Online plus

Audi planira da svrgne BMW

1.7KPregleda

Demonstracija raskoši

Ništa novo u dotičnom naslovu. Drugi bavarski proizvođač doduše nije jedini u tim nastojanjima, jer i „trokraka zvezda“ iz Štutgarta smatra da je ona ta koja zavređuje titulu premijum marke broj 1.

Takmičenja velike nemačke trojke nekako su najuočljivija na velikim auto salonima, posebno u Frankfurtu, gde ima dovoljno prostora da se demostrira sva raskoš i bogatstvo s kojim se tog trenutka raspolaže. Primera radi, Audi je uložio više od 10 miliona evra na paviljon u obliku svemirskog broda na frankfurtskom bijenaleu 2011. Ogroman novac da bi se predstavilo 30 automobila, zar ne? Paviljon dug 100 m, širok 70, i visok 12 m je imao samo jedan zadatak – da nadmaši svoje rivale. Nimalo lak zadatak, jer je Mercedes u svojoj zasebnoj hali obezbedio 9.500 kvadratnih metara izložbenog prostora na tri nivoa, da bi automobilskom auditorijumu prezentovao 65 Mercedesa i 2 Maybacha. Tu nije kraj, jer je BMW nadmašio sve sa 10.000 kvadratnih metara izložbene površine, takođe u svojoj sopstvenoj hali. Bavarci su izložili 56 modela.

Vladavina BMW-a od 2005.
Do 2005. Mercedes je bio vodeća premijum marka, kada ga je sa pijedestala skinuo BMW. „Trokraka“ zvezda je dugo bila broj 2, da bi je na treće mesto na podijumu postavio Audi, preuzevši jedan stepenik više.

Diter Ceče

Diter Ceče, glavnokomandujući Daimlera je sebi zacrtao kao primarni zadatak da postavi Mercedes na mesto za koje on smatra da mu priapada, a to je mesto „vođe čopora“. Ceče je sasvim jasno naglasio da mu je cilj da štutgartska marka bude prva kako po prodaji, tako i po profitu. Popularni „brka“ je kao želju izrazio da se to desi najkasnije do 2020. Međutim, nije on jedini koji ima takve planove.

Jan Robertson, šef prodaje BMW-a je izjavio da Minhen ne gleda preko ramena, već isključivo unapred, i da je cilj BMW-a da ostane tu gde jeste, kao najuspešniji premijum proizvođač automobila na svetu.

Ko se poslednji smeje…
Rupert Štadler, šef Audija, takođe na nišanu ima taj famozni presto. Tokom sedamdesetih godina, bilo kakvo spominjanje Audija u kontekstu konkurentnosti sa BMW-om i Mercedesom je moglo da izazove isključivo salve smeha. Audi je tada bio marka učitelja, nastavnika ili službenika koji su držali šešir na glavi čak i kada su vozili. Eto, šta dve decenije mogu da naprave! Bolje reći, eto šta ozbiljna investicija može da uradi. Bogati Volkswagen je Audija obukao u skupo „novo odelo“, „namirisao“ ga prestižnim „parfemom“, odveo ga kod „najskupljeg frizera u gradu“, našao mu najboljeg „fitnes trenera“, a o „plastičnim operacijama“ da ne govorimo…

Jan Robertson

Audijev šef finansija, Aksel Štrotbek je izjavio još krajem 2009. za nemački Handelsblatt da će VW ubrizgati 7,3 milijardi evra u Audi do 2012. Od toga, 80 odsto je namenjeno razvoju novih proizvoda. Do 2015., Audi želi da postane svetska premijum marka broj 1. Ta nastojanja definitivno nisu preambiciozna, jer se u međuvremenu približio neprikosnovenom BMW-u.

Nastavak investicija
Audi će nastaviti ulaganje u nove modele, i to sa samo jednim ciljem, da se minhenski proizvođač svrgne s prestola. Ulaganja će se odnositi i na modernizovanje proizvodnih pogona i tehnologije, da bi se uhvatio korak sa BMW-om.

Volkswagenova premijum divizija planira da potroši više od 20 milijardi evra na globalne operacije do 2018. To znači više od 4 milijarde evra godišnje, što je poprilično više ukoliko se uporedi sa 2,6 milijardi, što je podatak iz decembra 2011.

Rupert Štadler

Nemački magazin „Auto Motor und Sport“ je izvestio o Audijevim investicijama 12. decembra, citirajući šefa marke, Ruperta Štadlera, što je sam Audi odbio zvanično da komentariše.

Planirane investicije se odnose na Audijeve spoljne poslove i ekspanziju, odnosno instalaciju fabrika u Meksiku i Kini, uz planove da se isto uradi i u Brazilu.

Audi planira da sledeće godine po prvi put proizvede više automobila van Nemačke nego unutar zemlje.

Kompanija takođe cilja da prodaje najmanje 2 miliona automobila godišnje i pretekne vladajućeg šampiona BMW do kraja decenije. Ekspanzija Audija je deo globalnog plana Volkswagena da pretekne Toyotu i General Motors i postavi se kao apsolutna svetska automobilska kompanija broj 1, najkasnije do 2018. godine.

Povećanje Audijevih investicija prati i prošlomesečna najava Volkswagena da zaštiti investicije bazirane u okviru automobilske industrije od smanjenja troškova u drugim oblastima.

Uživajmo u „šampionatu“
Mi, iz našeg ugla, moćićemo da uživamo u spektakularnoj tržišnoj utakmici koja nas očekuje narednih godina. Audi ima svoje planove, baš kao i BMW i Mercedes. Ove godine se održava Svetsko prvenstvo u fudbalu, gde će „koplja ukrstiti“ sve ono najbolje na planeti što barata „bubamarom“. Da li titula zavisi samo od igrača, ili možda i navijači tu daju svoj značajan udeo? Možda će nekom velikom timu biti dovoljna jedna utakmica da „kiksne“, te da se nađe iza protivnika, bez obzira na dotadašnje igre na visokom nivou. E, tako i Audi, BMW i Mercedes više nemaju taj kredit da makar za trenutak padnu na bilo kom planu, a bez ogromnih sistemskih investicija, definitivno nema ni šampionske titule.

Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery