
Maksimalna brzina – 85 km/h
Motor/Inverter – 350 kW/3.400 Nm
Transmisija – ATM S45000/6 prednjih stepena prenosa i „rikverc“
P.D.B.
1 Komentar
Comments are closed.
[…] isporučio 10 Xcient kamiona u Švajcarsku, prvih serijskih vozila na gorivne ćelije tog tipa, o čemu smo već pisali. Činjenica da mali broj kompanija pokušava da napravi velike korake u razvoju alternativnih […]