Red Bull se buni zbog navodno fleksibilnog zadnjeg krila na Mercedesovim bolidima. Mada su u „srebrnim strelama“ opušteni, čini se da će doći do promene pravila za poslednje dve trke.
Od kada je Mercedes neobjašnjivo popravio performanse, Red Bullovi inženjeri su u stalnom kontaktu s FIA-om. Ono što je sporno je navodno fleksibilno zadnje krilo na Mercedesovim bolidima. Red Bull energično skuplja dokaze kako bi preduzeo korake protiv glavnih rivala u šampionatu.
U Kataru su „crveni bikovi“ izneli nove dokaze, odnosno fotografije tragova koji se mogu videti s unutrašnje strane gornjih ploča zadnjeg krila Mercedesa, nešto poput ogrebotina dobijenih brušenjem. Šef austrijskog tima, Kristijan Horner, razgovarao je neposredno sa svojim kolegom na konferenciji za medije: „Kako objašnjavate tragove brušenja na svojim krilima?“ Toto Volf je odgovorio da smatra da je to u okvirma dopuštenog.
Odakle dolaze tragovi brušenja?
Aktuelni svetski šampioni smatraju da sve rade u skladu s pravilima, dok Red Bull preti protestom ako se ništa ne promeni u Džedi, što navodno Mercedes i želi, da bi konačno došlo do razrešenja situacije.
„Mislim da smo već 14 puta provereni ove sezone. Što se tiče konkretno ovog krila, FIA ima sve njegove nacrte. Krilo o kojem Red Bull govori ne postoji. Rado ćemo vam ga poslati, vi ga možete rastaviti. Takođe ću rado poslati jedan u Milton Kins.“ Naravno, reč je o mestu gde se nalazi sedište Red Bulla.
Mercedesovi inženjeri na pitanje o ogrebotinama odgovaraju: „Nijedno zadnje krilo nije 100 odsto statičko. To je praktično nemoguće.“ Međutim, Red Bull već izvesno vreme gaji sumnje da se Mercedesovo zadnje krilo previše savija nadole, smanjujući otpor vazduha i samim tim povećavajući brzinu na pravcu.
Nova testiranja zbog Mercedesovih krila
Red Bull neće odustati, bez obzira šta kažu njihovi rivali. U padoku se već komentariše da je FIA već izdala upozorenje ekipama. Tehnička direktiva, koja je uvedena letos kao reakcija na previše fleksibilna zadnja krila, što je Mercedes izneo protiv Red Bulla, proširiće se na poseban dodatni test, koji je u skladu s Red Bullovim optužbama.
Od VN Francuske naovamo, fleksibilnost se nije proveravala samo prema nazad, već i prema dole. Sada bi trebalo da dođe do novih prilagođavanja, jer ne postoji postupak za proveru navodnog trika kao što je Mercedesov. Test bi trebalo da bude spreman za VN Saudijske Arabije (mada je po svemu sudeći započet u Kataru), a Red Bull želi da zna da li se Mercedesovo zadnje krilo savija nadole pri brzini od 260 km/h, bez obzira da li je zatvoreno ili pod DRS-om. To bi za posledicu imalo dodatno povećavanje razmaka između glavne ploče i krilca. Kada je DRS zatvoren, dopušteno je samo 10 milimetara zazora. Širi otvor smanjuje otpor vazduha, a time se povećava brzina. Mercedes loptu prebacuje na protivnički teren, ukazujući na očigledne probleme Red Bulla s DRS-om.
Naravno, jedva čekamo nastavak ove priče.
Vrele Gume