Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 23.7.2017.

1.3KPregleda

Džaba se krečilo

Kraj štrajka, štoperica umesto radara, Tadić na mestu zločina, Mercedes X-Class

Temperaturno paklena sedmica za nama je donela samo nekoliko laganih automobilskih dogrevanja i prilično aktivnosti na svojim marginama.

U automobilskom smislu, najviše nas je zaokupirao Mercedes. Konačno je zvanično predstavljen prvi serijski pick-up sa zvezdom na čelu. Ovako, sa prilične udaljenosti čini se da je to moglo i ubedljivije i atraktivnije. Opet i opet, od prvih crteža i rendera pa do finalnog proizvoda prevagu odnosi „matematika“ na račun atraktivnosti. Ipak valja sačekati i prvo upoznavanje sa X-Class za pravi zaključak.

Srećom, Štutgart je odmah ispravio stvar interesantnim setom zvaničnih fotografija Mercedesa All Terain 4×4². Kao da su poslušali kritike u našem testu na standardni All Terrain da mu nedostaje mačo stila. Želeli smo – dobili smo!

Između ova dva noviteta smestila se i pričao o Mercedesu G. Upravo je proizveden njegov 300.000-ti primerak. Po svim logikama potrošačkog društva, G klasa bi pre trebala biti na otpadima nego u salonima. Srećom, postoji i bezvremenski dizajn i bezvremenski model poput G klase, koji eto gotovo usamljen stoji na grudobranu klasičnog automobila. Društvo mu pravi još samo Jeep Wrangler za kojim je potražnja veća od proizvodnih kapaciteta. Već godinama u nazad sa traka silazi čak 250.000 Wranglera godišnje, što će reći bar tri puta više nego Fiata 500L. Toliko o njegovoj uspešnosti.

I da završimo sa Mercedesom. Dobrovoljno menjaju softvere na stotinama hiljada dizel automobila zarad prilagođavanja ekološkim standardima i „očuvanja“ dizel tehnologije. Šta god da je razlog ove akcije, mudro su odigrali.

A iz njihovog komšiluka stiže još jedna nostalgična vest. Opel je najavio opet oznaku Gsi. Oh, kakve to budi lepe uspomene u sedmici u kojoj smo testirali čak tri električna automobila. U skladu sa time nas je i obradovala vest da je prvi punjač za električna vozila pušten u rad. Lepo ali i prilično jadno. Vest bi bila da je nova Premijerka u rad pustila istovremeno bar 30 punjača na našim Koridorima pa da se imamo čime hvaliti. Inače, bar po fotografijama oko ovog punjača ne vidimo ni parking, ni klupu, ni neku nadstrešnicu, ni vodu ni kafu. O bezbednosti da ne govorimo! Izgleda sve kao zadovoljenje forme tipa „evo vam više taj punjač“ uz podsvesnu kaznu smaračima na električni pogon. Ko hoće džaba da se vozi neka čami na suncu i eskivira pospane turčine i njihove točkove.

Srećom, za veću bezbednost učesnika u saobraćaju naša policija je pribegla još jednom lukavstvu. Umesto radara, sada će i da mere prolazno vreme između dve naplatne rampe. Ko požuri a ne mora čerez sebe do WC – gotov je! Genijalno, samo prvo da se proveri po kojem je to zakonu, pa onda na obuku molim. Da ne pobrkaju veliku i malu kazaljku na satu, pa onda može i za crvenu!

I na kraju, dobre vesti iz Kragujevca. Nakon dvadesetak dana generalnog štrajka jedini epilog koji vidimo je 6.000 manje proizvedenih vozila. Radnici su opet u užarenim halama a sindikalisti za zelenim stolom u klimatizovanim kabinetima. Kanda džaba se krečilo!?

Uz tajni FCA ugovor sada imamo i tajne FCA pregovore Twituj ovo!

Ovog puta nije više samo ugovor sa FCA tajna, već i aktuelni tajni pregovori uz činjenicu da se „ubica vratio na mesto zločina“. Bivši predsednik Tadić nam je nastupom Harisona Forda u epizodi „Potraga za izgubljenim dijamantom“ saopštio dramatičnu istinu kako smo i zašto kao cela nacija dopali Fiatu šaka.

Jeste da on nije u tome učestvovao i da su samo drugi odgovorni, bar je konačno izjavio i nešto suvislo.

Miodrag Piroški
Foto: AMK Bačka

Top Reviews

Video Widget

gallery