Honda će nastaviti da snabdeva Red Bull pogonskim jedinicama direktno iz Japana sve do kraja važeće F1 regulative!
Ovo je dramatična promena plana, mada je japanska firma oficijelno obustavila svoje učešće u „najbržem cirkusu na svetu“ na kraju prošle sezone, tako da bi Red Bull plaćao za usluge, uključujući razvoj ovogodišnje pogonske jedinice, koja se s E5 premešta na E10 gorivo.
Prvobitna strategija, kao što je objavljeno prošle godine, podrazumevala je da će Red Bull Powertrains divizija preuzeti Hondine pogonske jedinice uz podršku Japanaca na planu inženjeringa i na stazi, ali samo tokom 2022.
Onog momenta kada bi RBP ostvario dovoljan zamah, proizvodio bi komponente u svom sedištu u Milton Knsu 2023., 2024. i 2025., dok bi simultano radio na sopstvenom projektu za pravila koja na snagu stupaju 2026.
Međutim, Helmut Marko je obelodanio da je plan promenjen, tako da će Honda nastaviti Red Bull i AlphaTauri da snabdeva kompletnim motorima iz Japana do kraja 2025.
Ova odluka otklanja bilo kakve zabrinutosti u vezi s potencijalnim problemima kao što je kontrola kvaliteta, što bi moglo da bude posledica proizvodnje pogonskih jedinica u Velikoj Britaniji, tako da Red Bull može u potpunosti da se posveti projektu za 2026.
Odluka je delimično donesena da bi obezbedila da RBP i dalje bude novi učesnik kada budu uvedena nova pravila 2026.
Samim tim, Red Bullova divizija će imati koristi od ustupaka o kojima se raspravlja uglavnom kako bi se ohrabrila VW grupacija da konačno uđe u Formulu 1, uz višu gornju granicu kada je o ograničenju budžeta reč.
Smatra se da će detalji novog aranžmana tek biti finalizovani, a ono što nije jasno za sada je da li će motori i dalje nositi Hondinu oznaku do 2025., mada bi takav potez bio logičan, s obzirom na želju da se osigura uloga RBP-a kao novog učesnika 2026.
„Sada smo pronašli potpuno novu soluciju prvobitnog plana“, rekao je Marko. „Motori će se proizvoditi u Japanu do 2025. i mi tu nećemo imati nikakvog uticaja. To znači da će prava i sve ostale povezane stvari ostati u dvorištu Jpaanca, što je važno za nas, koji 2026. preuzimamo ulogu novajlije.“
Marko je sugerisao da je titula osvojena 2021. ohrabrila Hondu da ostane prisutnija u Formuli 1 nego što se očekivalo.
„S obzirom na naše rastuće uspehe, došlo je do izvesnog premišljanja kod Japanaca. Takođe, novostečeno znanje o baterijama bi mogli da iskoriste u procesu elektrifikacije u koji su ušli. U početku je bilo planirano da konstruišu motore za nas samo u 2022., da bi sada bilo odlučeno da se to nastasvi do 2025., što je naravno velika prednost za nas. To znači da moramo da izvršimo fina podešavanja i kalibracije.“
Što se tiče izgradnje RBP postrojenja, Marko je dodao: „Preduslov za ovaj sporazum je bio da se razvoj motra zamrzne, jer prva faza bi bila da sve radimo sami. Zato smo započeli posao u Milton Kinsu.
Postrojenje će u potpunosti krenuti u rad u maju/junu. Konačna odluka da to urdimo sami, bila je uslovljena da sve bude zamrznuto, jer inače ne bismo imali šanse s ovom složenom stvari.“
U međuvremenu, kako je objavljeno u sredu, bivši šef Honde F1, Masaši Jamamoto, napustio je Hondu da bi osnovao sopstvenu konsultantsku kuću, kako bi obezbedio most između Red Bulla i Japana, dodatno proširujući kontinuitet između partnera.
Vrele Gume