Redukovanja u ponudi se očekuju u Kini, ali bi to moglo da znači i manji broj modela na ostalim tržištima
Krajem 2019., PSA grupa i Fiat Chrysler Automobiles, potpisali su ugovor o pripajanju, a novi entitet je dobio „futuristički“ naziv „Stellantis“. Dug proces ujedinjenja dve velike kompanije bi trebalo da bude kompletiran sledeće godine, ali o budućim planovima vezanim za proizvodnju se već diskutovalo. Oni po svemu sudeći podrazumevaju manji broj modela i marki.
U izveštaju se naglašava da je prodaja PSA u Kini drastično pala poslednjih godina. Što se FCA tiče, Jeep je trenutno jedina marka čiji su proizvodi u ponudi u najmnogoljudnijoj zemlji sveta, a i njihov plasman je pao za 36 odsto prošle godine. Jačanje konkurencije iz Kine i Japana u velikoj meri doprinosi tome, tako da čelnici PSA već sada razmatraju opcije koje će biti dostupne nakon finalizovanja Stellantisa. Šef francuskog konglomerata, Karlos Tavarez, podržava novi početak u Kini, s tim što šef finansija kompanije, Filip de Rovira, kaže da ne bi bilo racionalno nastavljati s tolikim brojem marki i platformi pod krovom Stellantisa.
Naravno, u tako ranoj fazi još uvek ne raspolažemo detaljima u vezi s tim koji modeli ili brendovi bi mogli biti ukinuti u Kini. Stellantis će biti četvrti po veličini proizvođač automobila u svetu, s 13 automobilskih marki, gde su i giganti poput Peugeota, Citroena, Rama i Jeepa. Ovi brendovi će zadržati sopstvene identitete, što znači da na njima nećemo videti „Stellantis“ oznake ili brendiranje, ali kreiranje zajedničkih platformi će sigurno biti veoma važna mera u kresanju troškova. Šta to znači za brojne modele u portfoliju, ostaje nam da vidimo.
Možda je u čitavoj priči za nas interesantnije kako će se redukovanje broja modela i marki u Kini odraziti na druga tržišta. Smanjivanje troškova je primarni cilj pripajanja, a čak ukoliko nije racionalno očekivati da će sve moguće marke egzistirati u Kini, može se zaključiti da će „giljotina“ raditi i na drugim mestima. Chrysler jedva preživljava kao marka, dok je Lancia jedva senka nekadašnjeg proizvođača.
Da skratimo, u sledećih par godina bismo mogli da budemo svedoci interesantnih i drastičnih promena u okviru novog konglomerata zvanog – Stellantis.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
[…] kada spajanje dve kompanije bude završeno, novoformirani entitet bi mogao da ukine neke modele, o čemu smo već pisali. Kinesko tržište će biti u fokusu, bar inicijalno, gde će Stellantis imati previše marki , […]