Prema novom istraživanju, električni automobili će biti jeftiniji od onih koji koriste fosilna goriva, i to do 2027., dok bi u narednih 15 godina mogli da dominiraju evropskim tržištem novih vozila.
Studiju je sproveo BloombergNEF (BNEF), a po njoj, poboljšan dizajn, pad troškova vezanih za baterije i specijalizovane proizvodne linije, učiniće sve forme elektromobila jeftinijim za proizvodnju u odnosu na benzinske pandane tokom ove dekade.
Očekuje se da već 2025. laka komercijalna vozila ne električni pogon budu jeftinija u proseku od benzinski pogonjenih ekvivalenata, čak i bez zaračunatih subvencija, nakon čega će uslediti veća komercijalna vozila, limuzine i SUV/krosoveri sledeće godine, odnosno mali automobili 2027.
Prosečan mali električni automobil će koštati oko 500 evra manje u poređenju s tradicionalnim pandanom do 2027., predviđa BNEF, odnosno oko 1.000 evra manje do 2030.
U istraživanju se takođe došlo do zaključka da bi baterijski pogonjena vozila mogla u potpunosti da zamene konvencionalne automobile na tržištu do 2035., ali isključivo ukoliko obim njihove prozvodnje bude značajno povećan u godinama koje dolaze, uz naravno privlačenje većeg broja kupaca.
Neprofitna organizacija sa sedištem u Briselu, „Transport & Environment“, koja se zalaže za ekološki podoban saobraćaj, koja je zapravo i naručila studiju, želi da EU postavi datum prekida proizvodnje automobila na fosilna goriva.
Viša direktorica ove grupe, zadužena za vozila i električnu mobilnost, Julija Poliskanova, rekla je: „Uz adekvatnu politiku, baterijski pogonjena vozila bi mogla do 2035. da čine 100 odsto prodaje u zapadnoj, južnoj, pa čak i istočnoj Evropi.
EU može da postavi krajnji rok za proizvodnju konvencionalno pogonjenih automobila do 2035., i da bude sigurna da će tržište biti spremno za to. Nova zagađujuća vozila ne bi trebalo da se prodaju duže nego što je neophodno.“
Velika Britanija, kao i brojne zemlje Evropske unije, uključujući Francusku, Nemačku i Španiju, već imaju postavljene slične strategije.
Danska je pokušala da progura predlog da se na nivou čitave EU zabrani prodaja benzinskih i dizel vozila 2018., ali je problem bio što bi se na taj način prekršila evropska regulativa. Međutim, evropski blok ima utvrđene ciljeve koji podrazumevaju smanjenje emisije do 55 odsto 2030. i ostvarivanje karbonske neutralnosti do 2050.
Prošle godine, na električne automobile se odnosilo oko deset odsto prodaje automobila u Evropi. EU je drugo po veličini tržište električnih automobila na svetu, po podacima ICCT-a, iza Kine i ispred SAD.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Naravno, kada će jednolitreni benzinac C klase biti 48000 eur a električni takav će biti 47500 eur…