Honda je predstavila limitiranu seriju perjanice Legend, postavši prvi svetski proizvođač koji je u ponudu stavio sertifikovanu tehnologiju autonomne vožnje nivoa 3.
Izdavanje na lizing će biti ograničeno na 100 primeraka, po ceni od 11 miliona jena (102.000 dolara). Japanska kompanija na taj način pravi iskorak ka potpuno automatizovanoj vožnji.
Šta je zapravo nivo 3?
Postoje različiti nivoi automatizacije, od 0 do 5, po Društvu automobilskih inženjera i većini proizvođača vozila.
Nivo 3, takođe poznat kao uslovna automatizacija vožnje, uključuje sisteme koji vozačima omogućavaju da dok su za volanom praktikuju aktivnosti poput gledanja filmova ili korišćenja smartfona, ali u ograničenim okvirima, dok njihov automobil za to vreme krstari kroz saobraćaj.
Pored Honde, nekoliko proizvođača, uključujući Mercedes-Benz, izjasnilo se da je spremno za angažovanje nivoa 3 autonomne vožnje, kada je reč o eksploataciji na auto-putevima.
Ostali nivoi automatizovane vožnje
Nivoi od 0 do 2 uključuju sisteme podrške vozaču kao što su automatsko kočenje u slučaju nužde i upozorenje o neželjenom napuštanju vozne trake, koje zahtevaju nadzor vozača. Odgovornost za ponašanje vozila je na vlasniku vozila a ne proizvođaču.
Većina globalnih kompanija, koje razvijaju tehnologiju autonomne vožnje, kao što su General Motors, Volvo i Toyota, trenutno nude nivo 2 automatizovane vožnje. To znači da vozilo može da ubrzava, koči i upravlja bez upliva vozača, ali se od osobe za volanom zahteva da je prisutna u svakom momentu.
S druge strane, nivo 5 podrazumeva čisto autonomnu vožnju, bez bilo kakvog ljudskog uticaja bez obzira o kojim uslovima u saobraćaju se radi.
Kako funkcioniše Hondin nivo 3?
Takozvani Traffic Jam Pilot japanske marke koristi podatke iz 3D mapa visoke definicije i globalnog navigacionog satelitskog sistema, da bi kontrolisao vozilo, kao i na desetine eksternih senzora koji vrše monitoring okruženja vozila.
Ovaj sistem može da obavesti vozača kada mora da preuzme kontrolu nad vozilom, primera radi putem vibriranja bezbednosnog pojasa.
Ukoliko reakcija vozača izostane, sistem će asistirati vanrednim zaustavljanjem, tako što će usporiti, a zatim u potpunosti zaustaviti vozilo, u isto vreme šaljući neophodne signale (zvučne i vizuelne) ostalim učesnicima u saobraćaju.
Honda je napravila simulacije vezane za oko 10 miliona mogućih obrazaca u realnom saobraćaju i sprovela je ogroman broj demonstracija na auto-putevima da bi kreirala bezbednu tehnologiju, rekao je Hitoši Aoki, menadžer razvoja Legenda.
Vrele Gume