Lekcija iz Honde
Davne 1962., Honda je na američkom tržištu imala 750 dilerskih predstavništva, više nego bilo koji drugi proizvođač motocikala. Prodaja hondinih dvotočkaša u SAD, do decembra te godine iznosila je 40.000 primeraka
Davne 1962., Honda je na američkom tržištu imala 750 dilerskih predstavištava, više nego bilo koji drugi proizvođač motocikala. Prodaja hondinih dvotočkaša u SAD, do decembra te godine iznosila je 40.000 primeraka. Jedan od čelnika kompanije, Kijoši Kavašima, odlučuje se za potez do tada neviđen u svetu biznisa: za 1963. prodaja u Americi mora se povećati na 200.000 primeraka!
Osmišljena je reklamna kampanja „Srešćete najfinije ljude na Hondi“. Ideja je bila da se Hondini modeli distanciraju od imidža „bandi u kožnim jaknama“, kakav je u to vreme pratio svet motociklista. Cilj je bio da se Honda prikaže kao sasvim kulturno prevozno sredstvo studenata, domaćica, bankara i ljubitelja odlazaka u prirodu.
Honda 1963. otpisuje profit za 1200 mopeda da bi njenu reklamu videlo 80% američkih TV gledalaca
Televiziski reklamni spot na tu temu emitovan je za vreme dodele Oskara 1963., događaj koji je pratilo skoro 80 odsto ukupnog TV gledališta. Emitovanje spota u trajanju od 90 sekundi koštalo je basnoslovnih 300.000 dolara. Ilustracije radi, budžet Hičkokovog filma „Psiho“, iz 1960. iznosio je 800.000 američkih novčanica. Štaviše, besramna cena za emitovanje spota, u poslovanju Honde značila je eliminaciju profita sa 1200 primeraka Honde 50s.
Rizik je bio ogroman ali se isplatio! Reklama kampanja započeta u noći dodele Oskara, dala je željeni rezultat.
Sa druge strane, 60-te godine bile su period kada su Amerikanci naprosto obožavali da pevaju o svojim automobilama i motociklima. Inspirisan popularnošču modela Honda Super Cub, lider grupe Beach Boys, Brajan Vilson piše pesmu „Little Honda“ (mala Honda), koja nezapaženo završava na albumu „All Summer Long“. Hondino marketinško odeljenje prepoznaje potencijal „Malene Honde“ i okuplja grupu studijskih muzičara, koji pored nje snimaju čitav album tematski posvećen Hondi.
Grupi su nadenuli ime „The Hondells“, a „Little Honda“ je izdata kao singl i dospeva na 9 mesto američke top liste. Originalna verzija Beach Boysa, popela se samo do 65 pozicije u leto 1964.
Mogli bi smo reći da se skoro cela ova priča završava kao u bajci u stilu: i svi su onda dalje živeli srećno…
Dobro, ne baš svi. Grupa Hondells raspada se 1966., Beach Boysi i dalje nastupaju pred punim kapacitetom dvorana, a firma Honda danas je gigant, lider razvoja savremenog industrijskog društva.
Fotografije: Vrele Gume arhiva /Honda