Serhio Perez je ostvario senzacionalnu pobedu za Racing Point na stazi Sahir u Bahreinu, nakon profitiranja na početničkim greškama Mercedesovog tima
Izgledalo je da Džordž Rasel drži sve pod kontrolom. Na startu je preuzeo vođstvo od Valterija Botasa i napravio dovoljnu razliku u prvom stintu, pre ulaska vozila bezbednosti na stazu.
Tim je pozvao oba vozača u boks nakon okretanja Džeka Ejtkena, kada je prednje krilo Williamsa ostalo na stazi. Međutim, greške koje je ekipa nemačkog tima napravila je koštala vozače visokog plasmana.
Rasel je dominirao demonstriravši sjajne performanse u prvom pojavljivanju za „srebrne strele“, na najbolji mogući način zamenivši Luisa Hamiltona, pozitivnog na Kovid-19. Međutim, bio je prisiljen na nepredviđeno treće stajanje, nakon što mu je tim greškom instalirao Botasove gume.
To je Rasela bacilo na peto mesto, ali je Britanac, budući da je bio na svežim gumama, počao da niže rivale jednog za drugim ubrzano se približavajući vodećem Perezu, da bi došlo do pucanja zadnjeg levog pneumatika, što je značilo samo jedno – ponovni odlazak u boks.
Mercedesova katastrofa je otvorila put za Meksikanca, koji je došao do svoje prve pobede u karijeri, i to potpuno zasluženo, nakon 190 startova.
Perez, koji je ostao bez mesta u Racing Pointu u koji dolazi Sebastijan Fetel, bio je verovali ili ne na poslednjem mestu nakon u najmanju glupog poteza koji je Šarl Leklerk napravio u prvom krugu, uletevši u bolid Meksikanca i usput izbacivši sebe i Maksa Ferštapena iz trke.
Esteban Okon iz Renaulta je došao do prvog podijuma u F1 karijeri nakon briljantne vožnje, ispred Lensa Strola koji je dao svoj doprinos fenomenalnom rezultatu Racing Pointa, tako da je zahvaljujući ovom prirastu u poenima tim sada treći u konkurenciji konstruktora.
Četvrti je bio odlični Karlos Sainc u McLarenu, ispred Danijela Rikijarda (Renault) i Aleksa Albona (Red Bull). Sedmi je je bio Danil Kvjat, koji je nažalost imao taj peh da je otišao u boks neposredno pre izlaska vozila bezbednosti na stazu, na čemu su profitirali njegovi direktni rivali, pre svega Rikijardo i Albon. Rus je odvezao svoju najbolju trku ove sezone, a nominalno je mogao da ostvari još bolji plasman. Botas, koji je „aljkavo“ startovao, i u istom stilu vozio ostatak trke, možda je i doprineo gužvi koja je izbacila iz stroja Ferštapena i Leklerka. Zbog degradacije guma je na kraju pao na osmo mesto.
Rasel je naravno „dao pun gas“ s 15. pozicije, da bi na kraju došao do 9., ali to je slaba uteha budući da je bio desetak minuta udaljen od pobede. Poslednji poen je osvojio Lando Noris iz McLarena.
Kako je Mercedes ispustio pobedu?
Nemački tim je pozvao vozače u boks nakon aktiviranja virtuelnog vozila bezbedosti, da bi odluka direkcije trke bila ubrzo ažurirana, tako da je na stazu izašao i „pravi“ Mercedes AMG GT u 63. krugu.
Rasel je imao sporu zamenu, a na stazu je poslat s mešovitim kompletom srednje tvrdih guma, gde su neke bile predviđene za Botasov bolid, da bi krug kasnije bio pozvan da se vrati u „pit lejn“ da bi se greška ispravila, dok je Botas „čitavu večnost“ ostao zaustavljen, jer je tim shvatio da je napravio grešku, tako da su Fincu vraćene stare tvrde gume na vozilo.
Sve to je naravno otvorilo put Perezu, koji je pretekao Strola i Okona, i izbio na vodeću poziciju.
Da bi Raselove nevolje bile još veće, krhotine na stazi su mu oštetile zadnju gumu dok je bio samo dve sekunde iza Pereza, ubrzano mu se približavajući. Britanac je morao u boks po treći put, što ga je definitivno izbacilo iz konkurencije za pobedu.
Konačno smo imali jednu uzbudljivu trku, koja je realno mogla biti još bolja da nije bilo bespotrebne Leklerkove „egzibicije“ u prvom krugu, kada je iz stroja izbacio Maksa Ferštapena i sebe. Svaka čast za Serhija Pereza i Racing Point.
Vrele Gume
Pavle Barta
Velika nagrada Sahira 2020. (Sakhir)
Poz. | Vozač | Vreme | Poeni |
---|---|---|---|
1 | 1:31:15.114 | 25 | |
2 | +10.518s | 18 | |
3 | +11.869s | 15 | |
4 | +12.580s | 12 | |
5 | +13.330s | 10 | |
6 | +13.842s | 8 | |
7 | +14.534s | 6 | |
8 | +15.389s | 4 | |
9 | +18.556s | 3 | |
10 | +19.541s | 1 | |
11 | +20.527s | 0 | |
12 | +22.611s | 0 | |
13 | +24.111s | 0 | |
14 | +26.153s | 0 | |
15 | +32.370s | 0 | |
16 | +33.674s | 0 | |
17 | +36.858s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Rasel je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Nacionalnost | Automobil | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | Mercedes | 332 | |
2 | FIN | Mercedes | 205 | |
3 | NED | Red Bull Racing Honda | 189 | |
4 | MEX | Racing Point BWT Mercedes | 125 | |
5 | AUS | Renault | 112 | |
6 | MON | Ferrari | 98 | |
7 | ESP | McLaren Renault | 97 | |
8 | THA | Red Bull Racing Honda | 93 | |
9 | GBR | McLaren Renault | 87 | |
10 | CAN | Racing Point BWT Mercedes | 74 | |
11 | FRA | AlphaTauri Honda | 71 | |
12 | FRA | Renault | 60 | |
13 | GER | Ferrari | 33 | |
14 | RUS | AlphaTauri Honda | 32 | |
15 | GER | Racing Point BWT Mercedes | 10 | |
16 | FIN | Alfa Romeo Racing Ferrari | 4 | |
17 | ITA | Alfa Romeo Racing Ferrari | 4 | |
18 | GBR | Mercedes | 3 | |
19 | FRA | Haas Ferrari | 2 | |
20 | DEN | Haas Ferrari | 1 | |
21 | CAN | Williams Mercedes | 0 | |
22 | GBR | Williams Mercedes | 0 | |
23 | BRA | Haas Ferrari | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
Poz. | Tim | Poeni |
---|---|---|
1 | Mercedes | 540 |
2 | Red Bull Racing Honda | 282 |
3 | Racing Point BWT Mercedes | 194 |
4 | McLaren Renault | 184 |
5 | Renault | 172 |
6 | Ferrari | 131 |
7 | AlphaTauri Honda | 103 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 8 |
9 | Haas Ferrari | 3 |
10 | Williams Mercedes | 0 |