Verni saradnik
Iako nije vozilo koje treba da pruži vozaču zadovoljstvo konvencionalnih automobila, iako baš to i nudi, već pre svega služi kao sredstvo za rad, svakako će svom vlasniku pružiti mnogo prijatnih iznenađenja.
Jedan Ford za ceo svet
Novi Ford Transit je bolji nego ikada i predstavlja vredan dodatak „lozi“ dugoj 40 godina i preko 6 miliona proizvedenih primeraka, od kojih je 2 miliona vozila prodatih samo u nekadašnjoj domovini, Velikoj Britaniji. Naime, Ford je proizvodnju novog Transit modela premestio iz Southamptona u svoju tursku Otosan fabriku.
Zapravo, ime Transit se koristi još od 1953. godine ali je „pravi“ Transit prvi put sišao sa proizvodnih traka davne 1965. godine i proizvodio se pod Ford Motor Europe ogrankom. Iako je upravo predstavljena osma generacija, do sada je bilo samo 3 generacije platformi: 1965., 1986. i 2000. godine. Od 2002. godine se pojavio manji model baziran na Focusu ali sa imenom Transit Connect/Turneo Connect, čiji zadatak je bio da prihvati nekadašnje kupce Courier modela. Sa druge strane, od osme generacije, Transit će stizati pod 2 imena, samo Transit, kojeg tek očekuje predstavljanje, i Transit Custom/Turneo Custom, koje sada predstavljamo. Prvi će predstavljati verziju sa maksimalnim gabaritima, nosivošću i drugačijom postavkom podvozja, kao konkurent VW Crafter i Mercedes Sprinter modelima, dok će manji Transit Custom/Turneo Custom biti konkurenti VW T5 i Mercedes Vito modelima.
Novina je i da će, počev od osme generacije, Transit/Transit Custom/Turneo Custom i zvanično zameniti prastari Ford E Serije u Americi (označeni kao T serija), te će postati pravi globalni model, kako to nova „One Ford“ strategija i nalaže.
Focus sa tovarnim sandukom
Komercijalni Transit Custom i, od 1995. godine uvedeni, putnički Turneo Custom model su identični, sa razlikama u količini staklenih površina i položaju sedišta. U osmoj generaciji su poprimili atraktivni oblik karoserije, odnosno anfasa, preuzetog sa aktuelnog Focusa. „Zategnute oči“ i masivni trapezoidni gril jasno stavljaju do znanja da se radi o Fordovom modelu i navode kao da se radi o „naduvanom“ Focusu.
Ni u kabini nije drugačija situacija. S obzirom na poziciju sedenja i sam ambijent, vozač bi lako mogao da pomisli da se i stvarno nalazi u Focusu. Takav stav samo nastavlja tradiciju prve generacije Transita, koji je uneo automobilski osećaj vožnje u komercijalni program.
Oprema je bogata i može da se nađe sve što Ford trenutno nudi i u putničkom programu. Tu su Fordov SYNC sistem komunikacije, 5-o inčni displej u kombinaciji sa audio/navigacionim sistemom i kamera za vožnju unazad. Od bezbednosnih sistema su tu Lane Keeping Alert/Driving Alert sistemi za detekciju promene kolovozne trake i budnosti vozača, Auto High Beam automatsko podešavanje visine svetlosnog snopa u saobraćaju i ECOnetic tehnologija koja objedinjuje Start/Stop sistem i sistem regenerativnog kočenja, a sve u cilju maksimalne ekonomičnosti i nivoa CO₂.
Iza prednjih sedišta je, takođe, došlo do pomaka, u vidu više mesta i pametnije organizacije prostora za putnike, u Turneo Custom modelu, i maksimalno iskorišćenih transportnih kapaciteta, u Transit Custom modelu.
U putničkoj verziji, zapremina prtljažnika sa kratkom karoserijom iznosi sjajnih 1.323 litre mereno do krova i sa sva 3 reda sedišta. Kada se ukloni zadnji red, zapremina raste na sjajnih 5.520 litara. U verziji sa produženom karoserijom se ne dobija veći prostor za putnike, već samo raste prtljažni prostor. Pomenuti rezultati su za oko 300 litara veći u odnosu na prethodnu verziju. Zanimljivo je da su se inženjeri Forda vodili smeštanjem kofera standardnih veličina po dužini, koji staju savršeno, jer su zaključili da bi ređanjem po širini oni uvek ispadali prilikom otvaranja vrata. Pažljivo od njih, nema šta.
Pristup trećem redu sedišta je olakšan preklapanjem srednjeg reda i duplim kliznim vratima a, zavisno od konfiguracije, Turneo Custom može da primi do 9 putnika. Sva sedišta poseduju pojaseve u 3 tačke kopčanja, dok je organizaciju sedišta moguće postaviti u 30 različitih kombinacija.
Jedan motor
Motorizacija je poznata iz prethodne generacije i čini je jedan TDCi dizel motor zapremine 2,2 litra sa 3 nivoa snage: 102 „konja“ i 310 Nm, 125 „konja“ i 350 Nm i najsnažniji 156 „konja“ i 385 Nm. Ubrzanja nisu navedena jer zavise od čitavog niza faktora, opremljenosti i konfiguracije, ali nema sumnje da su adekvatna s obzirom na masivni obrtni moment sve 3 verzije. Okvirni podaci navode ubrzanje između 12 i 14 sekundi, zavisno od konfiguracije karoserije , dok se maksimalna brzina kreće od 150 km/h do 165 km/h. Upareni sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa i pogonom napred, postižu potrošnju od 6,5 do 7 litara.
Sa osetnim povećanjem cene, u odnosu na odlazeći model, kao i sveukupno višem nivou upotrebljenih kvalitetnih materijala i ponuđene opreme, Ford pokušava da predstavi Transit Custom/Turneo Custom model kao malo više premium prevozno sredstvo, odnosno vozilo donjeg nivoa premijum klase, ali je i dalje daleko od VW T5 konkurenta, kako po ceni tako i po prestižu u klasi. Ipak, kada se radi o osećaju u vožnji, njegov gotovo-kao-u-Focusu doživljaj ga stavlja na sam vrh, te otuda i tolika popularnost.