Vitamin KA
Latinoamerički glumac gostuje u Evropi
Vremešni Ford KA iz Poljske odlazi u zasluženu penziju, a na njegovo mesto dolazi Ford KA+ iz Brazila (ne i Ford Figo iz Indije). Druga po redu generacija modela KA je delila proizvodnu traku sa Fiatom 500, sve do skoro, ali je menadžment Forda u želji da premosti distancu do pojave nove Fieste odlučio da uveze model približnih karakteristika.
U slučaju KA+ dopadljivost je karta na koju se igra
Sve je drugačije
Hečbek sa petoro vrata je postavljen na Fordovu globalnu B platformu, kao i Fiesta, pri čemu se izričito navodi da u karoseriju dugu oko četiri metra može udobno da se ugura pet odraslih putnika.
KA+ je neznatno kraći od Fieste, ali je 29 milimetara viši, što bi u teoriji oslobodilo više prostora oko glava putnika na prednjim sedištima, kao i više mesta za kolena putnika pozadi. Odlična svakodnevna upotrebljivost je najbolje prikazana kroz prtljažnik zapremine 270 litara, koji je moguće povećati preklapanjem zadnje klupe (60/40). Vlasnice modela KA+ će biti zadovoljne podatkom da je Ford izradio više od 20 pretinaca u kojima se mogu izgubiti bezbrojne sitnice.
U letnjim mesecima najviše će se posezati za pregradama u vratima, u koje je moguće postaviti flaše od jednog i 0,6 litara. Skriveni detalj je pregrada ispred vozača, koja može da se otvori samo kada su prednja leva vrata otvorena. Ukoliko želite da sakrijete neke dragocenosti van pogleda drugih ovo je pravo mesto.
KA+ je pre svega pristupačan gradski automobil, mada se po upotrebljenim sistemima unutar vozila to ne primećuje u tolikoj meri. Fordov glasom navođeni Sync sistem, u saradnji sa AppLinkom, omogućava pokretanje većeg broja aplikacija sa mobilnog telefona, dok MyKey sistem pruža mogućnost roditeljima da svojoj deci ograniče maksimalnu brzinu i jačinu zvučnika.
Louis Vuitton torbica
Mali automobili ne moraju nužno biti lišeni osobenosti koje krase veliku braću. U slučaju KA+ dopadljivost je karta na koju se igra, te se ovaj model u neku ruku može posmatrati i kao modni detalj. Elegancija prednjeg dela vozila, besramno pozajmljena od Aston Martina, na prvi pogled podiže vrednost ovom mališanu. Sitni detalji, poput hromiranih lajsni i žmigavaca u retrovizorima, na prvi pogled jasno iskaču iz šablona klase. Podilaženje (uglavnom ženskim) kupcima sjajnom bižuterijom možda deluje neumesno, ali daje dobre rezultate.
Ford je za evropsko tržište uradio blagu reviziju osnovne verzije, učinivši je tehnološki naprednijom i sigurnijom, a sve u cilju zadovoljavanja strogih kriterijuma. Finalna testiranja su obavljena na fabričkoj test stazi u Belgiji, uz intenzivno testiranje u više evropskih gradova tokom ove godine. Na kvalitetu upotrebljenih materijala u unutrašnjosti se nije štedelo, a kompletan utisak dodatno podižu kožni upravljač i hromirane aplikacije. Izdignuta prednja sedišta omogućavaju lako smeštanje i izlazak iz vozila, kao i dobar pregled saobraćaja. Ergonomski zahtevi su ispoštovani maksimalno, mada bi jedina veća zamerka mogla da se stavi na visoku gornju ivicu zadnjih vrata, koja blokira pogled napolje, naročito nižim putnicima.
Prijatelj kućnog budžeta
Preteranog eksperimentisanja po pitanju motora, da li slučajno ili namerno, nije bilo. U ponudi za KA+ se nalaze samo benzinski motori identične zapremine, u dva nivoa snage – od 70 i 85 konja. 1,2-litarski motor je došao na mesto dobro poznatog četvorocilindraša od 1,25 litara, koji je zbog ekoloških normi gurnut u stranu.
Prema tvrdnjama iz Forda, oba motora su zabavna za vožnju i imaju dovoljno snage za sva iskušenja u gradu, ali i na otvorenom putu. Smanjenje potrošnje je ostvareno upotrebom regenerativnog kočenja, prilikom koga se slobodna električna energija preusmerava u akumulator. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od 5 litara za oba motora u ponudi. Bezbednosni sistemi koji se još uvek ne nalaze u redovnoj ponudi kod drugih proizvođača su na spisku standardne opreme ovog modela. Tu su, recimo, kontrola stabilnosti (ESP), limiter maksimalne brzine i šest vazdušnih jastuka. Što se ostale opreme tiče, budućim vlasnicima su na raspolaganju klima uređaj, tempomat, grejani retrovizori i sedišta, parking senzori i elektro-pomična stakla.
Prodaja Forda KA+ počinje od leta po početnoj ceni od 9.990 €.