Nakon što je potpuno nova Honda CR-V lansirana na tržište ovog leta sa benzinskim agregatom zapremine 1,5 litara sa trubo punjačem, vreme je da ovaj kompaktni krosover dobije i novi pogonski sklop.
Reč je o dugo najavljivanom hibridnom pogonskom sistemu koji će od Honde CR-V napraviti prvi model kompanije Honda sa hibridnim pogonskim sklopom koji će se prodavati na evropskom tržištu. Naime, ovaj pogonski sklop će zameniti CR-V modele sa dizel agregatima.
Njen hibridni pogonski sklop se sastoji od dva elektromotora i dvolitarskog i-VTEC benzinskog agregata. Direktni prenosni sistem ima jedan stepen prenosa, kao kod električnih automobila, a za skladištenje električne energije koriste se litijum-jonske baterije.
Ovaj pogonski sklop ukupno razvija 181 konjsku snagu i 315 Nm obrtnog momenta. Još uvek nema informacija o ekonomičnosti ovog modela.
Međutim, automobil je opremljen inteligentnom Multi-Mode Drive (i-MMD) tehnologijom koja automatski bira optimalan način vožnje (ima ih tri) kako bi se postigla najveća moguća efikasnost.
U EV Drive (električnom) modu vozilo se kreće samo uz pogon elektromotora, a potrebna energija dobija se iz litijum-jonskih baterija, dok je benzinac isključen.
U Hybrid Drive režim vožnje aktivira se benzinski motor, ali samo kao generator električne struje, kako bi se baterije dopunjavale tokom vožnje.
Kod Engine Drive moda benzinac se priključuje na kvačilo i direktno šalje snagu na pogonske točkove, dok se višak energije pretvara u električnu energiju i deponuje u baterijama.
Za gradsku vožnju Honda CR-V Hybrid koristi ili Hybrid Drive ili EV Drive, dok se Engine Drive režim najčešće aktivira u vožnji autoputem i pri velikim brzinama.
Grafički prikaz trenutnog režima vožnje može da se prati na displeju, gde se takođe vidi i stanje baterije, koliko je napunjena, da li se puni ili prazni u datom trenutku i sl.
Predstavnici japanskog proizvođača navode da je prelazak iz jednog u drugi mod praktično neprimetan za putnike, i ističu i da je vožnja gotovo nečujna zahvaljujući elektromotorima, ali i veoma tihom radu benzinskog agregata.
Honda CR-V hibrid će početi da se proizvodi od oktobra, a prvi modeli će klijentima biti dostupni već od početka sledeće godine.
Napomena: na fotografijama se nalazi model Honda CR-V 1.5-liter turbo