AktuelnoVesti

BMW: „Auf Wiedersehen“ menjačima s dvostrukom spojnicom

8.38KPregleda

BMW je koristio menjače s dvostrukom spojnicom (DCT) u brojnim M Performance modelima, ali u poslednje vreme se okreće tradicionalnim transmisionim sistemima s konvertoverom obrtnog momenta

 

Vlasnici M automobila prosto obažavaju svoje ljubimce upravo zbog „rafalnih“ promena stepena prenosa, lake eksploatacije u svakodnevnom saobraćaju i sportskog imidža u kojem ovi menjači uživaju. Kada se F90 M5 prebacio na konvencionalni osmostepeni ZF-ov automatik, istinski ljubitelji bavarske marke su bili pomalo razočarani.

 

Naravno, ovoj jedinici se mora priznati je proizvod sjajnog inženjeringa, pružajući izuzetno brze, ali u isto vreme uglađene promene stepena prenosa, tako da sasvim odgovara potrebama jedne sportske limuzine kao što je M5.

 

BMW M divizija je postepeno izbacivala voljeni DCT iz ponude, da bi ga sasvim ukinula, tako da ovaj menjač više nikada neće biti dostupan.

 

Što se tiče bliske budućnosti, sve automatske menjačke kutije će biti one s tradicionalnim konverterom obrtnog momenta, bilo da je reč o aktuelnoj ZF-ovoj jedinici ili unapređenoj verziji.

 

Mada postoje glasine da je ova odluka donesena zbog obrtnog momenta, jer moderni DCT navodno ne mogu da se izbore s visokim obrtnim momentom M modela, to nije tačno. Istinski razlog leži u činjenici što je ZF-ov osmostepeni automatski menjač mnogo efikasniji i lakši za podešavanje u smislu isporučivanja niže potrošnje i manje emisije izduvnih gasova. To su parametri koji su danas prioritetni, a u budućnosti će to biti samo još izraženije, tako da je DCT žrtva aktuelnih trendova.

 

Vrele Gume

1 Komentar

  1. Taj ZF-ov osmostepeni menjac je odlican. Medjutim toliko je kompleksan da se osim promene ulja i filtera nista drugo ne isplati na njemu popravljati. Kao prvo da bi ga neko popravio kad se pokvari potrebno je naravno znanje tj. odgovarajuci trening(vise njih) kod proizvodjaca. Za jednog servisera to kosta nekoliko desetina hiljada eura minimum. Pored toga na taj trening ne moze da ode bilo koji serviser nego onaj najinteligentniji (skoro pa inzenjer) jer je u suprotnom to bacanje para. A takav serviser ne radi za 500e mesecno. Kad se to sve sabere radni sat takvog servisera ne moze da bude 10e nego blizu 100e. Da bi se taj menjac skinuo, rastavio pa zamenio defektni deo (da ne racunamo troubleshooting sta je sam problem) i na kraju sve vratilo na mesto treba bar 10 sati rada. To je vec 1000e i to sve ne racunajuci cenu delova koji su zamenjeni. I eto zasto kad se pokvari automatski menjac a pogotovu ovaj nema popravke nego ili neki polovan a ispravan ili nov.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery