AktuelnoVesti

BAW Pony od 3.770 evra predvodi talas jeftinih narodnih električara

11.4KPregleda

Električni automobili u Kini prosečno jeftiniji 50% nego u Evropi

 

 

Za razliku od Evrope i Amerike gde proizvođači skupim luksuznim električnim modelima na izvestan način prikrivaju enormne troškove radne snage i cene Litijum jonskih baterija, Kina se opredelila za jeftinu masovnu elektrifikaciju

 

Javna je tajna da razvoj električnih automobila kod standardnih proizvođača spada pod kategoriju nužnog zla koje ih je zadesilo. Kako bi ostali u domenima očekivanih profita, bez značajnije pomoći države i zadržali se u „sedlu“ pred budućnošću koja nikome nije poznata, ponuda električnih automobila je sve veća kao i astronomsko visoke cene.

 

 

U isto vreme, Kina ulaže u razvoj EV sa željom masovne elektrifikacije koja podrazumeva i pristupačne cene. Tako da kupac u Kini može da bira jedan od 235 ponuđenih modela, u Evropi 135 a u Americi koja žestoko kaska u elektrifikaciji svega 51 model.

 

Ovo poslednje potvrđuje i pogled na cenovnik.

 

 

 

Prosečna cena električnog vozila u Kini je 31.165, Evropi 66.864 a SAD čak 68.023 evra

 

 

Kineski električni model adekvatan svom  „paru“ sa unutrašnjim sagorevanjem košta 9% manje dok u Evropi isti električni model je skuplji i do 40% 

 

 

 

 

Istovremeno rasponi cena i ponuda  električnih automobila u Kini su projektovani za svačiji džep.

 

 

BAW Pony je sa 3.772 evra najjeftiniji automobil u Kini dok je prosečna cena električnog modela 31.165 evra, upola jeftinije nego u Evropi 

 

 

Međutim, kako kažu analitičari JATO Dynamicsa iza svega ima i teških tema poput sumnji na prisilni rad u automobilskoj industriji Kine, dok na cenu automobila u Evropi i Americi utiču i visoke plate radnika u automobilskoj industriji koje takođe uz cenu baterija značajno utiču na (pre)skup EU EV.

 

 

Izvor: JATO Dinamycs

 

 

BONUS VIDEO: TEST VOLSWAGEN ID.3 

 

 

 

1 Komentar

  1. Ovaj BAW Pony u Kini kosta 3772e a u Srbiji 15800e. Mislim da bi bilo sjajno kada bi VB napravile uporednu analizu troskova i subvencija u Kini i Srbiji. Da vec jednom vidimo sta je to podiglo cenu sa 3772e u Kini na 15800e u Srbiji. Sta to od opreme „nema“ kineska verzija a ova za Srbiju ima i koliko to moze da kosta? Koliki je PDV i subvencija drzave na EV vozila u Kini a koliko je to u Srbiji? Zatim koliko kosta transport iz Kine u Srbiju? Ovih 3772e je sa marzom proizvodjaca i salona koji ga prodaje jer se oni toga naravno nece odreci. Te marze se nece odreci ni uvoznik u Srbiji ali me i dalje interesuje kako smo sa 3772 dosli na 15800.
    Meni je potreban mali gradski automobil za prevoz dvoje odraslih i dvoje dece. Za dalja putovanja imamo drugi auto. Ovaj automobil bi bio idealan ali ne za 10800 kad se uracuna subvencija drzave. Za 5000e bih ga uzeo bez razmisljanja jer mi je to bolja opcija nego neki krs star 20 godina sa ko zna koliko predjenih kilometara. Ovaj tekst ce sigurno procitati i uvoznik BAW Pony pa slobodno moze da uradi jedan reply na ovaj moj komentar sa svojim vidjenjem situacije. A moze i da iznese neke konkretne podatke sta opterecuje cenu vozila prilikom uvoza iz Kine u Srbiju.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery