Online plus

BMW serije 7

Bavarska soficistiranost na delu
1.46KPregleda

Sedmica zvana želja

BMW-ova perjanica je konačno stupila na asfalt u svom punom sjaju i veličini


Najpre, da se zahvalimo ekipi iz Minhena što nam je obezbedila pres materijal, koji kada se uporedi s onim S klase, deluje poput priručnika za polaganje vozačkih ispita u odnosu na Tolstojeva sabrana dela. Šalu na stranu, hajde da vidimo s čim to BMW raspolaže trenutno, kada je vrhunska ekspertiza marke u pitanju.

Bavarci akcenat stavljaju na naprednu tehnologiju

Bavarci akcenat stavljaju na naprednu tehnologiju. U novu seriju 7 su utkali sve ono najbolje što trenutno imaju. Trendovi su već poznati, jer ih prate i ostali proizvođači, a oni se pre svega tiču smanjenja mase, smanjenja radne zapremine motora (uz manju potrošnju i veću snagu), kreiranja šasije od sofisticiranih materijala, kao i uvođenja naprednih operativnih sistema i konektivnosti. Pored svega navedenog, BMW iz fokusa ne gubi ono po čemu je čuven, a to su izvanredne vozne osobine.

Proporcije su prijatne za oko, izrada precizna, a dinamika i elegancija u odličnom međusobnom odnosu

Elegancija u visokom stilu
Bavarski proizvođač se potrudio da kroz spoljašnji izgled demonstrira karakter nove „sedmice“. Proporcije su prijatne za oko, izrada precizna, a dinamika i elegancija u odličnom međusobnom odnosu. Sasvim je jasno već na prvi pogled da je ovo krstarica za prevaljivanje velikih distanci, i to uz vrhunski komfor, zabavu i bezbednost. BMW-ova luksuzna limuzina je već tradicionalno dostupna u verzijama sa standardnim i produženim međuosovinskim rastojanjem.

Kada govorimo o enterijeru, prostranost nikada nije bila izdašnija. Sam dizajn je u klasičnom BMW-ovom stilu, sa kokpitom iskošenim prema vozaču. Upotrebljeni materijali i završna obrada su na izuzetno visokom nivou, a što se dizajna armaturne table tiče, neki će zameriti da se radi o gotovo identičnom rešenju kao ranije. Međutim, ukoliko pokušamo da zamislimo bilo kakvo drugačije rešenje u ovom BMW-u, shvatićemo koliko je potez kompanije po tom pitanju zapravo na mestu. M Sport paket, Pure Excellence i BMW Individual Design Composition će biti dostupni u novoj „sedmici“ od samog lansiranja.

Carbon Core, šestaci i „plug-in“
Serija 7 je do 130 kg lakša u odnosu na odlazeći model, u zavisnosti od agregata i paketa opreme. Ono oko čega se svrti je struktura praktično preuzeta iz serije „i“. Reč je o BMW-ovoj „Carbon Core“ strukturi karoserije, a „sedmica“ je prvi model u svom segmentu koji kombinuje plastiku ojačanu ugljeničnim vlaknima (CFRP), čelik i aluminijum. Ovaj koncept kombinacije materijala je primenjen pre svega radi poboljšanja krutosti i jačine putničke ćelije, uz već konstatovano smanjenje mase.

 

Pored temeljno unapređene V8 jedinice, budući vlasnici će moći da uživaju i u šestocilindarskim rednim motorima poslednje generacije

Svi koji vole BMW posebne emocije gaje prema rednim „šestacima“. Pored temeljno unapređene V8 jedinice, budući vlasnici će moći da uživaju i u šestocilindarskim rednim motorima poslednje generacije. Menjač je osmostepeni Steptronic, dok xDrive inteligentni, integralni pogonski sistem, koji je takođe unapređen, dolazi kao opcija.

Pored modela sa konvencionalnim pogonom, u današnje vreme je za proizvođača kao što je BMW obavezan i „plug-in“ hibrid. On će doći u verzijama 740e, 740Le (sa povećanim međuosovinskim rastojanjem) i 740Le xDrive. Pogonski sistem se sastoji od četvorocilindarskog benzinskog motora i elektromotora, koji zajedno generišu 240 kW/326 ks. U kombinovanom ciklusu, BMW 740e troši samo 2,1 l benzina na 100 km, uz potrošnju električne energije od 12,5 kWh na pređenih 100 km. Što se emisije CO2 tiče, fabrički podatak kaže da iznosi 49 g po kilometru. Visokonaponska litijum jonska baterija obezbeđuje značajno pojačanje SUS motoru po potrebi. Naravno eDrive tehnologija obezbeđuje i vožnju čisto na električni pogon, i to do brzine od 120 km/h, sa autonomijom do 40 km.

Zajedno sa „Executive Drive Pro“ sistemom sa aktivnom stabilizacijom naginjanja karoserije dovodi komfor i dinamiku do nivoa koji su do sada bili van domašaja serije 7

Dinamika i komfor
Vrhunska tehnologija precizne izrade šasije, uz dodatne kontrolne sisteme, koji mogu biti standardni ili opcioni, poboljšava značajno voznu dinamiku nove „sedmice“. BMW obećava zadovoljstvo u vožnji koje nadmašuje konkurente, a s obzirom na to da su Bavarci poznati po voznim kvalitetima, imamo razloga da im verujemo. Standardna specifikacija podrazumeva vazdušno ogibljenje sa automatskom samonivelacijom i dinamičku kontrolu rada amortizera.

Integralno aktivno upravljanje (Integral Active Steering) sada dolazi i sa xDriveom. Zajedno sa „Executive Drive Pro“ sistemom sa aktivnom stabilizacijom naginjanja karoserije dovodi komfor i dinamiku do nivoa koji su do sada bili van domašaja serije 7. Elektromehanički horizontalni stabilizatori redukuju naginjanje karoserije pri oštrijim prolascima kroz krivine a sistem aktivne kontrole šasije prilagođava odziv amortizera u odnosu na voznu podlogu, odnosno neravnine na putu.

Intuitivnost
Tehnologija je generalno zadužena da čoveku olakša život. U ovom slučaju, iDrive operativni sistem po prvi put poseduje displej osetljiv na dodir. To nije neka velika novina, a znači da će vozači moći da upravljaju sistemom i preko displeja, ne samo kontrolera.

Ono što je takođe novina kada je iDrive u pitanju je kontrola putem pokreta

Ono što je takođe novina kada je iDrive u pitanju je kontrola putem pokreta. Pokrete šake detektuje 3D senzor, a sve funkcioniše u vrlo intuitivnom maniru. Na ovaj način se mogu kontrolisati brojne funkcije, poput recimo jačine zvuka audio uređaja ili prihvatanja i odbijanja telefonskih poziva. Postoji opcija koja obezbeđuje da se specifični pokret poveže sa nekom posebnom funkcijom. Tu je i novi nosač za mobilni telefon, integrisan u centralnu konzolu, koji obezbeđuje bežično, induktivno punjenje uređaja.

Iz naslona suvozačkog sedišta se izvlači elektropodesivi oslonac za stopala, tako da putnik na zadnjem sedištu može da se namesti u veoma udobnu poziciju

Luksuz
BMW 750Li xDrive, 740Li, 730Ld i 730Ld xDrive dolaze sa opcionim Executive Lounge paketom, koji nudi još viši nivo luksuza. Ovaj paket opreme uključuje četvorozonsku kontrolu klima uređaja, elektropodesiva sedišta sa funkcijom masaže pozadi i aktivnu ventilaciju svih sedišta, uz opcioni „Executive Lounge Seating“ sistem, zadnju konzolu i „Experience“ zabavni sistem sa „BMW Touch Commandom“.

Funkcija masaže uključuje i „Vitality“ program, koji putnicima na zadnjim sedištima omogućava da se angažuju po pitanju aktivnih fizičkih vežbi. Odlično za rekonvalescente koji moraju da provedu mnogo vremena u automobilu. Opcija „Executive Lounge Seating“ dodatno poboljšava komfor pozadi, jer obezbeđuje klizanje suvozačkog sedišta za dodatnih 90 mm prema napred. Iz naslona suvozačkog sedišta se izvlači elektropodesivi oslonac za stopala, tako da putnik na zadnjem sedištu može da se namesti u veoma udobnu poziciju, jer i njegov naslon može da se dovede u gotovo horizontalan položaj.

U „Executive Lounge“ zadnjem grebenu se krije i sklopivi stočić, dodatni držači za čase i „Touch Command“ sistem. Putem ovog prenosivog sedmoinčnog tableta mogu se kontrolisati info-zabavni sistem, funkcije komfora, mogu se puštati muzika i filmovi, a oni gejmerski nastrojeni mogu da prekrate vreme igranjem video igara ili surfovanjem po internetu.

U „Executive Lounge“ zadnjem grebenu se krije i sklopivi stočić, dodatni držači za čase i „Touch Command“ sistem

Pored ovih „perverzija“ koje se tiču komfora, pažnja se obratila i na ambijent. Ambijentalno osvetljenje sada uključuje i „tepih“ svetlo za dobrodošlicu, a još jednu jedinstvenu komponentu čini ambijentalno osvetljenje prisutno u produženim verzijama, koje obasjava zadnji odeljak putem izvora postavljenih vertikalno na B stubovima. Modeli sa dužim međuosovinskim rastojanjem će takođe biti dostupni i sa panoramskim krovom, koji pruža grafički prikaz zvezdanog neba kada je napolju mrak, a svetlost se emituje iz bočno postavljenih LED modula.

Nova „sedmica“ je prvi serijski automobil sa sistemom automatskog daljinskog parkiranja

Tehnologija
Nova „sedmica“ je prvi serijski automobil sa sistemom automatskog daljinskog parkiranja. Dakle, bez direktnog upravljanja od strane vozača, ova opcija obezbeđuje prilaz tesnim parking prostorima. Vozač samo treba da inicira kretanje vozila putem daljinskog upravljača (BMW Display Key). Dok automobil obavlja poluautomatske manevre, vozač mora da pazi na prepreke.

Još jedna „svemirska“ tehnologija je i lasersko osvetljenje (BMW Laserlight), poznato iz i8. Ovo je alternativa standardnom potpunom LED osvetljenju i obezbeđuje svetlosni snop dug čak 600 m, što je dvostruko duže od LED rešenja.

Motorizacija 
Za kraj, ostavili smo ono „najslađe“. Kada je BMW u pitanju to su u svakom slučaju motori.

Za kraj, ostavili smo ono „najslađe“. Kada je BMW u pitanju to su u svakom slučaju motori

BMW 750i xDrive (750Li xDrive) je pogonjen benzinskim V8 sa TwinPower Turbo tehnologijom, što znači da poseduje dva „TwinScroll“ turbo punjača. Krasi ga sistem direktnog ubrizgavanja goriva, VALVETRONIC i dvostruki VANOS. Radna zapremina mu je 4,395 l, a izlazna snaga 300 kW/450 ks, dostupna između 5.500 i 6.000 o/min. Maksimalni obrtni moment iznosi 650 Nm između 1.800 i 4.500 o/min. Do „stotke“ ubrzava za 4,4 (4,5) sekundi, uz maksimalnu brzinu od 250 km/h. U proseku, po fabričkim podacima, troši 8,3-8,1 (8,5-8,3) litara na 100 km. Emisija CO2 iznosi 189-194 g/km.

BMW 740i (740Li) ispod haube ima redni benzinski, šestocilindarski motor, takođe sa TwinPower Turbo tehnologijom. Zapremine je 2,998 l. Raspolaže sa 240 kW/326 ks između 5.500 i 6.500 o/min. Maksimalni obrtni moment mu iznosi 450 Nm, dostupan između 1.380 i 5.000 o/min. Ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h obavlja za 5,5 (5,6) sekundi. Maksimalna brzina je takođe 250 km/h. U proseku troši od 6,6 do 7,0 l benzina na 100 km. U atmosferu emituje između 154 i 164 g/km CO2.

BMW 730d (730Ld), koji brani boje dizela, takođe dolazi u BMW-ovoj TwinPower Turbo tehnologiji, što znači da poseduje varijabilnu usisnu geometriju i komon-rejl sistem ubrizgavanja goriva

BMW 730d (730Ld), koji brani boje dizela, takođe dolazi u BMW-ovoj TwinPower Turbo tehnologiji, što znači da poseduje varijabilnu usisnu geometriju i komon-rejl sistem ubrizgavanja goriva. Radna zapremina iznosi 2,993 l. Isporučuje 195 kW/265 ks pri 4.000 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 620 Nm između 2.000 i 2.500 o/min. Do „stotke“ ubrzava za 6,1 (6,2) sekundu. Maksimalna brzina – 250 km/h. U proseku troši između 4,5 i 4,9 l dizela na 100 km, uz emisiju CO2 od 119-129 g/km. Model s pogonom na sve točkove, BMW 730d xDrive (730Ld xDrive) poseduje isti motor, s tim što mu je za ubrzanje do 100 km/h potrebno 5,8 (5,9) sekundi, uz prosečnu potrošnju od 4,8-5,2 l dizela na 100 km. U atmosferu emituje između 127 i 137 grama CO2 po pređenom kilometru.

BMW 740e (740Le, 740Le xDrive) raspolaže sa četvorocilindarskim benzincem sa TwinPower Turbo tehnologijom. Motor je zapremine 1,997 l. Isporučuje 190 kW/258 ks između 5.000 i 6.000 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 400 Nm, dostupan između 1.250 i 4.800 o/min. BMW-ov eDrive sistem sa sinhronim elektromotorom raspolaže sa 70 kW/95 ks i 250 Nm. U totalu sistem isporučuje 240 kw/326 ks. Sprint do „stotke“ obavlja za 5,6 sekundi (5,7 s, 5,5 s). Maksimalna brzina iznosi 240 km/h. Prosečna potrošnja goriva je 2,1 l (2,1 l, 2,3 l) na 100 km, uz emisiju CO2 od 49 g/km (49 g/km, 53 g/km).

Pavle Barta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery