Nakon zvanične premijere modela CR-V Hybrid na Sajmu automobila u Parizu, Honda je danas objavila sve detalje i nove fotografije svog prvog hibridnog SUV modela koji će se naći u prodaji širom “starog kontinenta”.
Ova hibridna verzija modela CR-V će u gami kompanije Honda zameniti dosadašnju dizel varijantu, a ona poseduje Hondinu Multi Mode Drive tehnologiju (i-MMD) koja kombinuje dva elektromotora, “Atkinson-cycle” benzinski agregat, litijum-jonsku bateriju i transmisiju sa jednim stepenom prenosa. Predstavnici kompanije navode da ova tehnologija automatski bira optimalan način vožnje kako bi se postigla najveća moguća efikasnost.
Dvolitarski i-VTEC “Atkinson-cycle” benzinski agregat razvija 143 konjskih snaga (145 PS) i 175 Nm obrtnog momenta. Ukupna izlazna snaga koju razvija ovaj hibridni pogonski sklop razvijaja 181 konjsku snagu (184 PS/ 134 kW) i 315 Nm obrtnog momenta.
Kupci će moći da biraju između verzije sa pogonom samo na prednjim ili sa pogonom na svim točkovima, a navodi se da se ekonomičnost ovog hibridnog sklopa može porediti sa ekonomijom SUV modela sa dizel agregatima.
Prema tome, CR-V Hybrid FWD prosečno troši 5,3 litara na 100 pređenih kilometara puta i emituje 120 g CO2/km, mereno prema NEDC ciklusu, dok AWD verzija troši 5,5 litara na 100 kilometara i emisiju ugljenikovog dioksida od 126 g/km.
Kada je reč o performansama, verzija sa pogonom na prednjim točkovima od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,8 sekundi, dok verzija sa pogonom na svim točkovima do stotke ubrzava za 9,2 sekunde. Obe verzije postižu maksimalnu brzinu od 180 km/h.
Honda navodi da je na novoj generaciji modela CR-V unapredila terenske sposobnosti vozila i da odstojanje od tla u verziji sa pogonom na prednje točkove sada iznosi 182 mm , a u varijanti 4×4 klirens je 192 mm (+27 mm u odnosu na prethodnika).
Zahvaljujući i-MMD tehnologiji vožnje, mogu se izabrati tri moda, a to su: EV Drive, Hybrid Drive, i Engine Drive. U EV Drive (električnom) modu vozilo se kreće samo uz pogon elektromotora, a potrebna energija dobija se iz litijum-jonskih baterija, dok je benzinac isključen. Ističemo da se samo na električnu energiju može preći svega do 2 kilometara puta.
U Hybrid Drive režimu vožnje aktivira se benzinski motor, ali samo kao generator električne struje, kako bi se baterije dopunjavale tokom vožnje.
Kod Engine Drive moda benzinac se priključuje na kvačilo i direktno šalje snagu na pogonske točkove, dok se višak energije pretvara u električnu energiju i deponuje u baterijama. Za vožnju po gradu Honda CR-V Hybrid koristi ili Hybrid Drive ili EV Drive, dok se Engine Drive režim najčešće aktivira u vožnji autoputem i pri velikim brzinama.
Grafički prikaz trenutnog režima vožnje može da se prati na displeju, gde se takođe vidi i stanje baterije, koliko je napunjena, da li se puni ili prazni u datom trenutku i sl. Sistem i-MMD automatski bira najpoželjniji režim vožnje, bez intervencije vozača.
Predstavnici japanskog proizvođača kažu da je prelaz iz jednog u drugi mod praktično neprimetan za putnike. Ističu i da je vožnja gotovo nečujna zahvaljujući elektromotorima, ali i veoma tihom radu benzinca.
Honda CR-V Hybrid počela je da se proizvodi u oktobru, a u prodajne salone u Evropi stiže u prvim mesecima 2019. godine.