Euro NCAP je objavio izveštaj povodom vodećih sistema autonomne vožnje u automobilskoj industriji. Ovaj izveštaj, koji je zapravo plod zajedničkog projekta ovog tela s „Thatcham Researchom“, prvi je svoje vrste, a za cilj ima da oceni nivo bezbednosti koji nd popularni sistemi vozačke asistencije.
Poluautonomni sistemi najpopularnijih marki automobila su rangirani na osnovu nekoliko faktora. Tabelu koja objedinjuje prilično interesantne rezultate, možete videti ispod:
Mada postaju prisutni na većini novih automobila današnjice, jasno je da postoje razlike u kvalitetu sistema poluautonomne vožnje prisutnih na tržištu, što je nešto što je utvrđeno i tokom regularnih testiranja vozila.
Mercedesov sistem, testiran u GLE, pokazao se najkompetentnijim, s tim što se BMW-ov u seriji 3 našao na drugom, a onaj u Audiju Q8 na trećem mestu. Osvajači „podijuma“ su ocenjeni kao „vrlo dobri“, s tim što je Ford na četvrtom mestu dobio ocenu „dobar“. Tesla je u ovom rangiranju bio tek šesti.
Na koji način su automobili rangirani?
Euro NCAP je testirao samo jedan automobil određene marke, uzimajući u obzir tri ključna faktora: asistenciju vozila, angažman vozača i bezbednosnu podršku.
Asistencija vozila meri aktuelne performanse sistema u kontrolisanom okruženju, sa scenarijima koji uključuju krivine, prilazak automobilima koji nisu u pokretu i korišćenje adaptivnog tempomata.
U okviru kategorije bezbednosne podrške se ocenjuje na koji način sistemi reaguju na blokadu senzora, kao i na količinu dozvoljenog vremena od strane sistema, tokom kojeg ruke vozača nisu na volanu. Takođe, ocenjuje se na koji način sistem pokušava da zaštiti putnike u vanrednoj situaciji.
Na kraju, faktor angažmana vozača analizira stepen date obučenosti vezane za karakteristike i ograničenja sistema, kao i instrukcije vozaču kako treba njima da upravlja. Ono što je interesantno je da je na ovom planu Tesla prošao najgore, uprkos tome što je imao najimpresivnije ocene koje se tiču performansi sistema i bezbednosne podrške.
Vrele Gume