„To je samo lampica“, ali da li je?
Nije prijatan osećaj kada se upali „check engine“ lampica. Međutim, ovo obaveštenje vrši veoma važnu ulogu. Naravno, može da se radi o „gremlinu“ na senzoru, ali može biti i rano upozorenje koje može sprečiti mnogo skuplje popravke u perspektivi. Bilo bi lepo da svako malo istraži stvari kada mu se dotična ikonica pojavi na instrument tabli. Međutim, istraživanje koje je sproveo Reviews.com, pokazuje suprotno.
U redu, neko će reći da je studija ograničena na Amerikance, i to na 1.239 osoba, tako da je uzorak (možda) nedovoljan. Ipak, šta možemo zaključiti? 64 odsto ispitanika kaže da ne ide u servis u prvih nedelju dana nakon što se lampica upalila. 29,6 odsto kaže da čeka između jednog meseca i godine pre nego što proveri o čemu se radi, dok 25 odsto uopšte ne mari za upozorenje. Na kraju, 9,2 odsto se izjasnilo da ne preduzima ništa dok se ne pojavi očigledan problem.
Da li negde u pozadini možemo da čujemo „rodnu neravnopravnost“? E, pa po studiji, muškarci su ti koji su nedisciplinovaniji, jer 32 odsto „momaka“ verovatno nikada neće proveriti o čemu se radi, dok se na devojke odnosi 18,4 odsto onih koje tako razmišljaju. Starosna dob je takođe faktor. Naime, 43,4 odsto starijih od 45 godina će verovatno odmah proveriti o čemu se radi (iskustvo je čudo). Kod onih ispod 35 godina, taj procenat pada na 26,6 odsto.
Studija ne izvlači bilo kakve zaključke što se tiče zloupotrebe „check engine“ lampice, ali sugeriše da se ovde može primeniti stara izreka „neznanje je blaženstvo“. Sve dok automobil normalno funkcioniše, čini se da vozači preferiraju da ne preduzimaju ništa i ignorišu lampicu. Možda se radi samo o pogrešnom kodu koji je postavio računar ili o neuspelom senzoru koji daje pogrešna očitavanja.
Ipak, treba imati u vidu da postoji velika verovatnoća da je došlo izvesnog problema koji može dovesti do većih oštećenja, tako da je najpametnije sve proveriti.
Šta reći na kraju sem racionalno zaključiti da se paljenje „check engine“ lampice ne treba uzimati zdravo za gotovo. Uradite dijagnostiku, jer to može biti mnogo manji trošak od onoga što potencijalno može da se desi. Automobil je kao ljubimac, pratite šta ima da vam „kaže“, i u skladu s tim preduzimajte korake, jer duže ćete se družiti.
Vrele Gume
7 Komentara
Comments are closed.
Meni se upalila 2007. godine. Oterao u Toyota servis kod Metroa. Rekli mi da je zbog kvaliteta benzina. Očistili neke dizne i rekli da će lampica verovatno da se ponovo upali. Upalila se ubrzo i evo vozim isti auto do sada, mislim da sam prešao preko 150.000 km, obišao pola Evrope. Lampica je u međuvremenu crkla 🙂
Kod mene se palila ta lampica,kad sam auto oterao na dijagnostiku ispostavilo se da je protokomer otkazao, a AGR ventil bio pun garezi.Radi se o autu fiat stilo
И код мене на голфу 4 се палила.
У питању био сензор радилице .
Никада се више није хавио.
Suzuki sx4 koji vozim već 10 g.
Honda Civic 1.6. sport, 2001., vozio od 2007.-2015., posle mesec dana od uvoza se uključila. „Gasio“ je u servisu 4-5 puta, i ostala je uključena, tako sam i prodao kola. Sve zbog našeg benzina….
SUZUKI
Suzuki