AktuelnoTESTOVIVesti

Fiat Grande Panda hibrid

126Pregleda

Konačno!!!

 

Obnavlja li to Fiat tajnu stare dobre škole? Moguće je! Sa Grande Pandom Hibrid, FIAT, se vraća na teritoriju gde je bio neprikosnoven:B segment.  Što je već pola uspeha!

 

 

Uspeh Grande Pande u električnoj i hibridnoj verziji zavisiće od toga da li se Fiat vratio korenima– da proizvodi automobile koji su tehnološki inventivni, lepo ih je videti, zabavni su za vožnju i što je najbitnije cenovno pristupačni.

 

Hibrid skrojen u skladu sa gradskm potrebama

 

 

U osnovi je hibrini pogon zvučne oznake “T Gen 3” u sastavu:  1.2 litarski, trocilindarski turbo motor koji razvija 110 ks, 48 voltna litijum jonska baterija i ugladjeni eDCT šestostepni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. U sistem je integrisan eletromotor od 21kW a tu je još kusur u hardveru koji čine inverter i kontrolna jedinica.

 

Uz obrtni momet od 206 Nm , ubrzanje do 100 na sat iznosi 10 sekundi, jedna sekunda brže od električne verzije, a maksimalna  brzina  160 km /h, a  potrošanja 5.4 litara na 100 km.

 

 

Menjač se proizvodi baš ovde u fabrici Mirafiori, 100% evropski do zadnjeg šrafa.

 

Fiat je već spremio koncept model 4×4.

 

Grande Panda će se pored KG proizvoditi globalno u još 3 fabrike. Očekuje se da iz Pandine porodice na godišnjem nivou sa proizvodnih traka silazi 300.000 automobila.

 

 

U ponudi su i „lokalne verzije“ popu modela na bio gorivo i alkohol

 

 

Velika novost je da je u pripremi model sa benzincem od 100ks i manuelnom menjačem.

 

 

Grande Panda hibrid  pri malim brzinama izvodi u električnom režimu sve manevre gradske vožnje kao što su polazak sa mesta, kretanje u gužvi na semaforu, parkiranje.  Pri brzini ispod 30 km na čas, Panda može potpuno na stuju da predje 1 kilometar. Nadam se da ćete ipak pre toga  naći parking mesto.

 

Veština pakovanja tetrapaka ali i ljudi

 

Osamdesetih godina provalili su da što je automobil ravnijih linija ima više mesta u kabini. Ovo zaboravljeno znanje  Grande Panda vraća na scenu.  3.99 metra dužine, nešto manje ispod proseka B segmenta, nudi prostanost enterijera, 412 litara prtljažnika i još 13 litara u kabinskim pregradama.

 

 

Moram još po milijarditi put da spomenem ono sa bambusom i terapakom.   Armaturna tabla izrađena je 39 posto od vlakana bambusa, a u panele enterijera raciklirano je 150 kartona od tetrapaka i njima pripadajući čepovi alu folija.

 

 

 

 

U vožnji!

 

Doživljaj vožnje, ugladjen čak i na lošijim putevima. Remek delo menjača prelazi stepena prenosa neosetni. Odličan dotok obrtnog momenta.

 

Možda ima deblji A stub , ali retro kockasta forma čini da pri manevrima savršeno „osećate’ dimenzije.

 

Uz sve ovo naglašen emotivan italo dizajn Grande Pande doprineće da čim sednete za volan da se oćate kao da ste upravo pobedli na San Remu.

 

Gande Panda hibrid već sada je dostupna za poručivanje u Srbiji.  Polazna cena je 16.990 Evra, a prvi primerci stižu u salone tokom meseca juna.

 

Ekskluzivno iz Torina

 

 

Miroslav Šosberger

 

BONUS VIDEO: Grande Panda elektro 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery