AktuelnoOnline plusVesti

Da komšiji crkne krava!

2.44KPregleda

Evropa vozi sve starije automobile! Umesto da Srbija stiže EU, EU se približava Srbiji po starosti vozila

 

 

Prema statistici koju je objavio MUP Srbije, prosečna starost putničkih vozila u našoj zemlji je 17 godina i dva meseca.

 

 

Reklo bi se podatak koji zaista zabrinjava sa mnogo stanovišta od ekonomskog, preko ekološkog pa na kraju i po pitanju bezbednosti u saobraćaju.

 

Međutim, još 2020. godine, dakle pre izbijanja Korona krize i velikog pada prodaje novih i polovnih vozila u EU, ACEA odnosno u prevodu Evropska asocijacija proizvođača automobila objavila je podatak da je prosečna starost automobila kod njih blizu 12 godina.

 

 

Najstariji automobili se voze u Litvaniji i Rumuniji, sa 17 godina radnog staža na putevima, dakle svega su par meseci mlađi nego kod nas. Najnovije automobile voze u Luksemburgu – prosečna starost je 6,7 godina.

 

Prosečna starost automobila u Evropi:
Luksemburg: 6,7
Austrija: 8,5
Irska: 8,6
Danska: 8,9
Švajcarska: 9,0
Belgija: 9,2
Velika Britanija: 9,4
Nemačka: 9,8
Švedska: 10,2
Francuska: 10,3
Norveška: 10,7
Holandija: 11,2
Italija: 11,8
Slovenija: 12,0
Finska: 12,5
Španija: 13,1
Portugal: 13,2
Mađarska: 14,2
Latvija: 14,3
Poljska: 14,3
Slovačka: 14,3
Hrvatska: 14,8
Češka: 15,3
Grčka: 16,6
Estonija: 16,7
Rumunija: 16,9
Litvanija: 17,00V

 

Valja ponoviti i naglasiti, ovo su jedini dostupni podaci i datiraju iz 2020. Nije pogrešno pretpostaviti da je sada situacija još lošija.

 

 

Na pitanje kako mi možemo podmladiti naš vozni park, odgovor je takođe vrlo jednostavan, isključivo jačanjem ekonomije i to u regionu istočne i južne Srbije gde se tek u procentima prstiju jedne ruke registruju nove ili novije polovne automobile.

 

Mogu li nove mere, zabrane uvoza polovnjaka Euro 3 i Euro 4 standarda od 2024. koji se 2025. proširuje i na Euro 5 da poboljšaju stanje u našem nacionalnom voznom parku?

Najverovatnije ne, jer automobili Euro 6 standarda koji će jedino moći da se uvoze za dve godine, uveliko po svojoj ceni prevazilaze prosečan standard našeg vozača.

 

Iz svega, potpuno je jasno da bez povećanja plata i osnaživanja ekonomije, novim zakonskim rešenjima zabranama uvoza Euro5 modela pre svega možemo doći u paradoksalnu situaciju da nam prosečna starost automobila umesto pada, čak značajno i poraste.

Top Reviews

Video Widget

gallery