Online plus

BMW X1

12KPregleda

Dodatna doza ozbiljnosti

BMW X1 više nije „mali od palube“, sada je to model koji ravnopravno nosi tržišni teret među bavarskim krosoverima


Uživo ćemo ga videti u Frankfurtu za malo više od tri meseca, a sudeći po fotografijama, od prvobitnog „ružnog pačeta“, X1 je izrastao u vizuelno ozbiljan automobil. Pored toga, BMW je svom najmanjem krosoveru namenio i obilje visoke tehnologije, kao i sjajnu paletu motora. Hajde da vidimo o čemu se sve tu radi…

Ne samo što kabina raspolaže s više prostora, ona takođe nudi i više na planu praktičnosti

Praktičan i komforan enterijer
Očigledno je da je BMW akcenat stavio na prostranost enterijera, funkcionalnost i bezbednost. Ne samo što kabina raspolaže s više prostora, ona takođe nudi i više na planu praktičnosti. Spajanjem natprosečne funkcionalnosti i versatilnosti, BMW je uspeo da kreira model vodeći u klasi po tom pitanju. Prostora u pojasu glava i kolena ima značajno više. Vidno je da su pozicije sedenja podignute, i to za više od 2,5 cm napred i 6 cm pozadi u odnosu na odlazeći model. Mesta za kolena putnika na zadnjoj klupi ima više za 4 cm u standardnoj specifikaciji, pa do 6,5 cm kada su prisutna opciona podesiva zadnja sedišta.

Opciona funkcija klizanja i promene nagiba naslona zadnje klupe, koja dozvoljava pojedinačno podešavanje individualnih elemenata do 13 cm, obezbeđuje s jedne strane sjajan komfor, a s druge izdašan prtljažni prostor

Kokpit je tradicionalno fokusiran na vozača, a sama konfiguracija je u stilu BMW-ove „X“ porodice. Ravne površine instrument table i centralne konzole su iskošene prema vozaču u cilju što bolje preglednosti i lakoće korišćenja komandi.

Zadnja klupa može biti podeljena u odnosu 40:20:40, s tim što se razdvojene sekcije mogu spuštati individualno ili zajedno. Opciona funkcija klizanja i promene nagiba naslona zadnje klupe, koja dozvoljava pojedinačno podešavanje individualnih elemenata do 13 cm, obezbeđuje s jedne strane sjajan komfor, a s druge izdašan prtljažni prostor. Ugao naslona zadnjih sedišta se takođe može podešavati, kada je automobil opremljen ovom opcijom, i to od 31 stepena pa sve do gotovo vertikalnog položaja u „kargo“ poziciji. Zadnja sedišta su elektro podesiva, tako da se sve obavlja pritiskom na dugme unutar prtljažnika. Inače, zapremina samog prtljažnika je povećana za više od 15 odsto.

Putnički odeljak raspolaže velikim džepovima na vratima, kao i brojnim manjim odeljcima za odlaganje razno-raznih stvarčica.

Kontrolni displej iDrive operativnog sistema dolazi u formi od 6,5 inča a opciono od 8,8 inča. Što se standardnih komponenti enterijera tiče, tu su još elektro podesiva sedišta sa funkcijom memorije za vozača. Inovativni SensaTec tapacirung za sedišta je dostupan u crnoj i „Kanbera“ bež boji. Što se tiče detalja, oni dolaze u crnoj varijanti visokog sjaja ukomponovani sa biserno hromiranim insertacijama. Perforirana „Dakota“ koža je dostupna u crnoj, „Kanbera“ bež, „kafenoj“ i „ostriga“ nijansi. Trim enterijera takođe može biti oplemenjen brušenim aluminijumom i finim mat hrastovim drvetom.

Inovativni SensaTec tapacirung za sedišta je dostupan u crnoj i „Kanbera“ bež boji

Standardni audio sistem dolazi sa 7 zvučnika, dok opcioni Harman Kardon raspolaže s 12 zvučnika.

„Estoril“ plava metalik ekskluzivno dolazi sa M Sport paketom

Po ličnom ukusu
Budući kupci će moći da biraju između dve konvencionalne i devet metalik boja za svog novog ljubimca. To naravno obezbeđuje dozu personalizacije. „Estoril“ plava metalik ekskluzivno dolazi sa M Sport paketom. Dotični paket će biti dostupan krajem godine, i on će naravno, BMW-u X1 obezbediti „oštriji“, više sportski izgled. Sa njim dolazi i osmostepena Sport Automatic transmisija sa polugicama za menjanje stepena prenosa smeštenim na upravljaču. M Sport paket donosi i odgovarajući volan i podešavanje ogibljenja, kao i sportska sedišta.

Premium paket naglasak stavlja na BMW-ove suštinske atribute. On donosi više luksuza i osećaja prestiža. Opcioni panoramski krovni prozor je porastao u odnosu na još uvek aktuelnu verziju. Donosi prozračan ambijent u kabinski prostor, potpuna LED prednja svetla i atraktivnu sveukupnu pojavu na drumu.

Što se standardne opreme tiče, ona uključuje prednja svetla za maglu, alarm sa daljinskom komandom, centralnu bravu i startovanje motora bez ključa. Pored toga, tu su i električni podizači prozora, grejani spoljni retrovizori, multifunkcionalni volan presvučen kožom podesiv po visini i dubini, senzor kiše sa automatskom konrolom farova i dinamički tempomat.

Dominantnija pojava
X1 je sa novom generacijom mnogo više „X“ nego što je to bio do sada. Visina vozila je povećana za više od 4 cm, maska hladnjaka je veća i uspravnija, a donji otvori za usis vazduha su podeljeni u tri sekcije. Sam anfas deluje mnogo robusnije i ozbiljnije, a LED osvetljenje stavlja tačku na „i“ kada je u pitanju moderan izgled.

X1 je sa novom generacijom mnogo više „X“ nego što je to bio do sada

Bez sumnje, X1 sada nastupa sa mnogo više „autoriteta“. Deluje snažnije i atraktivnije od modela kojeg nasleđuje. Tome doprinose i naplaci, koji su u standardnoj dimenziji od 18 cola, dok su oni od 19 cola opcija. Automobil dolazi za „all-season run-flat“ pneumaticima.

Nova šasija obezbeđuje precizniju kontrolu vozila, ali u isto vreme i bolji komfor

Pogon i vožnja
Druga generacija BMW-a X1 će uživati u potpuno novoj tehnologiji što se tiče pogona i šasije. Dakle, Bavarci su odlučni da nastave vrhunski vozački ugođaj koji pruža X1, bez obzira na njegovu povišenu konfiguraciju.

Nova šasija obezbeđuje precizniju kontrolu vozila, ali u isto vreme i bolji komfor. Zapravo, sinergija te dve vrednosti je ono čemu se teži u vaskolikoj automobilskoj industriji. Niska tačka težišta, širok trag točkova, kratki prepusti, optimizovana masa i izuzetna krutost karoserije i šasije doprinose ostvarivanju onih neophodnih uslova za vrhunsko uživanje u vožnji, po kojem je BMW poznat.

Od samog lansiranja, X1 će biti dostupan sa potpuno novim 2,0 litarskim TwinPower Turbo motorom. Dvostruki završeci izduvnih cevi na ovom modelu će dodatno naglašavati sportski karakter novog modela. Nova generacija motora je efikasnija a xDrive pogon usavršeniji. Prosečna potrošnja u proseku varira od 4,1 do 6,4 l na 100 km. Emisija CO2 je u rasponu od 109 do 149 g/km. Dve benzinske i tri dizel jedinice će biti dostupne odmah nakon lansiranja na tržište, u oktobru. Svi dostupni agregati su sa četiri cilindra, i u rasponu su, što se snage tiče, od 110 kW/150 ks do 170 kW/231 ks. Upareni su ili sa šestostepenom manuelnom ili osmostepenom Steptronic transimisijom.

Olakšani, kompaktniji i efikasniji sistem pogona na sve točkove koristi spojnicu sa elektro-hidraulički kontrolisanim lamelama u cilju distribuiranja pogonske sile na prednju ili zadnju osovinu.

Selektor dinamičke kontrole vožnje na centralnoj konzoli pruža vozaču mogućnost različitih postavki

BMW X1 sDrive20i i BMW X1 sDrive18d dolaze sa prednjim pogonom, s čime smo se već susreli prilikom testiranja BMW-a serije 2 Active Tourer. Pogon na sve točkove funkcioniše u saradnji sa dinamičkom kontrolom stabilnosti, kao i kontrolom vožnje nizbrdo.

Selektor dinamičke kontrole vožnje na centralnoj konzoli pruža vozaču mogućnost različitih postavki. Režimi su „Comfort“, „Sport“ i „Eco Pro“. Ono što karakteriše „Eco Pro“ režim je efikasna ušteda goriva. Pored toga što obezbeđuje energiju za potrošače poput elektro servo asistencije putem sistema rekuperacije kočione energije, „Eco Pro“ vozaču pruža mogućnost kretanja po inerciji. Između brzina od 50 do 160 km/h, pogon se deaktivira onog momenta kada vozač podigne stopalo sa papučice gasa. Ovde važnu ulogu igraju i ležajevi točka sa redukovanim trenjem.

Što se dinamičke kontrole stabilnosti tiče, u nju su uključeni i ABS, DTC (dinamička kontrola trakcije), CBC (kontrola kočenja u krivinama), DBC (dinamička kontrola kočenja), kao i drugi sistemi poput onog za kompenzaciju propadanja papučice kočnice, asistencije prilikom kretanja i kontrole performansi. Kada je DSC deaktiviran, funkcija elektronske blokade diferencijala prednje osovine stupa u igru. U oštrim krivinama, sistem koči pogonski točak koliko je potrebno da bi se osigurao prenos snage na drugi točak.

ConnectedDrive servis obezbeđuje upotrebu BMW Online internet portala preko SIM kartice prisutne u vozilu, kao i integraciju aplikacija iz pametnih mobilnih telefona u automobil

BMW ConnectedDrive
Danas je neizbežno, o kojem god novom modelu automobila da se radi, spomenuti moderne info-zabavne sisteme.

BMW ConnectedDrive uključuje najnoviji „head-up“ displej, koji projektuje na vetrobran parametre bitne za vožnju. Opcioni monitor od 8,8 inča, visoke rezolucije, sa kontrolnom platformom osetljivom na dodir, ugošćuje elemente poput BMW Online, BMW Apps, daljinskih servisa, kao i informacija u realnom vremenu vezanih za saobraćaj. Dostupna je i navigacija sa displejem od 6,5 inča.

ConnectedDrive servis obezbeđuje upotrebu BMW Online internet portala preko SIM kartice prisutne u vozilu, kao i integraciju aplikacija iz pametnih mobilnih telefona u automobil. U standardne stvari se ubrajaju BMW Assist eCall i BMW Teleservices. Dostupne su i brojne aplikacije poput onih za slušanje internet radija, Facebook, Twitter, Spotify, Life 360, iHeartRadio itd.

Jednom kada se registruje na ConnectedDrive Store, vozač može da prilagodi svojim potrebama čitav niz usluga.

Cene za novi BMW X1 još uvek nisu poznate.

Pavle Barta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery