Renault u Kini, automobil godine, rođendan, zvaću decu
Po aktivnosti automobilske industrije proteklih dana, možemo reći da je godina za njih završena. Ipak, bilo je i relativno značajnih dešavanja, nije da nije
Dok se prodaja automobila na evropskom tržištu, klacka oko malog plusa ili malog minusa, proizvođači istih na sav glas “trube” da nikada nije bilo bolje godine od ove umorne 2013. Svašta! Prodaja pada, proizvodnja raste… U čemu je onda štos ove nelogičnosti? Odgovor je jednostavan!Koga briga šta se dešava u Evropi kada je azija bunar betz dna. Kina guta sve od lima, gume i plastike! Pa se tako i tim povodom Renault, jedan od bolje kotiranih brendova u Kini, odvažio da udruži snage sa lokalcima, da ga ne šikanira baš bilo ko. Ukoliko lokalcem možemo nazvati kinesku kompaniju Donfeng koja je ovih dana kupila solidan paket Peugeotovih akcija. Kako bilo, Renault sa njima gradi zajedničku fabriku iz koje će za dve godine na tržište izaći potpuno novi krosover. A verovatno će za koju godinu Donfeng, postati poznat kao Kia ili Hyundai.
Da je kraj godine blizu, jasno je i po izborima za najbolji automobil. Evropski automobilski žiri, objavio je listu od 7 finalista koji su ušli u najuži izbor za Automobil godine 2014. Među njima su se našli najambiciozniji modeli kuća iz kojih potiču: BMW i3, Citroen C4 Picasso, Mazda3, Mercedes S klase, Peugeot 308, Škoda Octavia i Tesla Model S. Tipujem na Mazda 3. Žiri je žiri, živ čovek u njemu a koverta plava!
Bar što se nas tiče, centralni događaj ove sedmice je proslava 20 godina postojanja brenda Vrele Gume. Tek kada smo sabrali dva i dva, ostadosmo zatečeni. Nije to samo 20 godinja, već za to vreme 231 odštampan magazin, 731 proizvedena polučasovna TV emisija, desetak hiljada vesti i predstavljanja, dve hiljade voženih automobila. 40.000 hiljada korisnikma mobilne aplikacije i 20.000 FB fanova, a da nismo kupili ni jedan like! A statistika sajta tek “udara” u glavu. Preko 14 miliona poseta, 46 miliona otvorenih stranica,… i sve to a da nismo pisali o Staniji i Ekremu, već pričali priču o automobilu za generacije vozača i kupaca. Nije lako, ali od neke tačke se mora započeti detabloidizacija Srbije. Vrele Gume su baš taj oslonac, da postoji dobro i masovno a da nije samohvalni šund, već interesantna priča! Jedino da to shvate i oni što obilato hrane tu tabloidnu neman, koja im na kraju odgrize i ruku!
Da ne bi bilo zabune, JP Putevi Srbije postaje ozbiljna firma. Skapirali su internet i društvene mrteže. Šalju saopštenja, apele, upozorenja… A jedno od njih glasi, spremni su za gastajbarterski i praznični talas na našim auto putevima, ako ih tako možemo nazvati. Obećavaju javno, čekanja na naplatnim rampama neće biti. Dakle sve je organizovano za skidanje kože sa leđa vozača. Jedino nikako da saznamo koliko će od tih para otići na održavanje puteva, a koliko na 13. platu. Državna služba je služba!
Vozite oprezno u ovim ledenim, slavskim i prazničnim danima! Ne zaboravite, Đavo nikad ne spava! A i policija sprema velike akcije alko testiranja vozača pa možete odabrati! Novu godinu bez dozvole ili taksijem u život!