Zvrk
Sećate li se Hondinog modela Beat iz devedesetih, malog roudstera sa centralno smeštenim motorom? Ako je mnogima od vas ovaj auto nepoznanica, to je zato što se prodavao samo na domaćem, japanskom tržištu. Jedan sličan model, doduše u formi koncepta, Honda je predstavila nedavno, i on zapravo predstavlja duhovnog naslednika Beata. Ime mu je S660.
Zbog čega baš S660? Ime dolazi od zapremine motora. Zašto tako mala kubikaža, pitate se? Pitanje je malo dublje no što se čini na prvi pogled. Naime, u Japanu postoji klasa vozila nazvana „Kei car” (kei-lagano), na koju se plaćaju znatno manji porezi, registracija i osiguranje.
Naravno, ova klasa ima strogih ograničenja – maksimalne dimenzije vozila ne mogu biti veće od 3,4 x 1,48 m, motor ne sme imati više od 660 kubnih santimetara, dok maksimalna snaga može iznositi najviše 64 konja. Osim toga, Kei vozila su izuzeta od kreš testova, tako da se zbog neispunjavanja bezbednosnih standarda, nisu mogla izvoziti, te je to razlog zašto se model Beat prodavao samo u Japanu. Ista sudbina će zadesiti i S660 Concept, mada postoje glasine da bi se uz manji reinžinjering mogao naći i na drugim tržištima.
Dakle, reč je o malom, otvorenom sportskom dvosedu, čiji izgled prati trenutni Hondin dizajnerski pravac. Postoji izvesna sličnost sa novim NSX modelom, zahvaljujući svetlosnim grupama i donekle siluetom. Izgled je, dakle, jednostavan i moderan, sa ponekim detaljem koji daje na agresivnosti, kao što su „škrge” iza prednjih točkova, duple izduvne cevi integrisane u zadnji odbojnik i sportki naplatci sa niskoprofilnim pneumaticima.
Eksterijer je čist i minimalistički, ali ne i spartanski. Ispred vozača se pruža volan zasečen sa gornje i donje strane, kao i displej koji zamenjuje klasične instrumente. Tu su i klackalice za promenu stepena prenosa smeštene iza obruča volana.
Menjač je dakle, automatski, sa sekvencijalnim modom. Motor je kao što smo već pomenuli, zapremine 660 kubika, mada se nezvanično kao opcija u slučaju izvoza na druga tržišta, pominje i novi Hondin trocilindrični turbo benzinac od jednog litra i 105 konja, koji će se ugrađivati u novu Hondu Džez. Svakako adekvatniji agregat obzirom na sportsku notu kojom S660 odiše. Dodajmo na to malu masu koncepta i zadnji pogon, i zabava je zagarantovana.
Filip Ristić