AktuelnoEco Green

Dacia Spring: ZA i PROTIV

20.1KPregleda

Renaultova rumunska filijala, Dacia, nedavno je skinula veo s najjeftinijeg evropskog električnog vozila, Dacije Spring.

 

Mada su performanse daleko od impresivnih, ovaj model ima svoje adute za kupce na Starom kontinentu.

 

 

Nakon glasina o tome da će proizvođač popularnog Sandera, jednog od najjeftinijih vozila na evropskom tržištu, lansirati električno vozilo, to se i obistinilo prošle jeseni.

 

Kada bude konačno stupio na asfalt u mesecima pred nama, Dacia Spring će sigurno omasoviti prisustvo elektromobila u Evropi. Naravno, niža cena donosi i brojne kompromise, tako da ćemo pobliže istražiti vrline i mane novog niskobudžetnog EV.

 

ZA

 

Ekstremno priuštiv

 

Kao što smo spomenuli, radi se o najjeftinijem električnom automobilu u Evropi, ali šta to zapravo znači? Cena bi trebalo da orbitira oko 18.000 evra, ali uz izvesne vladine povlastice za električna vozila, cena bi u nekim zemljama mogla da padne za više od 50 odsto.

 

Primera radi, u Dacijinoj „rodnoj“ zemlji, Rumuniji, oni koji budu želeli da kupe električni automobil, dobijaju subvenciju od vlade vrednu 9.100 evra. To nije sve, sudeći po proizvođaču, uskoro će biti lansirana još jeftinija verzija (16.800 evra).

 

 

Savršen za urbanu sredinu

 

Spring je mali hečbek u stilu krosovera, tako da je zgodan za gradsku eksploataciju. Ako tome dodamo kombinovanu autonomiju od 230 kilometara, odnosno 305 kilometara u gradu (po WLTP-u), dobijamo idealno vozilo za svakodnevne potrebe.

 

Po rumunskom proizvođaču, paket baterija od 24,7 kWh može da se napuni za oko 14 časova, uz upotrebu konvencionalnog priključka od 220 V ili „wall boxa“, dok DC punjač od 30 kW skraćuje vreme punjenja na oko sat i po. Više nego solidno za gradsku upotrebu.

 

Izdašan enterijer

 

Mada materijali upotrebljeni u kabini reflektuju cenovno pozicioniranje, Spring je dovoljno prostran za jedno gradsko vozilo. Pozadi ima dovoljno prostora za dve odrasle osobe, što je sasvim u redu, budući da se radi o četvorosedu.

 

 

Prtljažni prostor takođe predstavlja prijatno iznenađenje s obzirom na veličinu vozila. Nudi 300 litara korisne zapremine za prtljag, a ona se povećava spuštanjem naslona zadnjih sedišta.

 

 

PROTIV

 

Deficit na planu snage

 

Mali elektromotor isporučuje 33 kW (45 kW), a maksimalna brzina „dobacuje“ tek do 125 km/h. Naravno, ove brojke su sasvim odgovarajuće za gradske potrebe, ali ukoliko se nađete na auto-putu, za vas će biti rezervisana desna traka.

 

Autonomija ispod proseka

 

Pored nedostatka snage, ni domet nije adekvatan za duža putovanja, sem ako ste spremni da polovinu odmora provedete na stanicama za punjenje.

 

„Made in PRC“

 

Spring se sklapa u pogonu u Šijanu, provinciji Hubej, i deli arhitekturu i veći deo karoserije s Renaultom City K-ZE za kinesko tržište.

 

Mada Spring krasi pojačana šasija, šest vazdušnih jastuka i neki sistemi asistencije koje City K-ZE ne poseduje, generalne predrasude da je sve što dolazi iz Kine lošeg kvaliteta, moglo bi da zabrine neke potencijalne kupce.

 

 

Međutim, rani testovi nisu utvrdili bilo kakve nedostatke po pitanju kvaliteta. Nakon svega, radi se o jeftinom automobilu od kojeg ne treba očekivati nešto što on ne može da pruži i da bude kvaliteta izrade jednog Audija.

 

Ukupno gledajući Springovi „za“ nadmašuju „protiv“, tako da će ovaj mali elektromobil izvršiti značajan uticaj na evropsko tržište. Za ono što nudi ima nenadmašnu cenu, koja ga čini sjajnim niskobudžetnim električnim vozilom iz perspektive uloženog i dobijenog.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery