Najveće automobilske kompanije investiraće više od 300 milijardi dolara u proizvodnju i razvoj električnih automobila u narednih pet godina. Gotovo polovina tih sredstava namenjeno je proizvođačima u Kini.
Nedavno istraživanje Rojtersa pokazuje da 29 najvećih globalnih proizvođača automobila planira ogromna ulaganja u razvoj električnih automobila (EV) i nabavku baterija za iste u sledećih 5 do 10 godina. Značajan deo njihovih budžeta, oko 45% od pomenutih 300 milijardi dolara, biće usmeren na Kinu, navodi se u analizi dostupnih podataka koje su te kompanije objavile.
Motivi automobilskih giganata da potroše tolika sredstva na elektromotorne pogone pre svega su u vezi sa sve većim nacionalnim i međunarodnim regulativama na ovom polju, kao i ekološkim pitanjima koja su danas u velikoj meri usmerena upravo na auto indistriju. Planove podržava brz tehnološki napredak koji je omogućio smanjene troškove proizvodnje baterija u poslednje vreme, kao i veće domete i kraće vreme punjenja istih, za čiji razvoj je upravo i namenjeno većina sredstava. Uvećana stopa potrošnje i ulaganja u auto industriji, koje predvodi nemački Volksvagen, veća je do BDP-a država poput Egipta ili Čilea na primer. Dok nemački giganti prednjače u ulaganju u EV, država u koju se najviše investira kada je reč o elektro-auto industriji jeste Kina.
Zemlja porekla | Zemlja proizvodnje |
---|---|
1. Nemačka – 139,5 milijardi $ | 1. Kina – 135,7 milijardi $ |
2. Kina – 57 milijardi $ | 2. Nemačka – 71,7 milijardi $ |
3. SAD* – 39 milijardi $ | 3. SAD – 34 milijarde $ |
4. Japan – 24,3 milijarde $ | 4. Južna Koreja – 20 milijardi $ |
5. Južna Koreja – 20 milijardi $ | 5. Japan – 18,9 milijardi $ |
6. Francuska – 10,8 milijardi $ | 6. Francuska – 10,4 milijarde $ |
7. Indija – 6,4 milijarde $ | 7. Ostali – 9.4 milijarde $ |
8. UK – 2,3 milijarde $ |
*Uključujući Fiat Chrysler
Ulaganje u EV po zemljama porekla i destinacijama proizvodnje
Kineske vlasti otkrile su da će ukupan obim samo njihovih samostalnih investicija u proizvodnju i razvoj električnih automobila u periodu od 2016. do 2020. godine iznositi 50 milijardi dolara. Inače, država Kina godinama ohrabruje proizvodnju i prodaju električnih vozila kroz brojne subvencije, podsticajne kvote, kredite i druge beneficije koje je propisala vlada.
Kao rezultat toga, EV ulaganja od strane glavnih kineskih proizvođača, od SAIC-a, preko Geely-a, pa sve do Great Wall Motors-a, mogla bi da se izjednače ili čak pređu troškove velikih multinacionalnih grupa kao što su Volksvagen, Daimler i/ili General Motors.
Rojters je analizirao investicione i nabavne budžete koje su u protekle dve godine objavili najveći proizvođači automobila, dakle prvenstveno oni iz Sjedinjenih Država, Kine, Japana, Južne Koreje, Indije, Nemačke i Francuskr. Ti podaci ne obuhvataju planirane investicije i nabavke koje još nisu objavljene.
Realna potrošnja automobilskih giganata na istraživanje i razvoj EV, inženjering, proizvodnju alata i nabavku elektro materijala, verovatno će it ii mnogo veća. Analiza Rojtersa takođe ne uključuje propratne troškove dobavljača, tehnoloških kompanija i velikih korporacija u drugim industrijama, od energetike i vazduhoplovstva do elektronike i telekomunikacija.
PROIZVOĐAČ | EV INVESTICIJE (U MILIJARDAMA $) |
---|---|
1. Volkswagen (VW/Audi/Porsche), Nemačka | 91 (57 samo u baterije) |
2. Daimler (Mercedes/Smart), Nemačka | 42 (30) |
3. Hyundai/Kia, Južna Koreja | 20 |
4. Changan, Kina | 15 |
5. Toyota, Japan | 13,5 (sve u baterije) |
6. Ford, SAD | 11 |
7. Fiat Chrysler, Italija/SAD | 10 |
8. Nissan, Japan | 10 |
9. Renault, Francuska | 10 |
10. Tesla, SAD | 10 (5 baterije) |
11. General Motors (GM), SAD | 8 |
12. Great Wall, Kina | 8 |
13. BMW/Mini, Nemačka | 6,5 (4,5 u baterije) |
14. GAC, Kina | 6,5 |
15. Anhui Jianghuai Automobile (JAC), Kina | 6 |
16. Mahindra & Mahindra, Indija | 5,5 |
17. Geely, Kina | 5 (bez Volvo-a) |
18. SAIC, Kina | 5 |
19. Dongfeng, Kina | 4,5 |
20. BYD, Kina | 3,86 (3,8 u baterije) |
21. BAIC, Kina | 2,45 |
22. Jaguar&Land Rover, UK | 2,34 |
23. TATA, Indija | 0,9 (bez JLR) |
24. PSA (Peugeot, Citroen,Opel, DS, Vauxhall), Francuska | 0,77 |
25. Volvo, Švedska | 0,725 (bez Geely) |
26. Honda, Japan | 0,545 |
27. Chery, Kina | 0,435 |
28. FAW, Kina | 0,25 |
29. Mazda, Japan | 0,25 |
Pregled ulaganja u EV po pojedinačnim proizvođačima
Izvor: Rojters
2 Komentara
Comments are closed.
Trenutno postoje problemi zbog manjka el.energije za domacinstva. Kako prolazi vreme, tehnologije idu napred, covek koristi sve vise i vise el. energije u domacinstvu.
Sta ce biti kada 50% automobila (na silu) zamene elektricnim? U Minhenu na primer. Odakle tolika ogromna kolicina energije da se „nahrane“ i automobili.
Inace, pogledajte na sajtu zvanicne podatke Australije, drzavna agencija za zivotnu sredinu, ucesce automobila u emisiji CO2 (sagorevanje fosilnih goriva za potrebe voznje) je 8% od ukupne emisije CO2 te zemlje.
Nije era, vec propaganda i silom nametanje necega sta ljudi ne zelw u velikoj vecini. Zivim u Svedskoj i znam sta pricam, na prste ruke mogu nabrojati broj tih pokretnih frizidera u toku meseca koje vidim u gradu od pola miliona stanovnika i tako je godinama.