Formula 1 je preduzela izvestan broj (važnih) koraka vezanih za blisku budućnost
Ograničavanje budžeta osigurava poštenije takmičenje, a s plejadom mladih talenata, čini se da „najbrži cirkus na svetu“ ne mora da se brine za svoju budućnost. Međutim, šta se dešava s aspekta „održivosti“?
Po Andreasu Hauptu iz Auto Motor und Sporta, apsolutno je od esencijalnog značaja da Formula 1 počne da radi na tome što je pre moguće. On predviđa da će u narednih nekoliko godina političari ubrzati donošenje odluka koje će u potpunosti zabraniti automobile pogonjene fosilnim gorivima. U nekim gradovima, to se već dešava.
Tako nešto bi naravno predstavljalo veliki gubitak za automobilske entuzijaste, a Formula 1 bi bila „zaglavljena“ sa SUS motorima. Iz tog razloga, po Hauptovom viđenju, veoma je važno da se krene s razvojem, a zatim i upotrebom karbon-neutralnih goriva što je pre moguće. Na ovaj način, motori s unutrašnjim sagorevanjem bi bili ekološki podobniji nego električni automobili.
Ipak, činjenica je da proizvođači kasne po pitanju ove tehnologije. Oklevaju prvenstveno zbog troškova, tako da bi više voleli da uvedu ova goriva u isto vreme kada i nove motore 2025., ili čak 2026., mada je prvobitno bilo planirano da ekološka goriva uđu u igru 2023.
I sve to uprkos činjenici da su goriva iz održivih izvora već dostupna. Zapravo, FIA je razvila 100% obnovljivo gorivo iz biomase, koje je proizvođačima dostupno za testiranje od Božića. Haupt veruje da bi trebalo da se koristi u nekom od „Grand Prixa“ najkasnije u roku od dve godine. Razvoj drugih održivih metoda bi mogao da se ubrza kroz kooperaciju s avio-industrijom.
Vrele Gume