Evropljani preuzimaju američki stil
Ford smatra da je uvreženom mišljenju da Amerikanci ne znaju da voze automobile s manuelnim menjačima, a da su Evropljani „rođeni“ s ručicom u ruci, potrebna revizija.
„Plavi oval“ je na umetnički način, u slajdovima, sumirao sve, a po prodajnim podacima američke kompanije, sve je više Evropljana koji se odlučuju za automatsku transmisiju umesto starog dobrog ručnog menjača.
Ovo bi moglo da ima veze s nekoliko lako razumljivih činilaca, koji se na kraju krajeva svode na praktičnost i komfor. Međutim, postoje i dodatni aspekti koje treba uzeti u obzir.
Gradovi u Evropi su prostorno manji i često zagušeniji od američkih pandana, tako da manuelno menjanje stepena prenosa zna da (sve češće) bude noćna mora.
Pored toga, tehnologija je dostigla mnogo viši nivo kada je reč o pristupačnosti, pouzdanosti i efikasnosti automatskih menjača.
Iz tog razloga, pored nekih drugih, na Starom kontinentu vozači sve više veruju automatici.
Kada se uporede prodajni rezultati u poslednje tri godine, Ford je primetio da se plasman modela s automatskom transmisijom u Evropi utrostručio, od 10,4 odsto tokom 2017, do 31,3 odsto početkom 2020.
Nije zgoreg naglasiti da Ford prodaje vozila s automatskim menjačima već sedam decenija, mada današnja tehnologija gotovo da nema dodirne tačke s prvobitnom Ford-O-Matic trostepenom transmisijom.
Danas, kompanija omogućava daljinsko pokretanje motora uz pomoć aplikacije, mogućnost automatskog parkiranja ili „stani-kreni“ adaptivni tempomat, između ostalog.
Pored navedenog, prodajni uspesi automatskog menjača bi mogli da imaju veze s proširenom ponudom ove tehnologije.
Ford automatske opcije trenutno nudi i kod malih modela kao što su Fiesta i Puma.
Zaključak Forda?
Stopa prihvatanja automatskog menjača je takođe korisna kada je reč o uvođenju većeg broja elektrifikovanih vozila, kao i za budući proboj tehnologije autonomne vožnje.
1 Komentar
Comments are closed.
I dalje to ne mijenja cinejnicu da ameri ne znaju da voze auto sa manuelnim mjenjacem