Autobusi na vodonični pogon su zamajac za vozila s gorivnim ćelijama.
Blizu 600.000 autobusa i minibuseva pogonjenih vodoničnim gorivnim ćelijama, biće u službi do 2035.. Tako kaže istraživanje tržišta koje je objavio Information Trends. Ova studija pod imenom „Global Market for Hydrogen Fuell Cell Buses“, pokriva autobuse i druge vidove javnog transporta koji kao gorivo koriste vodonik.
Po mnogima, autobusi na vodonik će biti primarni zamajac dovođenja vozila s gorivnim ćelijama na tržište. Razlog je taj što oni ulaze u upotrebu daleko pre nego što drugi tipovi vozila s ovim pogonom budu ekonomski održivi.
Čitava flota autobusa može biti angažovana za gradske potrebe uz izgradnju nekoliko stanica za punjenje. Ovi autobusi se pune mnogo brže i mogu preći duže distance od baterijski pogonjenih pandana, a pored toga su upravljiviji i lakši za vožnju od njih, jer su značajno manje mase.
Korišćenje vodonika za potrebe autobuskog prevoza donosi višestruke prednosti, a kako ovaj tip vozila bude društveno prihvatljiviji, tako će se i ekosistem gorivnih ćelija neprestano širiti.
Po ovom istraživanju , stroža regulativa koja stupa na snagu širom sveta, doprinosi rastu broja vodonično pogonjenih autobusa u brojnim zemljama. Korišćenje ovih vozila rezultira značajnim smanjenjem zagađenja, što je izuzetno privlačno za gradske vlasti.
Činjenica je da su autobusi na gorivne ćelije skuplji od baterijskih i dizel ekvivalenata, ali vodonična gorivna ćelija sadrži veću energetsku gustinu od litijum-jonskih baterija ili dizela. Iz razloga što su garniture gorivnih ćelija relativno lake, one ne doprinose značajno ukupnoj masi vozila, što je veoma važno kada su autobusi u pitanju.
Vrele Gume
Izvor: Decarbonization Center