Nema puno automobila na svetu koji znaju da privuku pažnju gde god da se pojave kao što to radi Alfa Romeo 8C Competizione. Ona je bila, i još uvek je, jedan od najlepših automobila na svetu.
Alfa Romeo 8C Competizione je bila (i još uvek je) perjanica italijanskog proizvođača koju odlikuje impresivan spoljašnji dizajn koji izgleda elegantno i “nestašno” u isto vreme.
U godinama koje su usledile od premijere ovog modela, Alfa Romeo je pokušavala da njegov dizajn prenese i na svoje druge modele kao što su MiTo i Giulietta, ali ovi modeli ipak nisu bili ni blizu onome što predstavlja model 8C Competizione, koji i danas, nakon toliko godina, izgleda nestvarno.
Hari Metkalf je rešio da jedan od svojih video snimaka posveti ovom italijanskom GT modelu, u kojem nam priča o detaljima koji se nalaze, kako na spoljašnjem delu automobila, tako i u njegovoj kabini, ali i o tome kako izgleda voziti ovaj model.
Naime, model 8C Competizione deli veliki broj svojih delova sa modelima kompanija Maserati i Ferrari, u šta spada i njegov atmosferski V8 agregat radne zapremine 4,7 litara koji razvija 450 konjskih snaga. Agregat je povezan sa šestostepenim menjačem.
Međutim, šasija modela 8C Competizione je potpuno jedinstvena, a karoserija je izrađena od ugljenikovih vlakana. Rezultat je automobil težak svega 1.585 kilograma, što je za skoro 300 kilograma manje nego što teži model Maserati GranTursimo.
Alfa Romeo 8C je posedovao sve što je potrebno jednom automobilu da postane jedan od najuzbudljivijih četvorotočkaša na svetu, te je kao veliko razočarenje došla vest da ovaj automobil ipak nije toliko impresivan, jer su se i na njemu, kao i na ostalim modelima kompanije Alfa Romeo, često pojavljivali sitni kvarovi koji ne utiču na vožnju, ali itekako umeju da nerviraju.
Međutim, nakon više od jedne decenije ti problemi su postali nešto na šta su se skoro svi navikli, te je i cena modela 8C Competizione sada skoro duplo veća nego u trenutku kada je on počeo da se prodaje.
U periodu između 2007. i 2010. godine proizvedeno je svega 500 primeraka koji su se prodavali po ceni od oko 200.000 evra.
Šta vi mislite o ovom modelu?