Online plus

Ford EcoSport

3.36KPregleda

Igra na sve adute

Ford je u Evropi u ozbiljnim problemima. Sa padom prodaje za gotovo trećinu i gubicima koji su dostigli milijardu dolara 2012., američki proizvođač sprema više nego snažnu ofanzivu na evropsko tržište putem „Go Further“ akcije, igrajući na sve adute.

U okviru nje, nova „One Ford“ strategija jedinstvenih globalnih modela će pokušati da umanji troškove i unficira šaroliku ponudu Forda na globalnom planu, dok se „One Manufacturing“ strategija ograničava na deo vezan za samu organizaciju poslovanja i proizvodnje.

Po pitanju modela za Evropu, u putničkom sektoru su, pored osvežene Fieste i Kuge, novog Mondea i komercijalne Transit game, te najavljenog uvođenja Edge velikog SUV-a, sve karte stavljene i na novi mali crossover, nazvan EcoSport, koji ćemo sada malo detaljnije da upoznamo.

Latino za ceo svet
Prva generacija Ford EcoSport malenog SUV modela je bila dizajnirana u Brazilu 2003. godine, za Brazil. Druga generacija crossovera, inače prvi globalni Ford razvijen u Južnoj Americi, će biti prodavan širom sveta, kao deo globalne strategije „One Ford“. Pridružiće se porodici malih globalnih modela Forda, a trebalo bi da dostigne prodajnu brojku od 2 miliona godišnje do 2015. godine.

Koristeći B3 platformu kompaktne Fieste, EcoSport je zadržao dramatični stajling koncept modela, koji je bio prikazivan na azijskim salonima od početka godine. Odvažnog dizajna, od starta želi da se nametne i istakne među konkurentima. Masivni „razjapljeni“ gril mu daje potpuno drugačiji karakter od Fieste, dok visoka hauba, svetla za maglu poput topova i izrazito zakošen vetrobran dodatno doprinose individualnom karakteru.

Pozadi se nastavlja ista atraktivna priča. Zadnji vetrobran se proteže od/do C stubova, sa rezervnim točkom montiranim na vratima prtljažnika ali ukupnu dužinu zadržava na ispod 4 metra. Klirens iznosi 200 mm.

„Mrkog pogleda“ ispod haube i naglašenih nabora oko točkova, poput terijera čeka da zagrize evropski kontinent.

4+1
U povišenoj karoseriji, višim vozačima neće biti tesno. Ford se pobrinuo da putnici imaju dovoljno prostora, kako za noge, tako i za glavu, uprkos kompaktnim dimenzijama i povećim 16-inčnim točkovima koji oduzimaju prostor u kabini.

Većina elemenata enterijera je već poznata iz osvežene Fieste, mada napred ima više mesta zbog uspravnije pozicije sedenja. Ipak, putnici pozadi će imati nešto otežan ulazak u vozilo zbog manjeg otvora usled povećih lukova točkova, ali prostora neće nedostajati kada se jednom smeste. S obzirom da je ovo ipak kompakt vozilo, peti putnik će se osećati kao uljez. Zadnja klupa je nešto viša u odnosu na prednju, te će putnici pozadi imati jasan pregled šta se dešava ispred vozila, uz mogućnost podešavanja nagiba naslona.

Prtljažnik je zapremine solidnih 346 litara, koji se preklapanjem zadnje kupe povećava na 560 litara, mereno do donje ivice prozora.

Uvek on-line
Fordov SYNC konekcioni sistem, preko 3,5-inčnog LCD ekrana, omogućava rukovanje audio sistemom, USB i AUX ulazima, iPod i Bluetooth konekcijom. Sistem podržava glasovne komande a omogućava i rukovanje telefonom. U sklopu SYNC sistema je i Emergency Assistance koji je u neprekidnom kontaktu sa hitnim službama u slučaju nezgode.

Asistenciju vozaču još pružaju set vazdušnih jastuka, ABS, ESP, elektro-servo upravljanje,Smart Keyless Entry sistem, Power start i Hill Launch Assist sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdicama. Inovativni MyKey bezbednosni sistem kontrole roditeljima omogućava da prate svoju decu i ohrabruju ih da voze pažljivije i bezbednije. Uveden u ponudu Forda 2010. godine, sistem dozvoljava određivanje parametara koje će ključ „dopuštati“ vozilu da ostvari, kao što su brzina, jačina audio sistema, podsetnika za vezivanje pojasa i preostale autonomije.

Maleni snagatori
Turbo era je u Fordu osvanula spremnije nego ikada. Sve nade su uprte u nagrađivani trocilindarski EcoBoost motor zapremine samo 1 litra, ali sa dodatkom turbo punjača, direktnog ubrizgavanja i varijabilnog razvoda ventila. Isporučuje više nego ozbiljnih 125 KS i 170 Nm obrtnog momenta između 1.300 i 4.500 o/min, dok je nivo CO₂ 140 g/km. U ponudi će biti i atmosferski 1,5 litarski benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem i varijabilim razvodom ventila snage 110 „konja“.

Potpuno novi 1,5 Duratorq TDCi dizel motor će isporučivati 90 KS i 205 Nm, kada bude ponuđen, a namenjen je da zameni dosadašnje 1,6 i 1,4 TDCi dizel motore. Ipak, 95 „konja“ snažni 1,6 litarki TDCi ostaje u ponudi Forda još neko vreme, ali kao deo programa ECOnetic tehnlogije, zajedno sa 1,0 EcoBoost turbo motorima. Da li će i EcoSport dobiti svoju ECOnetic verziju, za sada nije potvrđeno, mada, ako se pogledaju planovi Forda da tržištu ponudi najčistije i najekonomičnije modele, ideja ima smisla. Nije potvrđeno da li će i ostali motori iz Fieste biti u ponudi u EcoSportu, dok je 2012. u Parizu bio predstavljen model sa 2,0 oznakom na karoseriji. U atmosferskoj verziji isporučuje 140 KS, odnosno 186 Nm, i za sada nije predviđen za Evropu.

Ford je nedavno predstavio novu šestostepenu Powershift automatsku transmisiju sa dvostrukom spojnicom, koja će se naći i u ponudi EcoSporta, uz petostepeni manuelni, dok će pogonski točkovi biti samo prednji, da bi kasnije stigla i verzija sa 4WD pogonom. Potreba za pogonom i na zadnjoj osovini i nije neophodna s obzirom da je jedini off-road koji će ovaj model doživljavati biti penjanje na trotoar.

Proizvodnja će se, pored Brazila, odvijati još u Indiji, Tajlandu i Kini. Prodaja Ford EcoSport modela je već krenula u Južnoj Americi. Evropa, kao i ostatak sveta, će moći da ga vide u prodajnim salonima do kraja 2013. godine.

Igor Kučerka

Top Reviews

Video Widget

gallery