AktuelnoIndustrijaOnline plus

Alfa Romeo oživljava GTV kao čisto električan model?

3.07KPregleda

Alfa Romeo priprema oživljavanje GTV-a, i to u formi električnog kupea s četvoro vrata, u okviru plana koja će uključiti temeljno revidiranje portfolija kultne italijanske marke.

 

Kao automobil kojem je namenjena uloga perjanice buduće game Alfe Romeo, novi GTV je jedan od predloženih novih modela koje razmatra novopečeni šef kompanije, Žan-Filip Imparato.

 

 

 

„U ovom trenutku nema zvaničnih najava, ali sam veoma zainteresovan za GTV“, rekao je Imparato, bivši vodeći čovek Peugeota, koji je kontrolu nad Alfom preuzeo u januaru.

 

Predlozi vezani za novi GTV idu od kupea inspirisanog retro formama do savremenog kupea s četvoro vrata u stilu BMW-a serije 4 Gran Coupe. Što se pogonskog sklopa tiče, u igri su elektrifikovana varijanta ili čisto električni pogon.

 

Još uvek nema jasne indikacije u vezi s kursom koji će biti zauzet, ali dokumenti u koje su insajderi imali uvid kažu da će „na nišanu“ Alfe biti Tesla Model 3 i BMW i4.

 

„GTV“ naziv je korišćen za različite kupe modele Alfe Romeo čitav niz godina, s tim što je poslednja 2+2  konfiguracija u prodaji bila između 1995. i 2005.

 

U okviru ranije strategije, bilo je predviđeno da se GTV oznaka nađe na verziji Giulije s dvoje vrata. Međutim, uprkos tome što je dotični model bio gotovo spreman za serijsku proizvodnju, njegovo lansiranje je otkazano ranije u toku ove godine.

 

Imparato ima u vidu izvesnu formu eksploatacije retro dizajna, u cilju promocije električne tehnologije. Tokom svog boravka u Peugeotu, odobrio je e-Legend koncept, električni kupe stajlinga karakterističnog za jedan „muscle“ automobil, inspirisanog modelom 504 Coupé. Mada je Peugeot odbacio serijsku verziju zbog procene da ne bi bila ekonomski validna, Alfina premijum pozicija bi mogla potencijalno da opravda i premijum cenovno pozicioniranje novog električnog kupea.

 

Revidiranje portfolija Alfe Romeo „od glave do pete“

 

Italijanska marka je jedna od ukupno 14 koje su pod krovom Stellantisa, koji je oficijelno formiran januara ove godine, pripajanjem Fiat Chrysler Automobilesa (FCA) i PSA grupe.

 

Pod Imparatom, Alfa Romeo se priprema za temeljnu obnovu svoje ponude do sredine ove dekade, s budućim modelima koji bi trebalo da budu zasnovani na potpuno novim platformama i elektrifikovanim pogonskim sistemima Stellantisa. Cilj obnove je postizanje veće ekonomije obima i profitabilnosti.

 

Francuz, koji je oformio tim od 49 menadžera koji treba da upravljaju strategijom oživljavanja Alfe Romeo, rekao je da veruje da „kompanija ima potencijal da bude globalni premijum brend Stellantisa“.

 

 

S prodajom Alfe Romeo koja je u dramatičnom padu, uz gamu koja se sastoji od samo dva modela, Giulije i Stelvija, koji su već sada u drugoj polovini planirane sedmogodišnje egzistencije, Imparato očekuje da će novoformirani portfolio sastavljen od hibridnih i čisto električnih modela doneti rast prodaje.

 

Imparatove planove podržava i šef Stellantisa, Karlos Tavarez, koji je za Alfu Romeo izdvojio velike investicije. „Kompanija će se usmeriti ka elektrifikaciji“, rekao je on, „ali na jedan dinamičan način. Imparato je građanin Italije i vodi Alfu sa strašću i jasnom vizijom u vezi s onim što treba biti urađeno.“

 

Do 2025., samo jedan model italijanske marke, budući kompaktni SUV Tonale, počivaće na platformi razvijenoj od strane FCA. Ostatak ponude će biti baziran na na jednoj od tri platforme za putnička vozila, koje je prvobitno razvila PSA grupa i učinila ih dostupnim za Alfu Romeo, što Italijanima pruža pristup ka čisto električnim pogonskim sklopovima u svim sem jednog od budućih modela.

 

Razvoj nove game Alfe Romeo se realizuje kroz proces sličan onom koji je primenjen u slučaju Opel/Vauxhalla, nakon što ga je PSA kupila od General Motorsa.

 

 

Alfa Romeo već sada vredno radi na planu dizajna u pokušaju da budućim modelima pruži karakterističan italijanski stilskih „štih“ i dinamiku vožnje za koju Imparato kaže da čini osovinu identiteta italijanske marke.

 

Imparato je u isto vreme doveo Alehandra Mesonero-Romanosa na čelo dizajna Alfe Romeo. Kao bivši glavni čovek za stajling Dacije, ovaj pedeset dvogodišnji Španac je najpoznatiji po svom radu u Seatu, gde je odgovoran za izgled  aktuelne generacije Leona, Arone, Atece i Tarraca.

 

Alfa Romeo će nastaviti usko da sarađuje s Maseratijem i u okviru Stellantisa. Ove dve italijanske premijum marke će zajednički obuhvatiti više oblasti u okviru inženjeringa i razvojnih aktivnosti, kao i prodaje i usluga, u cilju poboljšanja rezultata na ključnim tržištima, uključujući SAD i Kinu.

 

Imparatov dolazak u Alfu Romeo se desio suviše kasno da bi značajno uticao na sledeći model, Tonale, koji je začet i u velikoj meri razvijen pod uticajem izvesnog broja prethodnika. Međutim, on preduzima mere da osigura da budući rival Audija Q2 i BMW-a X1 bude na visini zadatka.

 

Tonaleov dolazak je odložen do 2022., jer su inženjeri dobili zadatak da poboljšaju performanse „plug-in“ hibridne verzije novog SUV-a, baziranog na Small-Wide arhitekturi FCA.

 

Tonale će indirektno zameniti Giuliettu, čija je proizvodnja prekinuta prošle godine, nakon decenije prisustva na tržištu.

 

Brennero pristiže 2023.

 

Prvi model Alfe Romeo koji će zaista profitirati na liderstvu Imparata i Stellantisa, biće treći SUV/krosover marke, interno poznat kao „Brennero“. Predviđeno je da se proizvodi uz nasledne modele Fiata 500X i Jeep Renegadea u Poljskoj, počev od 2023. Brennero će praktično biti „ulazni“ model Alfe Romeo.

 

Biće baziran na CMP platformi razvijenoj od strane PSA, sada poznatoj kao STLA Small. Na njoj počivaju brojni modeli, uključujući Citroen C4, Peugeot 2008 i Opel Mokku.

 

 

STLA Small može da ugosti čitavu lepezu pogonskih sklopova, a Brennero će u ponudi biti kako s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, tako i u čisto električnoj formi. Namenjena mu je uloga prvog serijskog električnog automobila Alfe Romeo. Raspolagaće sa 135 ks iz elektromotora koji snagu šalje na prednje točkove, u kombinaciji s baterijom od 45 kWh (neto), koja bi trebalo da obezbedi domet do 320 kilometara.

 

Ključno za planove koje je postavio Imparato je usvajanje STLA Large platforme. Inicijalno ju je razvio Peugeot, a biće korišćena za sve buduće modele Alfe Romeo sa SUS motorima, kao zamena za Giorgio arhitekturu na kojoj počivaju Giulia i Stelvio.

 

Za razliku od Giorgio solucije, STLA Large je konstruisana s elektrifikacijom na umu. To će Alfi Romeo omogućiti da u ponudu stavi blago hibridne i „plug-in“ hibridne varijante budućih modela, bez potrebe za skupim redizajniranjem Giorgio platforme, što je od vitalnog značaja za rast prodaje i ostvarivanje profitabilnosti u okviru sve strože ekološke regulative.

 

Verzija STLA Large platforme koju će usvojiti Alfa Romeo, posedovaće jedinstvene komponente šasije. Inženjerski poslovi su već u toku, da bi se usvojili različiti sistemi prilagođeni Giorgio arhitekturi, kao što su upravljanje i ogibljenje. Ovu novu strukturu će koristiti i Maserati za novu generaciji Ghiblija i Levantea.

 

Ono što Alfa zapravo nastoji je da zadrži sve one dobre stvari kod Giorgio platforme i implementira ih u novu soluciju.

 

Tek treba da bude potvrđeno kada će Giulia i Stelvio usvojiti STLA Large arhitekturu. Međutim, insajderi sugerišu da će se naslednici aktuelnih modela, koji treba da pristignu 2023. i 2024., prebaciti na novu strukturu, koja bi mogla da čini osnovu i za novi GTV.

 

Poput novih Giulije i Stelvija, predlog je da GTV bude u ponudi kao blagi hibrid i „plug-in“ hibrid, uz opcionu čisto električnu varijantu.

 

Tokom nedavnih medijskih prezentacija, Stellantis je sugerisao da će STLA Large platforma podržati čisto električne pogonske sklopove autonomije do 800 kilometara.

 

Razvoj čisto električnih pogonskih sistema za novu platformu je već u toku, u saradnji s japanskim specijalistima za elektromotore iz kompanije Nidec i francuskim proizvođačem baterijskih ćelija Saft.

 

Alfa Romeo Spider i MiTo bi mogli da se vrate na scenu

 

GTV nije jedini Alfin klasik predviđen za oživljavanje. Imparato je takođe obelodanio da gaji emocije prema Spideru, sugerišući da bi ovaj model mogao da se vrati u ponudu. Poslednji Spider se proizvodio između 2006. i 2010.

 

 

U okviru desetogodišnjeg plana oživljavanja, pod razmatranjem je i povratak MiToa iz B segmenta, koji je prestao da se proizvodi 2018. Mada još uvek nije potvrđeno, insajderi bliski Imparatu sugerišu da je verovatno da će biti „blizanački“ model s Lancijom Ypsilon, počivajući na istoj STLA Small platformi kao i Brennero.

 

Povratak MiToa se smatra od suštinskog značaja kada je o mlađim kupcima reč, koje treba vratiti pod okrilje marke, mada izvori sugerišu da je prioritet trenutno na SUV/krosoverima.

 

Vrele Gume

Priredio: Pavle Barta

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery