EU kaže da će biti samoodrživa što se tiče proizvodnje baterija za električna vozila
Evropska unija bi mogla da proizvodi dovoljno baterija za rastuću flotu električnih vozila do 2025., bez potrebe da se oslanja na ćelije iz uvoza, kaže potredsednik Evropske komisije, Maroš Šefčovič.
„Uveren sam da će do 2025. EU biti sposobna da proizvodi dovoljno baterijskih ćelija da ispuni zahteve evropske automobilske industrije, i čak kreira izvozni kapacitet“, rekao je Šefčovič na onlajn Evropskoj konferenciji o baterijama.
Danas se na Kinu odnosi oko 80 odsto svetske proizvodnje litijum-jonskih ćelija, ali će evrospki kapaciteti doživeti rapidan rast.
U Evropi se gradi 15 fabrika baterija velikog kapaciteta, uključujući švedsku kompaniju Northvolt (koja ima pogone u matičnoj zemlji i Nemačkoj), kineski CATL u Nemačkoj i drugu fabriku južnokorejske kompanije SK Innovation u Mađarskoj.
Šefčovič je izjavio da će do 2025. planirani evropski pogoni proizvoditi dovoljno ćelija za potrebe najmanje šest miliona električnih vozila.
Kao deo plana da postane „karbon neutralna“ do 2050., Evropska unija želi da pojača napore vezane za formiranje „zelenih industrija“, uključujući vodonično gorivo za proizvodnju čelika s niskim udelom ugljenika i baterije za pogon vozila.
Dok pandemija koronavirusa prosto hara planetom, očekuje se da se kombinovana prodaja baterijskih i „plug-in“ hibridnih vozila na Starom kontinentu udvostruči ove godine na milion jedinica, sudeći po podacima NGO Transport & Environment.
S obzirom na to da Evropska komisija očekuje 13 miliona vozila s niskom ili nultom emisijom na putevima na Starom kontinentu do 2025., dodatne investicije će svakako biti neophodne.
„Treba da uložimo značajna sredstva u kreiranje kompletnog evropskog lanca snabdevanja i tržišta rada, koji će podržati fabrike baterija“, rekao je potpredsednik komunikacija u Northvoltu, Jesper Vigart.
Šefčovič je izjavio da je fond od 750 milijardi evra spreman za oporavak od koronavirusa, kao alat za podršku projektima.
Brisel će sledećeg meseca predložiti standardne vezane za ugljenični otisak baterija, dok privatno-javna EU alijansa ima cilj da uveća domaće zalihe repromaterijala, potrebnih za proizvodnju ćelija. To zapravo prati sličnu šemu Evropske unije vezanu za baterijske projekte, lansiranu 2017.
Vrele Gume