Online plus

Consumer Reports

1.3KPregleda

Kako proizvođači lažu

Organizacija za zaštitu potrošača u SAD, Consumer Reports, dokazala da proizvođači iznose lažne podatke o niskoj potrošnji i realnim performansama malolitražnih turbo agregata

Javna je tajna, kupci automobila na starom kontinentu uopšte ne veruju fabričkim podacima u kojima se specificira zvanična potrošnja goriva određenog automobila. Navikli smo na to i mi, auto novinari. Prema našoj redakcijskoj statistici, fabrički podaci o potrošnji vozila bez izuzetka predstavljaju teoretsku kategoriju, i u praksi su veći bar za 20-30%. Međutim, nije svugde tako opušteno i opšte prihvaćeno iznošenje lažnih podataka. U SAD su potrošači daleko cenjenija kategorija. Od svakog proizvođača i kupci i zakonodavac očekuju i nalažu im da podaci o proizvodima moraju da predstavljaju realnost. U suprotnom slede skandali, kazne a neretko i privatne milionski vredne parnice. Povrh svega, preko bare, je zaštita potrošača veliki biznis, tako da ako jedan vrlo popularni Consumer Reports (magazin zaštitnika potrošača) nešto napiše, to se direktno odražava na mnoge poslovne elemetne a posebno prodaju vozila.

Ovog puta magazin za zaštitu potrošača ispitao je navode proizvođača automobila po čemu mali turbo benzinski motori istovremeno pružaju dobre performance i nisku potrošnju. Oni su, testiranjem u praksi, došli do zaključka da mali turbo agregati u svakodnevnoj vožnji ne pružaju obećane performanse, pogotovo poredeći ih sa atmosferskim motorima većih zapremina. Consumer Reports je (među ostalim) uporedio Ford Fusion (U Evropi Mondeo) opremljen 1.6-litarskim Ecoboost turbo motorom koji raspolaže sa 173 konjskih snaga, sa konkurentskim 2,4-litarskim agregatima slične snage. Najbolji od njih, Nissan Altima je potrošio 7,6 litara benzina na 100 kilometara i ubrzavao za 8,2 sekunde, dok je Ford Fusion trošio 9,4 nasuprot obećanih 8,4 litara, sa ubrzanjem od 8,9 sekundi do stotke odnosno 60 mph.

Zaključili su i to da i ostali turbo modeli, Dodge Dart sa Fiatovim 1.4, kao i Kia Optima i Hyundai Sonata u turbo verzijama, lošije ubrzavaju od konkurenata dok im je potrošnja za litru-litru i po veća od modela sa atmosferskim motorima.

Naravno, može se diskutovati o tome koliko su metode merenja, kao i rezultati Consumer Reportsa ispravni i tačni, ali je sigurno da je šteta napravljena. Milioni amerikanaca će, pročitavši ovaj tekst, odustati od kupovine malolitražnih turbo modela i istrajati pored većih agregata.

Consumer Reports zapravo nije otkrio toplu vodu, samo je obelodanio činjenicu koja je opšte poznata, tj da turbo agregati postižu malu potrošnju samo ako im se ne iskoristi snaga. U suprotnom ako se papučica gasa češće stiska do daske, obećane performance podrazumevaju po pravilu i drastično povećanje potrošnje.

Top Reviews

Video Widget

gallery