AktuelnoTESTOVIVesti

EKSKLUZIVNI TEST: RENAULT CLIO 6 Full hybrid E-Tech 160

179Pregleda

 

 

Kontraverzni „kroasan“

 

 

 

Sa preko 17 miliona prodatih primeraka od 1990, Renault Clio je više od automobila. To je mali gradski mit. Stekao je epitet modela koji se kupuje razumom, ali vozi srcem. Kada je Renault objavio da stiže šesta generacija, očekivao sam, da ga potpuno promene ili da ga skoro ne diraju.

Naravno, Francuzi su opet uradili ono treće!

 

 

Clio 6 je evolucija na prvi pogled. A svaka revolucija ima svoje kontraverze! Ovde je ona u dizajnu. Smelo! Frontalni napad na konkurenciju, njihovim oružjem. U poslednje vreme jedan od modela sa najviše zanimljivih pojedinačlnih detalja. Maska, dnevna svetla, LED farovi, zadnji svetlosni potpis,…

 

 

Pravi vatromet originalnih detalja, spojenih na granici kiča u jednu već viđenu formu

 

Međutim, sve do sada rečeno postaje pomalo i nebitno, onog momenta kada se zakotrljaju točkovi. Tada postaje jasno, Clio 6 je potpuno novi automobil.

 

 

Nije tajna, atmosferski 1,8 litarski benzinac po Atkison principu rada, oplemenjen hibridnim sistemom  je zapravo ključna promena koja ga izdvaja.

 

 

Nema više turba, nema više klasičnog menjača. Renault je ostao veran svom “E-Tech” hibridnom sistemu, samo sada sve radi još glađe, tiše i, što bi rekli elegantnije.

 

 

Sve izneto u prethodnom pasusu je dovoljno da se Clio 6 u gradu oseća kao da je stalno u “pravo vreme na pravom mestu”.

 

 

Startovi su brzi, reakcije momentalne, a tišina pri malim brzinama, skoro nestvarna za jedan mali automobil.

 

 

U gradskoj gužvi hibrid radi ono što najbolje zna: više od pola vremena vozite na struju, a da toga niste ni svesni.Inženjeri tvrde, svaki polazak sa mesta je 100% električan a u gradskim uslovima čak 80% kretanja je na energiju baterije a ne benzina

 

 

 

Dobra upravljivost i korektan balans u krivinama

 

Na odabranoj test ruti dugoj oko 200 kilometara, kombinacija svega i svačega, Clio 6 HEV je bez ikakvog truda pokazivao oko 4,3 l/100 km. Uz malo pažnje i puštanja da radi ono što zna, može on i ispod toga. Ovo je jedan od retkih automobila u klasi koji realno može da troši toliko malo, bez odricanja, bez trikova, bez “eco maratona”. Zasluga naravno pripada i novom SMART programu vožnje. Sama reč opisu njegovu funkciju.

 

 

 

Unutrašnjost i udobnost? Francuzi! Dovoljno rečeno.

 

 

Clio 6 je i dalje jedan od najudobnijih malih automobila, sa mekanim početnim hodom ogibljenja i izuzetno preciznim zadnjim delom koji rado prati kretanje u krivini. Zapravo u krivinama se ne raspada, naprotiv, osećaj je kao da vozim značajno „ozbiljniji“. Volan, po meni prevelik,  ali lagan i komunikativniji nego ranije, a izolacija kabine za klasu bolja. Bukvalno klasa iznad.

 

 

 

 

Unutrašnjost je, očekivano, modernija, ali bez prenemaganja.

 

 

Novi multimedijalni displej, veliki digitalni instrumenti, bolja ergonomija sedišta koja konačno deluju kao da su pravljena za odrasle ljude, a ne za francuske studente sa 58 kilograma.

 

Na otvorenom putu, Clio 6 HEV ne glumi sportistu. Nema potrebe. On igra na kartu komfora i dostupne snage, vozi se lako, ne opterećuje vozača, a pri većim brzinama ostaje stabilan i tih.

 

 

 

Za porodicu koja traži mali, ali ozbiljan automobil, ovo je možda najkompletniji Clio do sada.

 

 

Ključna stvar, karakter! Šesta generacija nije izgubila ono što Clio čini Cliom. I dalje je to mali automobil sa velikom dušom, samo sada sa malo više pameti i tehnologije. I onim osećajem: „Ne brini, rešeno je…“, čak i kada sam zaglavio u lisabonskom kolapsu.

 

 

Renault Clio 6 1.8 HEV je mali majstor teške svakodnevice

 

Zaključak:

Bar kako sada stoje utisci, Clio 6 1.8 HEV je mali majstor teške svakodnevice. Tih, štedljiv, udoban i iskreno prijatan u vožnji. Renault je opet napravio auto koji ne zavodi brojevima, nego time kako vas tretira dok ste unutra. U današnje vreme retkost vredna poštovanja.

 

U Srbiju stiže na proleće, cena nije poznata ali se šuška od 19.900 do 25.500 evra.

 

 

 

Ekskluzivno iz Lisabona:

 

Miodrag Piroški

 

 

Tehnički podaci:

  • Dimenzije (dxšcv): 4.116 x 1.768 x 1.451 mm
  • Međusovinsko rastojanje: 2.591 mm
  • Težina: od 1.155 kg
  • Prtljažnik: 391 lit.

 

Pogon:

  • Full hybrid E-Tech 160 KS
  • Motor: 1.8l / 160 ks / 172 – 205 Nm
  • Ubrzanje: 0 to 100 km/h : 8.3 sec

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery