Online plus

Era električnih automobila

Elektrifikacija

Era električnih automobila
2.94KPregleda

Najveće automobilske kompanije investiraće više od 300 milijardi dolara u proizvodnju i razvoj električnih automobila u narednih pet godina. Gotovo polovina tih sredstava namenjeno je proizvođačima u Kini.

Era električnih automobila

Nedavno istraživanje Rojtersa pokazuje da 29 najvećih globalnih proizvođača automobila planira ogromna ulaganja u razvoj električnih automobila (EV) i nabavku baterija za iste u sledećih 5 do 10 godina. Značajan deo njihovih budžeta, oko 45% od pomenutih 300 milijardi dolara, biće usmeren na Kinu, navodi se u analizi dostupnih podataka koje su te kompanije objavile.

Motivi automobilskih giganata da potroše tolika sredstva na elektromotorne pogone pre svega su u vezi sa sve većim nacionalnim i međunarodnim regulativama na ovom polju, kao i ekološkim pitanjima koja su danas u velikoj meri usmerena upravo na auto indistriju. Planove podržava brz tehnološki napredak koji je omogućio smanjene troškove proizvodnje baterija u poslednje vreme, kao i veće domete i kraće vreme punjenja istih, za čiji razvoj je upravo i namenjeno većina sredstava. Uvećana stopa potrošnje i ulaganja u auto industriji, koje predvodi nemački Volksvagen, veća je do BDP-a država poput Egipta ili Čilea na primer. Dok nemački giganti prednjače u ulaganju u EV, država u koju se najviše investira kada je reč o elektro-auto industriji jeste Kina.  

Zemlja porekla Zemlja proizvodnje
1. Nemačka – 139,5 milijardi $ 1. Kina – 135,7 milijardi $
2. Kina – 57 milijardi $ 2. Nemačka – 71,7 milijardi $
3. SAD* – 39 milijardi $ 3. SAD – 34 milijarde $
4. Japan – 24,3 milijarde $ 4. Južna Koreja – 20 milijardi $
5. Južna Koreja – 20 milijardi $ 5. Japan – 18,9 milijardi $
6. Francuska – 10,8 milijardi $ 6. Francuska – 10,4 milijarde $
7. Indija – 6,4 milijarde $ 7. Ostali – 9.4 milijarde $
8. UK – 2,3 milijarde $

*Uključujući Fiat Chrysler

Ulaganje u EV po zemljama porekla i destinacijama proizvodnje

Kineske vlasti otkrile su da će ukupan obim samo njihovih samostalnih investicija u proizvodnju i razvoj električnih automobila u periodu od 2016. do 2020. godine iznositi 50 milijardi dolara.  Inače, država Kina godinama ohrabruje proizvodnju i prodaju električnih vozila kroz brojne subvencije, podsticajne kvote, kredite i druge beneficije koje je propisala vlada.

Kao rezultat toga, EV ulaganja od strane glavnih kineskih proizvođača, od SAIC-a, preko Geely-a, pa sve do Great Wall Motors-a, mogla bi da se izjednače ili čak pređu troškove velikih multinacionalnih grupa kao što su Volksvagen, Daimler i/ili General Motors.

Era električnih automobila

Rojters je analizirao investicione i nabavne budžete koje su u protekle dve godine objavili najveći proizvođači automobila, dakle prvenstveno oni iz Sjedinjenih Država, Kine, Japana, Južne Koreje, Indije, Nemačke i Francuskr. Ti podaci ne obuhvataju planirane investicije i nabavke koje još nisu objavljene.

Realna potrošnja automobilskih giganata na istraživanje i razvoj EV, inženjering, proizvodnju alata i nabavku elektro materijala, verovatno će it ii mnogo veća. Analiza Rojtersa takođe ne uključuje propratne troškove dobavljača, tehnoloških kompanija i velikih korporacija u drugim industrijama, od energetike i vazduhoplovstva do elektronike i telekomunikacija.

PROIZVOĐAČ EV INVESTICIJE
(U MILIJARDAMA $)
1. Volkswagen (VW/Audi/Porsche), Nemačka 91 (57 samo u baterije)
2. Daimler (Mercedes/Smart), Nemačka 42 (30)
3. Hyundai/Kia, Južna Koreja 20
4. Changan, Kina 15
5. Toyota, Japan 13,5 (sve u baterije)
6. Ford, SAD 11
7. Fiat Chrysler, Italija/SAD 10
8. Nissan, Japan 10
9. Renault, Francuska 10
10. Tesla, SAD 10 (5 baterije)
11. General Motors (GM), SAD 8
12. Great Wall, Kina 8
13. BMW/Mini, Nemačka 6,5 (4,5 u baterije)
14. GAC, Kina 6,5
15. Anhui Jianghuai Automobile (JAC), Kina 6
16. Mahindra & Mahindra, Indija 5,5
17. Geely, Kina 5 (bez Volvo-a)
18. SAIC, Kina 5
19. Dongfeng, Kina 4,5
20. BYD, Kina 3,86 (3,8 u baterije)
21. BAIC, Kina 2,45
22. Jaguar&Land Rover, UK 2,34
23. TATA, Indija 0,9 (bez JLR)
24. PSA (Peugeot, Citroen,Opel, DS, Vauxhall), Francuska 0,77
25. Volvo, Švedska 0,725 (bez Geely)
26. Honda, Japan 0,545
27. Chery, Kina 0,435
28. FAW, Kina 0,25
29. Mazda, Japan 0,25

Pregled ulaganja u EV po pojedinačnim proizvođačima

Izvor: Rojters

2 Komentara

  1. Trenutno postoje problemi zbog manjka el.energije za domacinstva. Kako prolazi vreme, tehnologije idu napred, covek koristi sve vise i vise el. energije u domacinstvu.
    Sta ce biti kada 50% automobila (na silu) zamene elektricnim? U Minhenu na primer. Odakle tolika ogromna kolicina energije da se „nahrane“ i automobili.
    Inace, pogledajte na sajtu zvanicne podatke Australije, drzavna agencija za zivotnu sredinu, ucesce automobila u emisiji CO2 (sagorevanje fosilnih goriva za potrebe voznje) je 8% od ukupne emisije CO2 te zemlje.

  2. Nije era, vec propaganda i silom nametanje necega sta ljudi ne zelw u velikoj vecini. Zivim u Svedskoj i znam sta pricam, na prste ruke mogu nabrojati broj tih pokretnih frizidera u toku meseca koje vidim u gradu od pola miliona stanovnika i tako je godinama.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery