Kako izgleda virtuelna stvarnost u auto dizajnu
Dizajn vozila je napredovao tokom poslednjih deset godina. Dizajneri su zamenili svoje olovke 3D modelovanjem, a inženjeri buduće modele testiraju mnogo ranije nego što prvi fizički prototipi ugledaju svetlo dana. Pitate se kako?
Zahvaljujući sistemu CAVE (Cave Automatic Virtual Environment), platformi virtuelne stvarnosti, koja se može koristiti za kretanje van i unutar vozila tokom faze dizajna.
U tehničkom centru Titu u južnoj Rumuniji, Dacia timovi testiraju sveobuhvatno iskustvo dizajniranja. Optimizovali su modularnost unutrašnjosti i prostranost potpuno novog Dacia Joggera. Ovo je njihova priča.
Dok se povratak u budućnost poput Martyja McFlyja u Docovom čuvenom DeLoreanu DMC-12 još uvek ubraja u naučnu fantastiku, danas ipak možemo da živimo malo ispred svog vremena zahvaljujući novoj tehnologiji koju nudi automobilska industrija. U Tituu se inženjeri već upuštaju u neobične avanture, vozeći se u modelima koji još ne postoje. Ovaj gradić udaljen 45 minuta od Bukurešta, koji ima nešto manje od 10.000 stanovnika, u potpunosti ima duh velikoga grada s obzirom da je sedište drugog najvećeg testnog postrojenja Renault Grupe na svetu. Najsavremenija tehnologija, staze sa krivinama, brojne ispitne linije, čak i komore za „mučenje” – za ispitivanje otpornosti materijala – i… sistem CAVE – Cave Automatic Virtual Environment. Ovde započinje naše putovanje sa Ionutom, zaduženim za ergonomiju proizvoda, u paralelni univerzum. Virtuelno putovanje koje će nas približiti stvarnosti.
„Sistem CAVE je alat koji se koristi za simulaciju stvarnosti. Koristi se da bi korisnik doživeo svaki element vozila i prema tome procenio osećaj sigurnosti, ergonomije i udobnosti u vozilu, a zatim i primenio korekcije u stvarnom vremenu.”
Ionut, Rukovodioc odeljenja za ergonomiju proizvoda
Pet zidova, deset projektora i šest miliona piksela
Sistem CAVE je idealan alat za proveru shema novog modela čak i pre nego što može da se napravi prvi fizički prototip. Zahvaljujući stereoskopskim videozapisima projektovanim na pet zidova, u prostor koji korisnike postavlja u multidimenzionalnu stvarnost.
Korisnici se tada mogu kretati oko vozila, pa čak i ući u njega, kao da se radi o pravom automobilu. Nakon temeljne provere uz pomoć 3D naočara i višestrukih interakcija između ispitivača, nekoliko klikova je sve što im je potrebno za promenu dizajna vozila. Sve je ispitano sa visokim nivoom preciznosti koji omogućava rezoluciju od šest miliona piksela: ergonomija komandi na armaturnoj ploči, vidljivost u različitim uglovima vozila, pristupačnost, udobnost, pa čak i celokupni dizajn.
BONUS VIDEO: TEST DACIA JOGGER
1 Komentar
Comments are closed.
I na kraju naprave vozilo koje pozadi ima tri odvojena sedista na kojima mogu udobno da se smeste samo mala deca i tinejdzeri. Auto koji je namenjen za udoban prevoz 5-7 osoba i povece kolicine tereta ne ispunjava tu osnovnu svrhu. Bilo im skupo da kompenzuju problem ugradnjom kliznih sina na zadnjim sedistima. Pa te sine nisu vise od 20 eura kad ih Dacija nabavlja.