Bez obzira na nestašicu čipova Toyota ostvarila finansijski rekordno tromesečje
Toyota je podigla prognoze za finansijsku 2021/2022., prijavljujući sjajan profit uprkos ozbiljnim problemima u lancu snabdevanja.
Japanska firma je ostvarila porast neto dobiti od 33 odsto, na 626,6 milijardi jena (4,8 milijardi evra) za tromesečni period između jula i septembra, što je rekordno visoka vrednost za fiskalni drugi kvartal. Kompanija je takođe zabeležila rekordnu dobit iz poslovanja od 749,9 milijardi jena (5,73 milijarde evra), što je značajan skok u odnosu na isti period prošle godine (3,86 milijardi evra).
Najveći proizvođač automobila na svetu je bio prisiljen da ove godine značajno smanji plasman vozila zbog nestašice poluprovodnika, što ograničava opšti oporavak industrije od pandemije koronavirusa.
Uprkos nestašici, Toyota je zabeležila profitnu maržu od 9,9 odsto, podigavši godišnju prognozu na gotovo rekordan nivo, uz optimizam podstaknut pozitivnim deviznim kursom i strožom kontrolom troškova.
Prihod je porastao 11,4 odsto na 7,55 biliona jena (58,19 milijardi evra), uprkos padu prodaje od 0,5 odsto na globalnom planu. Kompanija je proizvodnju skresala na ispod devet miliona jedinica, s tim što se očekuje da će šest od 28 proizvodnih linija stopirati aktivnosti u novembru.
Toyota je takođe godišnju prognozu dobiti iz poslovanja podigla na 12 odsto, na 21.5 milijardi evra, dok predviđanja za neto dobit iznose 18,93 milijarde evra. Predviđa se da će prihodi dostići 30 biliona jena (231,6 milijardi evra), što je neznatno manje od rekordne fiskalne godine (mart 2019.) kada je zabeležen total od 30,2 biliona jena.
„Obim proizvodnje je opao na globalnom planu, ali naši snabdevači, fabrike i prodavci, učinili su velike napore da proizvedemo što je moguće više automobila“, rekao je Kenta Kon, finansijski direktor Toyote, koji je naveo bolji menadžment zaliha, bolju kontrolu troškova i poboljšanu cenovnu politiku, kao glavne faktore zaslužne za održavanje visokog nivoa.
„Međutim, u poređenju s prošlim nivoima, mada postoji izvestan rizik smanjenja proizvodnje, oporavak je značajan. Čak i ako naše fabrike budu radile punim kapacitetom od decembra, biće teško dostići proizvodne ciljeve, ali ćemo se potruditi da to postignemo“, rekao je Kon.
Problemi u lancu proizvodnje se i dalje očekuju, tako da izvesna doza nesigurnosti postoji. Ipak, Toyota smatra da postoje znaci oporavka industrije.
Vrele Gume